کد خبر 1124466
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
فرار مالیاتی، پاشنه آشیل ترامپ در اولین مناظره

در حالیکه تنها چند ساعت به برگزاری اولین مناظره دونالد ترامپ با جو بایدن نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ مانده است، بحث عدم پرداخت مالیات‌ توسط ترامپ به یکی از موضوعات داغ این مناظره تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، در حالیکه تنها چند ساعت به برگزاری اولین مناظره دونالد ترامپ با جو بایدن نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ مانده است، بحث عدم پرداخت فرار مالیات‌ی ترامپ به یکی از موضوعات داغ این مناظره تبدیل شده است.

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری سه شنبه شب در پیام توییتری نوشت: دونالد ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری خود فقط ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد به فدرال ایالات متحده پرداخت کرد.

به نوشته سندرز، وی در این مدت بیش از ۳۱۷ هزار دلار مالیات به هند، پاناما و فیلیپین پرداخت کرده است.

وی افزود، این میزان پرداخت مالیات به آمریکا و مالیات پرداخت شده به سه کشور دیگر چگونه با شعار انتخاباتی ترامپ که «نخست آمریکا» بوده تطابق پیدا می‌کند؟

سندرز در توییت دیگری نوشت: ترامپ در حالی تنها ۷۵۰ دلار مالیات در سال ۲۰۱۷ پرداخت کرده است که وی تا کنون با ۱۳۹ سفر به باشگاه های کلوپ خود ۱۴۱ میلیون دلار از مالیات مردم آمریکا را هزینه کرده است.
به نوشته سندرز، بله ترامپ یک رئیس جمهور است که به سوسیالیسم شرکتی اعتقاد دارد.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته فاش کرد که ترامپ میلیاردی خودخوانده که به دور دوم ریاست جمهوری چشم دوخته، در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بخش زیادی از مالیات های خود را پرداخت نکرده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، ترامپ در این مدت تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

این روزنامه همچنین خبر داد که ترامپ در مدت ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته نیز مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده با وجودی که ۴۲۷.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ از طریق برنامه تلویزیونی و دیگر معاملات درآمد داشته است.

ساعاتی پس از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز، ستاد انتخاباتی بایدن ویدئویی منتشر کرد که در قالب آن فهرستی از هزاران دلار مالیات بر درآمدی را که از سوی یک معلم دبستان، یک آتش نشان، یک مدیر ساخت و ساز و یک پرستار پرداخت شده بود، مورد توجه قرار می‌داد و این مبلغ را با صورتحساب مالیاتی ۷۵۰ دلاری پرداخت شده از سوی ترامپ در سال ۲۰۱۷ مقایسه میکرد.

کارزار انتخاباتی بایدن همچنین شروع به فروش برچسب هایی کرد با این مضمون: «من بیش از دونالد ترامپ مالیات می پردازم».

ترامپ گزارش نیویورک تایمز را جعلی خواند و در توئیتی مدعی شد که میلیون‌ها دلار مالیات پرداخت کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس