آمریکا عراق

رویترز به نقل از دو دیپلمات غربی و دو مقام عراقی گزارش داد واشنگتن آمادگی‌ها برای خارج کردن دیپلمات‌هایش از عراق را ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از دو دیپلمات غربی و دو مقام عراقی گزارش داد واشنگتن  پیش از روز یکشنبه آمادگی‌ها برای خارج کردن دیپلمات‌هایش از عراق را آغاز کرد.

ببینید:

فیلم/ لانه جاسوسی در عراق بسته می‌شود؟

بنابر اعلام این خبرگزاری، منابع مذکور گفتند تا یکشنبه روند آمادگی‌ها برای خارج کردن دیپلمات‌های آمریکایی در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، آغاز شد. 

به نوشته رویترز، یکی از دیپلمات‌های غربی گفت دولت آمریکا نمی‌خواهد گزینه‌هایش برای ضعیف کردن ایران یا آنچه شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق خواند، محدود شود. وقتی از این دیپلمات سوال شد که آیا پیش‌بینی می‌کند که واشنگتن با اقدامات اقتصادی یا نظامی پاسخ دهد، جواب داد: «حملات».

بیشتر بخوانید:

شایعه خروج سفیر آمریکا از بغداد و انتقال به اربیل

رویترز در ادامه نوشت وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌اش برای خروج دیپلمات‌های آمریکایی از عراق، از ارائه نظر خودداری و اعلام کرد: ما هرگز درباره مکالمات خصوصی وزیر با رهبران خارجی اظهارنظر نمی‌کنیم. 

همزمان با انتشار شایعاتی از قصد آمریکا برای بستن سفارتش در عراق، اواخر وقت یکشنبه شب برخی رسانه‌ها از جمله «اسکای نیوز» از خروج سفیر آمریکا از بغداد خبر دادند. روزنامه واشنگتن پُست هم خبر داد، آمریکا به دولت عراق و شرکای دیپلماتیک خود گفته که اگر عراق حملات به پرسنل آمریکایی را مهار نکند، در نظر دارد به طور کامل سفارت آمریکا در عراق را تعطیل کند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن پست: سفارت آمریکا در بغداد تعطیل می شود

واشنگتن پُست در ادامه گزارش خود نوشت: «به گفته یک منبع مطلع، مایک پامپئو، وزیر خارجه (آمریکا) شنبه شب (هفته جاری) به الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) درباره طرح‌ها (برای بستن سفارت واشنگتن در بغداد) اطلاع داد. دو مقام غربی حاضر در بغداد هم گفتند که دفاتر دیپلماتیک کشورهایشان درباره این طرح مطلع شده بودند».

طبق این گزارش، یک منبع دیپلماتیک خبر داد اگرچه هنوز مشخص نیست که کاخ سفید با طرح بستن سفارت آمریکا در عراق تایید کند یا نه اما اگر این طرح به پیش برود، احتمال می رود که بستن سفارتخانه واشنگتن در بغداد ۹۰ روز به طول انجامد که این موضوع روزنه‌ای برای دادن فرصت به واشنگتن برای ارزیابی مجدد این تصمیم خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن پُست: بستن سفارت آمریکا در عراق ۹۰ روز طول می‌کشد

یک مقام عراقی که نامش فاش نشده، به این روزنامه خبر داد که آمریکا از عراق خواسته اقدامات قویتری علیه «شبه نظامیان» اتخاذ کند و این موضوع نشان می‌دهد در صورت انجام چنین اقدامی امکان منتفی شدن تعطیلی سفارت وجود دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    این چجور سفارت و چجور رفتنی است که فعالیت موشکی در آن آزمایش میشود!؟ و این چجور روابطی است که در آن یانکی ها در حال رسمیت دادن و جدا سازی به یک منطقه از یک کشور است!؟ اگر آنها مطابق با شرایط آن روزها در خاک ما لانه جاسوسی داشتند, امروز نشان دادند که هدفشان از سفارت فقط لانه جاسوسی نیست بلکه استقرار یک پادگان بهمراه لابراتورهای آزمایشگاهی است با پوشش دیپلماتیک!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس