جمال خاشقجی

دادستانی کل استانبول در دومین کیفرخواست قتل خاشقجی، برای ۶ متهم از جمله دو کارمند متواری سرکنسولگری عربستان در استانبول درخواست حکم حبس کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستانی کل استانبول امروز دوشنبه و در ادامه تحقیقات قضایی مرتبط با قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی که در سرکنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، دومین کیفرخواست را تنظیم و آن را به دادگاه کیفری شعبه ۱۱ استانبول صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش نامزد خاشقجی به احکام صادره درباره پرونده همسرش

بر اساس اعلام این رسانه، دادستانی کل استانبول در این کیفرخواست ۴۱ صفحه‌ای در مورد ۶ متهم متواری که ۲ تَن از آن‌ها کارمندان سرکنسولگری هستند، درخواست حبس کرده است.

بر این اساس، برای سلطان یحیی معاون سرکنسول و یاسر خالد وابسته کنسولگری عربستان سعودی به اتهام «طراحی و قتل عمد همراه با اذیت وآزار وحشیانه» حبس ابد و برای ۴ تن دیگر از شهروندان این کشور هرکدام از ۶ ماه تا ۵ سال درخواست زندان شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این کیفرخواست همچنین عنوان شده است که ۲ کارمند سرکنسولگری هنگام قتل خاشقجی در محل حادثه حضور داشتند و پس از این رویداد ترکیه را تَرک کردند. ۴ نفر دیگر نیز پس از قتل وی به محل حادثه رفته‌ و پس از امحاء شواهد و مدارک از کشور خارج شده اند.

قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس روزنامه آمریکائی واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد؛ اما هرگز از آن خارج نشد.

ریاض در ۲۰ اکتبر همان سال قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر در داخل کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستان کل عربستان سعودی اعلام کرد که ۵ تن از متهمان پرونده قتل خاشقجی به اعدام و ۳ مظنون نیز مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

سعود القحطانی از نزدیکان و مشاور محمد بن سلمان، احمد العسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات و محمد العتیبی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول که احتمال نقش آنان در این جنایت وجود دارد، توسط دادگاه مذکور تبرئه شده‌اند!

دادستانی کل استانبول ۳۱ اکتبر سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس