ارمنستان مدعی شد: ترکیه در درگیری قره باغ حضور دارد

نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه مدارکی از هدایت عملیات‌های نظامی آذربایجان توسط ترکیه دارند، از اروپا خواست این کشور را گروه مینسک کنار گذاشته شود.

به گزارش مشرق، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (جمعه) گفت که مدارکی دال بر دخالت ترکیه در دور جدید تنش‌های نظامی ایروان-باکو بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» دارد.

پاشینیان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «فیگارو» اظهار داشت که ارمنستان مدارکی دارد که اثبات می کند فرماندهی ارتش ترکیه در حال هدایت عملیات‌های نظامی در قره‌باغ است.

بیشتر بخوانید:

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی سپس از اتحادیه اروپا خواست تا ترکیه را به دلیل موضع ستیزه‌جویانه در قره‌باغ، از گروه مینسک در سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا (OSCE) کنار گذاشته شود.

نخست‌وزیر ارمنستان خطاب به ترکیه و آذربایجان هشدار داد کسانی که این درگیری را آغاز کردند، خود باید به آن پایان دهند.

پیش از این، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرده بود که برای تعامل با سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا  جهت برقراری مجدد آتش‌بس در منطقه قره‌باغ آمادگی دارد.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد. جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

صبح امروز بود که  وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان با بیان اینکه درگیری‌های شدید بین دو کشور در منطقه قره‌باغ همچنان ادامه دارد، مدعی نابودی اهدافی از طرفین شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    19 17
    نترس پایان جنگ با تصرف قره باغ خواهد بود البته ارمنستان بخشهای وسیع دیگه ای هم از خاک آذربایجان رو اشغال کرده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    15 15
    آزربایجان به شما رحم نخواهد کرد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    14 9
    معمولا شکست سخته و شکست خورده هزیان زیاد میگه
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    14 13
    اگر ترکیه آذربایجان را حمایت نمیکرد ارمنستان آذربایجان را کتلت میکرد
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      10 9
      روسیه فرانسه آمریکا ایران از ارمنستان حمایت می کنند اما ترکیه فقط حمایت تسلیحاتی می کنه ریس جمهور آذربایجان گفته اگر ارمنستان جرعت دارد بدون حمایت کشورهای خارجی بجنگیم اما ارمنستان قبول نکرد
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    18 18
    بزودی ارتش ارمنستان به جنگ برمیگرده و صفحه نبرد به سود ارمنستان برمیگرده
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      4 4
      چند روز دیگه؟؟؟؟ خخخخ
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    18 16
    با این اوصاف که پیش میره تا چند روز آینده ارمنستان دیگه ارتشی نخواهد داشت
  • علی خدایی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 1
    این را درست میگوید اگر به باکو مونده بود اصلا توان و اراده درگیری بیشتر را نداشتند نهایتا یک دو تا به هم میزدند و بعدش تمام میکردند مثل گذشته ها ولی الان رزیم عردوغان تروریستهای وهابی سلفی را برده به مناطق باکو در هم جواری مرز ایران در چند ده کیلو متری ما آورده اند که عردوغان و الهام علف انکار میکنند و طبیعی هم است که انکار خواهند کرد ولی خود تروریست ها عملا اعترافاتی در شبکه های مجازی شان با ظبط صدا و ویدیو میگن که ما فرستاده میشیم توسط ترکیه به باکو.و خیلی هم جالب بود یکی از مفتی های تروریستها میگوید در حساب توییتری اش ای بدبخت ها خطاب به تروریستهای خودش میگوید نرورید به باکو انها شیعه هستند.مشرق لطفا پیگیری کن تا از ارسال تروریستها به باکو که واقعیت دارد ادعا نیست خبر بذاری جهت اگاه سازی تماما کنترل و هدایت جنگ طرف باکو را رزیم عردوغان بر عهده گرفته جالببه میگن ما هیچ نقشی نداریم ولی در عمل این ترکیه است که برای ادامه درگیری ها آتش به معرکه شده اند
  • ف GE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    8 11
    ترکیه هیچ عددی نیست و هیچ غلطی نمی تواند بمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس