انتخابات آمریکا

نظرسنجی دانشگاه «هوفسترا» نشان داد بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از جدایی ایالتشان از آمریکا در صورت شکست نامزد مورد حمایتشان در انتخابات حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جامع دانشگاه «هوفسترا» واقع در نیویورک درباره مسائل مختلف مرتبط با انتخابات آمریکا که در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ (۸ مهر) منتشر شده، نشان داده آمریکایی‌ها بیشتر از آن که حامی تشکیل کنوانسیون قانون اساسی [برای اصلاح یا بازنویسی آن] باشند، از تجزیه حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سی‌ان‌ان: ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را باخت اما رئیس‌جمهور شد

در این نظرسنجی، ۳۶.۶ درصد شرکت‌کنندگان در پاسخ به این سوال که اگر نامزد مورد حمایتشان در انتخابات شکست بخورد، آیا از تشکیل کنوانسیون قانون اساسی (گردهمایی با هدف نگارش قانون اساسی جدید یا بازبینی قانون اساسی فعلی) حمایت می‌کنند، گفتند از جهاتی حامی این نظر هستند. دموکرات‌ها نسبت به این مسئله موضع‌گیری کمتری داشتند اما در مقابل جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها مخالفت بیشتری با آن ابراز کردند.

وقتی از آن‌ها درباره اقدامات شدیدتر مثل جدا شدن ایالتشان از (اتحادیه) دولت فدرال سوال شد، حمایت از تجزیه‌طلبی بیشتر از حمایت از کنوانسیون بود. در حالی که جمهوری‌خواهان قاطعانه با کنوانسیون مخالفت کردند، این بار با ۴۳.۹ درصد، بزرگترین حامیان تجزیه‌طلبی بودند. در طرف دیگر، ۴۱ درصد دموکرات‌ها هم از این نظر حمایت کردند.

برگزارکنندگان نظرسنجی یادآوری کرده‌اند که از آنجا که اولین بار است چنین سوالی از آمریکایی‌ها پرسیده می‌شود، داده‌های پایه‌ای برای مقایسه نظرات وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که حدود ۲۳۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در آمریکا هستند و احتمال می‌رود تنها ۱۴۵‌ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند. بنابراین نظرسنجی مذکور تنها منعکس‌کننده نظر آن ۱۴۵ میلیون رای‌دهنده احتمالی است و طبیعتاً ۹۰ میلیون نفر باقی ناراضی‌تر از کسانی هستند که در انتخابات رای می‌دهند.

آمریکا در حالی به هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی نزدیک می‌شود که بارها صحت انتخابات پیش‌رو از سوی رئیس‌جمهور آمریکا زیر سوال رفته است. او در جدیدترین اظهارنظر در مناظره دیشب خود با رقیب دموکراتش گفت: «من از طرفدارانم می‌خواهم به مراکز رأی‌دهی بروند و اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند. این اتفاقی است که باید بیفتد. همان‌طور که می‌دانید امروز مشکل بزرگی پیش آمد و در فیلادلفیا، ناظران رأی برای نظارت رفته بودند، ولی به آنها اجازه داده نشده بود. می‌دانید چرا؟ چون در فیلادلفیا اتفاقات بدی رخ می‌دهد.»

ترامپ در ادامه گفت: «اگر انتخابات منصفانه باشد، من ۱۰۰ درصد همکاری خواهم کرد. ولی اگر ببینم که ده‌ها هزار رأی دارند دستکاری می‌شوند نمی‌توانم این را بپذیرم. همین سه روز پیش رأی‌هایی داخل سطل کاغذهای باطله پیدا کرده‌اند که روی همه آنها ترامپ نوشته شده بود. فکر می‌کنید این خوب است؟»

ترامپ پیش از آن هم در پاسخ به سئوالی درباره تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به رقیبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

نگرانی درباره عدم تحویل مسالمت‌آمیز قدرت در آمریکا تا جایی پیش رفته که «توماس فریدمن» روزنامه‌نگار با سابقه و شناخته شده آمریکایی درباره احتمال وقوع دومین جنگ داخلی در این کشور بعد از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) ریاست‌جمهوری هشدار داده است. 

در همین حال مقامات ارشد پنتاگون تایید کرده‌اند در بین خودشان این بحث در جریان است که در صورت شکست ترامپ در انتخابات اگر او بخواهد به قانون شورش استناد کند و نیرو به خیابان‌ها بفرستد، آن‌ها باید چه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    12 2
    ما هم حمایت میکنیم از تجزیتون......
    • RO ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      4 2
      منم حماین میکنم
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    7 2
    مرگ بر مسولین امریکایی....
  • DE ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    حمایت بیش از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها از تجزیه‌ ایالت‌ها// قبل از اینکه ابرام لنگ کن ایالات وحشی وخونریز سفید پوستان مهاجر و غاصب اروپایی را در امریکاه علیه جهان متحد کند ٬ خودشون با وحشیگری تمام به جان هم افتاده بودند و جنگ داخلی داشتند.ابرام لنگ کن گفت چرا توو سرهم میزنین وخودتان را غارت میکنید بیاین متحد شیم دنیا را غارت کنیم.حالا هم بالاخره دیرو زود داره سوخت و سوز نداره باز امریکاه شقه شقه میشه می افتند به جون هم.جواب خون میلیونها نفر را با خون خودشون خواهند داد.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 1
    کالیفرنیا رو برای ما ورد دارین. استان فرامرزی ایران. کلی سرمایه ایرانیها داره کالیفرنیا رو میچرخونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس