کد خبر 1125828
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
اتحادیه اروپا نمایه

رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا گفت: «باید آماده شویم که در صورت نیاز یوروی دیجیتال را عرضه کنیم.»

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی اتحادیه اروپا قصد دارد روند آزمایش یوروی دیجیتال را که می‌تواند جایگزین اسکناس شود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

ارزهای دیجیتال: میدان جنگ بعدی آمریکا و چین

کریستین لاگارد، رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا، گفت یورو به کشورهای اروپایی تعلق دارد و وظیفه ما این است که از آن حفاظت کنیم. 

وی با اشاره به گزارش این بانک درباره مزایا و مضرات ایجاد یوروی دیجیتال گفت این بدان معناست که در تلاش هستیم تا مطمئن شویم یورو برای عصر دیجیتال آماده است. ما باید آماده شویم که در صورت نیاز یوروی دیجیتال را عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی آزمایشی ارز دیجیتال در چین

در صورتی که شاهد کاهش شدید مصرف اسکناس به خاطر دلایلی نظیر تبعات شیوع ویروس کرونا و فاصله گرفتن مردم از سکه و اسکناس باشیم نیاز به عرضه ارز دیجیتال به خودی خود بیشتر می‌شود.

از طرف دیگر در صورتی که شاهد بروز ارزهای دیجیتال دیگری نظیر یوآن دیجیتال باشیم و محبوبیت این ارزها رو به گسترش بگذارد باید روند عرضه یوروی دیجیتال شتاب بگیرند. 

در ماه سپتامبر اندیشکده Gen که در زمینه فناوری‌های نوظهور تحقیق می‌کند پیش‌بینی کرد که یوآن دیجیتال نمی‌تواند جایگاه دلار را تهدید کند اما می‌تواند به چالشی جدی برای یورو تبدیل شود.

این مؤسسه تاکید کرد اتحادیه اروپا باید تا سال ۲۰۲۵ برای جلوگیری از این اتفاق یوروی دیجیتال را عرضه کند.

البته هنوز بانک مرکزی اتحادیه اروپا جزئیات برنامه خود برای عرضه یوروی دیجیتال و نحوه استفاده از آن را اعلام نکرده اما احتمالا مبادلات آن به مرکزیت فرانکفورت و یا از طریق یک نظام پرداخت و بانکی گسترده‌تر انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    برای ریال ایران گزینه خوبی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس