ترامپ نمایه

تحقیقات روزنامه آمریکایی نشان داده ترامپ چطور با سوءاستفاده از قدرت خود از بیش از 200 مقام خارجی، گروه‌های لابی‌گری و اشخاصی که به دنبال کسب منفعت از دولت آمریکا بودند به نفع تجارت خود اخاذی کرده است.

به گزارش مشرق، تحقیقات روزنامه «نیویورک تایمز» نشان داده بیش از ۲۰۰ دولت خارجی، گروه‌های لابی‌گری و اشخاص در تجارت ترامپ هزینه کرده و در عوض از دولت او منفعت برده‌اند.

این مستندات نشان می‌دهد چطور مقامات دولتی، مدیران شرکت‌ها، لابی‌گران و وکلا به تجارت ترامپ کمک مالی کردند و در عوض قراردادهای سودآور فدرال و نمایندگی و انتصاب در کارگروه‌های فدرال دریافت کردند. برخی دیگر از تغییرات قانونی برخوردار شدند. برای برخی دیگر هم لطف رئیس‌جمهور آمریکا در قالب انتشار یک توییت از سوی او، شامل حالشان شده است.  

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش نیویورک تایمز، ۶۰ فرد ۱۲ میلیون دلار در هتل‌ها و اقامتگاه‌های ترامپ هزینه کردند و تقریباً همه آن‌ها شاهد افزایش منافع خود یا از طریق رئیس‌جمهور آمریکا یا دولت وی بودند.

روزنامه آمریکایی این گزارش را بر مبنای مصاحبه با ۲۵۰ منبع از جمله مدیران و لابی‌گران، اعضای باشگاه‌های ترامپ و کارمندان مشاغل او و مقام‌های سابق و کنونی دولت وی تهیه کرده است.

بنابر این گزارش، زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ قدرت را در آمریکا به دست گرفت، وعده داد ریشه فساد و سوءاستفاده از نفوذ و قدرت را در کاخ سفید بخشکاند. وی بعد از پیروزی در انتخابات مدیریت امپراتوری تجاری خود را به دو پسرش واگذار کرد اما به طور کامل کنار نکشید و همچنان از آن سود می‌برد.

«جود دیر» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش نیویورک تایمز مدعی شد ترامپ همچنان به قولی که به مردم آمریکا داده وفادار است و آمریکا را در اولویت قرار می‌دهد.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر طی یک گزارشی تحقیقی و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده بود گزارش داد که دونالد ترامپ در سالی که پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد، فقط ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرد. 

این گزارش افزود: ترامپ در ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است و علت آن نیز این بوده است که به سازمانهای مالیاتی گفته بوده که بیشتر از پولی که به دست آورده ضرر کرده است. 

افشاگری‌ها درباره فساد مالی ترامپ در حالی است که کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) باقی مانده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس