کد خبر 1123927
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
تخریب خانه‌ و املاک فلسطینیان

سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی بیش از پانصد ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان ملل اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی رژیم صهیونیستی بیش از پانصد ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را در کرانه باختری از جمله در قدس شرقی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید:

سکوت بین‌المللی در برابر تخریب املاک فلسطینیان

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) (اوچا) روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۶ ساختمان در کرانه باختری (از جمله قدس شرقی) را تخریب کرده است که ۱۳۴ واحد از این ساختمان‌ها در قدس شرقی واقع است.

دفتر اوچا اظهار داشت که اسرائیل فقط طی دو هفته گذشته، ۲۲ ساختمان را تخریب کرده است.

به گفته این دفتر، تعدادی از ساختمان‌های متعلق به فلسطینی‌ها به بهانه صادر نداشتن مجوز ساخت و ساز آن توسط مقامات رژیم صهیونیستی، تخریب یا مصادره شده که در نتیجه آن پنجاه فلسطینی آواره شده و به قریب به ۲۰۰ نفر دیگر هم آسیب رسیده است.

بیشتر بخوانید:

قساوت صهیونیست‌ها در تخریب خانه فلسطینی‌ها +فیلم

بر اساس گزارش مذکور، شماری از ساختمان‌های متعلق به فلسطینی‌ها هم به دلیل اینکه اسرائیل جریمه‌ها و مالیات‌های سنگینی را برای آنها وضع کرده بود، تخریب شدند که هشت مورد آن توسط خود صاحبان این املاک تخریب شده است.

برخی ساختمان‌ها هم به دلیل اینکه در منطقه موسوم به (ج) واقع بوده تخریب شده است که این منطقه ۶۰ درصد از کرانه باختری را شامل می‌شود و تحت سیطره کامل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

ببینید:

فیلم/ تخریب خانه فلسطینیان توسط کفتارها

«جیمی مک گلدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هم هشدار داده است که تخریب‌های غیرقانونی در طی شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

وی در بیانیه کتبی خود که در تاریخ ۱۰ سپتامبر صادر کرد ، گفت: مقامات اسرائیلی خانه‌ها یا ساختمان‌هایی را تخریب می‌کنند که معیشت صاحبان آنها را تأمین می‌کند یا آنها را مجبور به تخریب آن می‌کنند که معمولاً هم بهانه آن نداشتن پروانه ساختمانی است که اخذ آن برای فلسطینی‌ها به دلیل سیستم محدود و تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی تقریبا غیرممکن است و فلسطینی‌ها را هم مجبور به ساخت بدون مجوز می‌کند.

نهادهای حقوق بشری در فلسطین، سرزمین‌های اشغالی و جامعه بین المللی هم از این قضیه شکایت دارند که اسرائیل ساخت و ساز فلسطینیان را در حالی محدود می‌کند که خودش عملیات شهرک سازی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری را تشدید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    ایران چه میکند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس