ولید الخریجی

سفیر وقت عربستان سعودی در ترکیه در زمان قتل جمال خاشقچی، به سِمت معاون وزیر خارجه منصوب شد.

به گزارش مشرق به نقل از  دیلی صباح، «ولید الخریجی» که در زمان قتل فجیع «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی به قتل رسیده در کنسولگری ریاض در استانبول، سفیر وقت عربستان بود ترفیع مقام گرفته و به منصب معاون وزیر خارجه این کشور رسید.

الخریجی از هشتم دسامبر سال ۲۰۱۴ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵ (۱۷ آذر تا ۱۸ دی ماه ۱۳۹۳) وزیر کشاورزی عربستان بود. کمتر از یک ماه پس از آن، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان او را به عضویت مجلس وزیران این کشور درآورد.

بیشتر بخوانید:

گزارش سازمان ملل از مقصر بودن بن سلمان در قتل خاشقجی

او که در زمان قتل خاشقچی سفیر وقت عربستان در ترکیه بود، آگاهی از قبل درباره این جنایت را انکار کرد.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد در روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ برای دریافت مدارک مربوط به ازدواج به سرکنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، ناگهان ناپدید شد. در حالی که دولت عربستان ادعای خارج شدن خاشقچی از سرکنسولگری را داشت، اما نامزد او این موضوع را کاملاً رد کرد.

پلیس ترکیه‌ پس از ارزیابی‌های اولیه، به قتل رسیدن جمال خاشقچی را اعلام کرد. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته است که مقام‌های ترکیه تکه تکه شدن جسد خاشقچی را تایید کرده‌اند.

قتل جمال خاشقچی واکنش‌های بسیاری در رسانه‌های گروهی و نیز مقامات سیاسی و حکومتی داشته است. روسای جمهور، وزرای خارجه و مقامات بسیاری از کشورها نسبت به قتل ایشان واکنش نشان دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس