کد خبر 112507
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴

يكي از جديدترين اعضاي كلوب ضريب هوشي آمريكايي «منسا» يك دختربچه چهار ساله است كه از ضريب هوشي 1589 برخوردار بوده و شايعاتي در مورد باهوش‌تر بودن اين كودك از اينشتين بوجود آمده كه روانشناسان اين مقايسه را زودهنگام خوانده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، طبق گزارشات رسانه‌هاي مختلف جهان، هايدي هانكيس از وينچستر انگليس تنها يك نمره از انيشتين و استفن هاوكينگ در آزمايشات استاندارد هوش پايين‌تر است.

به گفته فرانك لاوليس، روانشناس ناظر منسا، اگرچه هيچ شكي در مورد باهوش بودن هانكيس وجود نداشته و طبق گزارشات از قابليت خوانش سطح يك كودك هشت ساله برخوردار بوده و در دو سالگي تا عدد 40 را براحتي شمارش مي‌كرده، هنوز نمي‌توان سطح هوشي را در ميان گروه‌هاي مختلف سني مقايسه كرد.

لاوليس در گفت‌وگويي اظهار كرد: اكنون تنها مي‌توان آزمايشات هوش‌بهر را در ميان يك گروه سني خاص انجام داد. مي‌توان گفت كه اين كودك چهار ساله از 99.5 يا 99.8 درصد از گروه سني خود باهوشتر بوده، اما اين بدان معني نيست كه مي‌توان اين مقايسه را با ديگر گروههاي سني نيز انجام داد.



در حقيقت به گفته لاوليس، نمرات ضريب هوشي در حالت كلي در طول زمان بالا مي‌رود. آزمايشات ضريب هوشي هميشه استاندارد شده بوده تا ميانگين هوش‌بهر باشد. دارندگان نمرات بالاتر، باهوشتر محسوب شده، اما در پديده ديگري موسوم به «تاثير فلين»، نمره ميانگين IQ طي نسل‌ها افزايش يافته است.

چندين فرضيه در مورد اين اثر از جمله بهبود تغذیه دوران کودکی و محيطهاي محرك فزاينده وجود دارد.

مركز منسا پذيراي افرادي است كه از امتياز بهتري در دو درصد از هرگونه آزمايش استاندارد شده هوش برخوردارند. اگرچه تعداد اعضاي حاضر در اين كلوب فاش نشده، اما به گفته روانشناسان آن، جوان‌ترين عضو اين مجموعه يك كودك سه ساله بوده كه در سن دو سالگي به منسا پيوسته است.

جوانترين عضو در جهان اسكار ريگلي است كه در سن 2.5 سالگي با ضريب هوشي 160 به اين مجموعه پيوسته است. حدود 110 هزار تن در 100 كشور عضو منسا بوده كه 50 هزار عضو آن آمريكايي هستند.

براي بزرگسالان اين مركز به ارائه فرصتهاي كار با شبكه و گروههاي با تمايل به روشنفكري مي‌پردازد. براي كودكان نيز، شعبه‌هاي محلي به ارائه سفرهايي به موزه‌ها پرداخته و سايت mensaforkids.org نيز منابعي مانند بازهاي رياضي جالب و ديگر معماهاي ذهني را براي معلمان و والدين اين كودكان با استعداد ارائه مي‌دهد.

به گفته روانشناسان اين مركز، تمامي كودكان منسا از ظاهر و رفتاري بسيار عادي برخوردار بوده و تنها در زمان آزمايشات هوشي است كه عمق دانسته‌هاي آنها آشكار مي‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس