کد خبر 1138386
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رژیم صهیونیستی طرح یهودی‌‌سازی قدس اشغالی شهرک سازی

یک نهاد اجرایی رژیم صهیونیستی طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن ۲۰۰ مکان متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه مهم «وادی الجوز» (در قدس شرقی) تخریب می‌شود و شهرکی صهیونیستی به جای آن ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز محلی شهرداری قدس اشغالی وابسته به رژیم صهیوینستی با طرحی موسوم به توسعه منطقه «وادی الجوز» در قلب قدس شرقی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید:

رکورد شکنی تازه رژیم اشغالگر قدس

هدف از ایجاد این طرح، ایجاد شهرکی موسوم به «سیلیکون» با فناوری بالا در منطقه وادی الجوز است و این یکی از بزرگترین پروژه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که البته فلسطینی‌ها با آن مخالفند و اعلام کرده‌اند این رژیم دنبال یهودی‌سازی قدس شرقی است.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، بر اساس این طرح ۲۰۰ مکان متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه مذکور تخلیه و تخریب می‌‎شوند و محل کارهای تجاری به «العیسویه و طوبا» در قدس شرقی منتقل خواهد شد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، هدف از این برنامه را به حداکثر رساندن پتانسیل منطقه برای گردشگری، کار، تجارت و امثال آن بیان کرده است.

این طرح در ژوئن سال جاری میلادی ۲۰۲۰ مطرح شده بود و شهرداری رژیم صهیونیستی در آن زمان، آن را از پیچیده‌ترین طرح‌های اجرایی در قدس طی دهه‌های اخیر خوانده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس