کد خبر 1125547
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
پیری جمعیت

اگـر جمعیــت 65 ســاله و بیــشتر کمتــر از 5 % باشــد آن جمعیــت جــوان، اگــر درصــد سالخوردگان بین 5 تا 10% باشد آن جمعیت میانسال و اگر جمعیت سالمندان 10% یـا بیـشتر باشد، جمعیت آن کشور سالخورده است

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی هاون مدیا نوشت: هر کشوری برای رشد و پیشرفت اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و ... به نیروی جسمی و فکری قشر جوان خودش نیاز دارد. حالا فرض کنید سرزمینی را که اکثریت آن را افرادی مسن و غیر فعال تشکیل بدهند چنین کشوری روز به روز ضعیفتر و آسیب پذیرتر خواهد شد.

خطری بزرگ که در کمین ایران عزیزمان هم است

اگـر جمعیــت 65 ســاله و بیــشتر کمتــر از 5 % باشــد آن جمعیــت جــوان، اگــر درصــد سالخوردگان بین 5 تا 10% باشد آن جمعیت میانسال و اگر جمعیت سالمندان 10% یـا بیـشتر باشد، جمعیت آن کشور سالخورده است.

ایران از سال 1385 تاکنون وارد میانسالی شده است و روند افزایشی جمعیت سالمند کماکان ادامه‌دار است.

در سال 1409، سهم جمعیت سالخورده +65 سال از کل جمعیت کشور به بالای 10% می‌رسد و این بدان معناست که جمعیت کشور سالمند شده است.

در سال 2020، جمعیت افراد سالمند +65 سال، بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر برآورد شده است که سهم آن از کل جمعیّت  84 میلیون نفری ایران ، 6.6% محاسبه شده است. از سال 2020 تا 2050 و طی 30 سال، سهم 6.6% درصدی جمعیت سالمند +65 سال در ایران به 20.2 خواهد رسید یعنی افزایش سه برابری

⁣*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    17 1
    حالا چکار کنیم؟
    • مجید IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      41 1
      برو دیگه تو الان باید بری ازدواج کنی بچه بیاری ، دولتم خرجته مده
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    28 0
    این رو باید به مسئولان محترم بگید
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    7 6
    از چی وحشت کردین ؟ حتی ما ایرانیها بلطف شما به تاریخ و ملیت خود افتخار نمیکنیم به تورچیه افتخار میکنیم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    14 0
    خب چی کار کنیم با این وضع مزخرفی که دولت برامون ساخته توقع چی دارید چیکار کنیم ؟ با این وضع اقتصادی که برامون ساختید ، با خونه متری 21 میلیون تومن با هزینه های سرسام آور واقعا روتون میشه از فرزندآوری حرف بزنید؟
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      1 1
      البته بنده های خدا مستقیم نمیگن بچه بیارید. فقط میگن جمعیت داره ساخورده میشه و فرزندآوری رو به شعور مخاطب سپرده اند!!
  • امین IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    14 1
    با این وضعیت برای من ازدواج داره به محالات میپیونده همانطور که خانه و ماشین قبلا پیوستند. ای لعنت بر مسببان وضع موجود . آرزو میکنم ای کاش خاک بودم در دل بیابون ولی جوانیم به این صورت نمیگذشت.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 12
    فکر کنم این واقعیت تو شهرستان هی مرزی نیست هرچند فشار افسارگسیخته و به عمد رهاشده اقتصادی مردم مرز نشین را هم داره صدمات فراوانی می زنه اما نسبت فرزند آوری این شهر ها خیلی به منطقه بحرانی نزدیک نیست قبلا 10 و 12 بچه بوده ولی نسل الان 4 فرزند را میخوان
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    11 0
    بزرگوار شما هشتاد میلیون جمعیت موجود رو ببین باهاشون چکار کردین انگیزه زندگی رو از مردم از بین بردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس