کد خبر 1348624
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا

شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین همچنان با حمایت‌های آمریکا ادامه یافته و به آواره شدن شهروندان فلسطینی منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، شهرداری قدس اشغالی که هم بخش غربی و هم بخش شرقی فلسطین اشغالی را اداره می‌کند، در حال ساخت «جاده آمریکایی» است، یک بزرگراه کنارگذر گسترده که ارتباط شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی را در جنوب، شرق و شمال بهبود می‌بخشد.

این جاده دایره‌ای بلندپروازانه به طول ۱۲ کیلومتر از ایست بازرسی در جنوب شرقی قدس اشغالی، تا پاسگاه نظامی «زیم» در شمال امتداد خواهد داشت.

در محله «جبل المکبر»، ده‌ها خانواده بار سنگین این پروژه را متحمل خواهند شد که صدها نفر را مجبور به بی خانمانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش Peace Now، ناظر شهرک‌سازی‌ها، تنها ۳۰ درصد از مجوزهای ساختمانی که شهرداری قدس در شرق قدس بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۸ صادر کرده، در محله‌های فلسطینی بوده است و این در حالی است که فلسطینی‌ها بیش از ۶۰ درصد از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند.

در منطقه C کرانه باختری، نزدیک به ۹۹ درصد از درخواست‌های ساخت و ساز فلسطینیان بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ رد شده است.

در همین حال، بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، رژیم صهیونیستی طرح‌هایی را برای ساخت ۵۵ هزار و ۷۰۴ واحد جدید در شهرک‌های صهیونیستی در سراسر کرانه باختری تصویب کرد که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.

گروه‌های حقوق بشری، مدت‌هاست تاکید می‌کنند که سیاست‌های رژیم صهیونیستی به طور عمدی محله‌های فلسطینیان را هدف قرار داده است.

۶۲ ساختمانی که برای تخریب در نظر گرفته شده است، ۷۵۰ فلسطینی، از جمله حدود ۳۰۰ کودک را در خود جای داده و هر لحظه ممکن است همه آن‌ها بی خانمان شوند.

اکنون بر اساس گزارش‌ها، این مناطق در حال رسیدن به زمان اجرای پروژه و تخریب بسیاری از خانه‌ها هستند.

در مرحله نخست ساخت، این جاده ۱۶ متر عرض داشت؛ با این حال، وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای گسترش آن تا ۳۲ متر است.

مرحله دوم مستلزم آواره شدن افرادی است که با دستور تخریب، از خانه هایشان اخراج می‌شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس