قتل جوان ۱۹ ساله در بازداشت پلیس فرانسه؛ کیفرخواست افسران پس از ۴ سال صادر شد

چهار افسر پلیس فرانسه به دلیل مرگ جوان ۱۹ ساله‌ای که فوریه ۲۰۱۹ در بازداشت پلیس این کشور بر اثر خفگی جان باخته بود، متهم به قتل عمد شده و کیفرخواست آنها پس از گذشت افزون بر چهار سال صادر شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لو فیگارو، آلن لانبَن (Allan Lambin) که در آن تاریخ ۱۹ سال داشت بر اثر خفگی در سلولی در ایستگاه پلیس شهر سن-مالو (Saint-Malo) جایی که چند ساعت قبل در بازداشت پلیس قرار گرفته بود، جان باخت.

حال روزنامه لو فیگارو مطلع شده که دفتر دادستانی شهر رِن (Rennes) صدور کیفرخواست برای چهار افسر پلیس فرانسه را تحت عنوان قتل عمد، درخواست کرده است.

قتل جوان ۱۹ ساله در بازداشت پلیس فرانسه؛ کیفرخواست افسران پس از ۴ سال صادر شد

فیلیپ آستروک (Philippe Astruc) دادستان عمومی رِن، با تایید این اطلاعات به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دادستانی در هفتم مارس ۲۰۲۳ از قاضی تحقیق درخواست کیفرخواست چهار افسر پلیس را به اتهام قتل عمد و کمک نکردن به فرد در معرض خطر، درخواست کرده است.

بر اساس این گزارش، آلن که در فوریه ۲۰۱۹ تنها ۱۹ سال سن داشت در سلولی در ایستگاه پلیس شهر سن-مالو (Saint-Malo)، جایی که چند ساعت قبل در بازداشت پلیس قرار گرفته بود، درگذشت.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که این جوان ۱۹ ساله عصر آن روز بارانی به همراه پدرش در حال رانندگی بود که خودرو وی داخل گودالی می‌افتد. دادستانی سن-مالو مدعی شده زمانی که پلیس به محل حادثه رسیده، این مرد جوان اقدام به فحاشی کرده بود.

بر اساس این گزارش، آلن در ساعت ۲۲:۴۰ روزی که بازداشت شد در کلانتری پلیس فرانسه توسط پزشک ویزیت و در ساعت ۱۲:۳۰ بامداد پزشک متوجه مشکل پزشکی وی شده است و کمی بعد مرگ او اعلام شد.

وکیل خانواده مقتول اعلام کرده است که کالبدشکافی آلن، خون‌ریزی در قفسه سینه و مرگ ناشی از خفگی را نشان می‌دهد و در گزارش سم شناسی ۰.۸۱ گرم الکل در هر لیتر خون او عنوان شده است.

قتل جوان ۱۹ ساله در بازداشت پلیس فرانسه؛ کیفرخواست افسران پس از ۴ سال صادر شد

مُ اِلِن لودیک-بارون (Me Hélène Laudic-Baron) با طرح اتهام "جعل و استفاده از جعل" [علیه پلیس فرانسه] تاکید دارد: برگه نظارت پلیس نشان می‌دهد که آلن بین ساعت ۱۰:۴۰ شب تا ۱۲:۳۰ صبح روی نیمکت خود دراز کشیده است، در حالی که گزارش بازرسی کل پلیس ملی (IGPN) حاکی است که او از ساعت ۱۰:۴۰ شب به دنبال ناراحتی روی زمین دراز کشیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس