کد خبر 1157171
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
حمله سایبری به ۴۰ شرکت صهیونیستی

سرانجام مجمع برگزینندگان آمریکا یا همان کالج الکترال، حکم نهایی خود را صادر کرد تا با معرفی جو بایدن دموکرات به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده، به آشفتگی‌های پساانتخاباتی خاتمه دهد. اگرچه

به گزارش مشرق، یک مقام دولت «دونالد ترامپ» حملات سایبری اخیر به نهادهای دولت آمریکا را به «چاه» تشبیه کرده و گفته که واشنگتن هنوز از عمق آن با خبر نیست.

این مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با آکسیوس گفت‌وگو می‌کرد گفته اسرار دولت آمریکا ممکن است به روش‌هایی که هنوز مشخص نیست به سرقت روند.

این مقام آمریکایی گفت: «ما هنوز از عمق این چاه با خبر نیستیم.»

آکسیوس نوشته نکته عجیب درباره این حملات این است که آنها دست‌کم از ماه مارس شروع شده‌اند و در تمام دوران انتخابات ادامه داشته‌اند.

با وجود این، دولت آمریکا زنگ خطر را درباره آنها از یکشنبه هفته جاری به صدا درآورد. برآورد میزان خسارات وارده در اثر این حملات چندین ماه طول خواهد کشید.

«براد اسمیث»، رئیس شرکت مایکروسافت به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته هکرها دست‌کم ۴۰ شرکت، سازمان دولتی و اندیشکده نفوذ کرده‌اند.

بامداد امروز جمعه یک رسانه آمریکایی گزارش داد «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» هم جزو نهادهای فدرالی است که هکرها به آن نفوذ کرده‌اند.

«پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش داد «وزارت انرژی» و «سازمان ملی امنیت هسته‌ای» آمریکا جزو آن دسته از نهادهای فدرال هستند که هکرها موفق به نفوذ به آنها شده‌اند.

سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال دولت ایالات متحده است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

این دو نهاد آمریکایی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته‌اند فعالیت‌های مشکوکی را در شبکه‌های متعلق به «کمیسیون فدرال تنظیم مقررات انرژی»، آزمایشگاه‌های هسته‌ای «سندیا» و «لس‌آموس» و چند نهاد دیگر شناسایی کرده‌اند.

منابع آگاه به پولیتیکو می‌گویند مقام‌های وزارت انرژی آمریکا هنوز در این باره که آیا هکرها به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند یا خیر اطمینان ندارند. به گفته آنها، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ممکن است برآورد حجم خسارات وسیع وارده چندین هفته طول بکشد.

پولیتیکو نوشته حمله به وزارت انرژی آمریکا آشکارترین علامت هشدار مبنی بر این است که هکرها توانسته‌اند به شبکه‌های متعلق به یکی از بخش‌های اصلی امنیت ملی آمریکا دست پیدا کنند.

تا روز پنجشنبه ظن اصلی این بود که هکرها با نفوذ به شرکت «سولارویندز» که تأمین‌کننده اصلی محصولات فناوری اطلاعات برای صدها نهاد دولتی و شرکت خصوصی است توانسته‌اند شبکه‌های متعلق به نهادهای فدرال آمریکا را هک کنند.

اما شامگاه پنجشنبه گزارش شد مقام‌های دولت فدرال آمریکا هشدار داده‌اند هکرها از بدافزارها و فنون تهاجمی بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا گمان می‌شده برای پیشبرد حملاتشان استفاده کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز نوشته هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا موید نگرانی‌هایی است که پیش از این شرکت «فایرآی» (یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری) مطرح کرده بود. این شرکت گفته بود که هکرها احتمالاً از چندین مسیر برای پیشبرد حملات خود استفاده کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 1
    حالا حالا ها باید سرگیجه بگیرن این بهترین روش برای تضعیف همه جانبه ی دشمن و زمین گیر کردن آن در زمین خود است
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 6
      داداش، کار ما نیستا ..!
    • IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      منظورم روش مقابله با دشمن بوده نه عامل آن برادر
  • مهماندار هواپیما GB ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    7 1
    حتما نباید که با موشک جواب داد بهترین حمله حمله نرم است
    • رضا IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      فهم و شعورت كجاست مهماندار هواپيما ؟! خودشون و دنيا ميگن كار روسيه است ! افسر سايبرى دوهزارى كجا و وزارت امنيتى شيطان بزرگ كجا ؟! بله ما هم دل مون ميخواست اما زوره يا حسين !
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    این یکی کار ایران نیست کار روسهاست
    • رضا IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      1 0
      صابون نزن دلت ابله ! هكرهاى هفت هزارى كجا ميتونند به وزارت خونه هاى امنيتى و سازمان هاى هسته اى نفوذ كنند ؟!
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    جالبه آمریکایی های گاوچران منتظر پاسخ موشکی بودند تا سایبری. اینا تازه ضرب شست کوچک سایبری بود، گاوچران ها باید منتظر افول و نابودی کامل سیستم سایبری خود باشند. چنان نابود شوند که تا سالها نمی توانند بفهمند از کجا خوردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس