کد خبر 112617
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳

نامجو وزیر نیرو ادامه داد: برای انتقال آب از تاجیکستان به ایران ما نیاز به موافقت کشور افغانستان نیز داشتیم چرا‌که باید این مسیر از کشور افغانستان عبور کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، مجید نامجو وزیر نیرو در پایان نشست امروز چهارشنبه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد بحث انتقال آب تاجیکستان به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران مدت‌ها بود که به دنبال بحث انتقال آب تاجیکستان به مناطق شمالی بود و در صدد برداشتن گام‌هایی در این خصوص بود.

وی افزود: رئیس‌جمهور تاجیکستان نیز در مراسم‌ها و همایش‌های مختلف نسبت به این کار که به کشورهایی که طالب آب هستند، آب تاجیکستان صادر شود، ‌آمادگی خود را ‌اعلام کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: برای انتقال آب از تاجیکستان به ایران ما نیاز به موافقت کشور افغانستان نیز داشتیم چرا‌که باید این مسیر از کشور افغانستان عبور کند.

نامجو گفت: در سفری که آقای رئیس‌جمهور به تاجیکستان داشتند، خوشبختانه در خصوص این مسئله بین روسای سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان توافقی صورت گرفت و آقای احمدی‌نژاد توانستند موافقت دو رئیس‌جمهور دیگر را اخذ کنند و در مجموع یک توافقنامه کلی بین 3 کشور به امضا رسید تا این مسئله در برنامه 3 کشور قرار بگیرد.

وی افزود: تیم‌های کارشناسی 3 کشور با هم نشست‌هایی در این خصوص داشته‌اند تا در خصوص این مسئله و تامین منابع مالی آن و توسعه آن گام‌هایی را آغاز کنند و انشاءالله اولین نشست آن در ایران برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه در مورد زمان اجرایی شدن این طرح گفت: شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که تمام موارد گفته شده در این توافقنامه باید به صورت کامل اجرایی شود و تنها بحث انتقال آب مدنظر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    طرح ملی آب: 1-احداث آب شیرین کن های کشاورزی و شرب فراوان بویژه درکناره های خلیج فارس که زمینهای کشاورزی وسیعی وجود دارد با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و گاز که میتواند جایگزینی برای صادرات گاز به هند و پاکستانی باشد که تمایل و پول برای آن ندارند و باعث جلوگیری از واردات آب در برابر نفت خام شده و ایجاد اشتغال و تولید ثروت کلان برای کشور را دربردارد. همچنین امکان فرستادن آب به استانهای مجاور را فراهم می آورد. 2-استفاده از پساب های صنعتی و فاضلاب شهری بدون صرف هزینه تصفیه در صنایع و نیروگاههای تولید برق جهت خنک کاری...که این کار فشار بر منابع زیرزمینی و سطحی آب را کاهش داده و مشکلات زیست محیطی و هزینه کمتری دارد و علاوه بر استفاده بهینه از فاضلاب ها، از آلوده شدن منابع آب نیز جلوگیری می شود و نسبت به تصفیه آب اقتصادی تر و مطمئن تر می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس