کد خبر 1123090
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
مشهد مقدس حرم رضوی نمایه

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی سفر به هر علتی باعث انتقال و شیوع ویروس کرونا خواهد شد لذا هموطنان در روزهای منتهی به اربعین و دهه آخر صفر از سفر به مشهد بپرهیزند.

به گزارش مشرق، دکتر علی بیرجندی نژاد روز شنبه افزود: در برهه حساس کنونی برای دفاع از مرزهای سلامت، تمامی مردم و مسوولان باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در کنار مدافعان سلامت قرار گیرند.
وی ادامه داد: طبق فرمایش معظم له، اعلام ارادت به حضرت امام حسین (ع) در منازل و با خواندن زیارت و دعا و توسل قابل انجام است. 

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۷ نفر از کادر بهداشت و درمان مشهد بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۴۰ درصدی تعداد مسافر در کشور

وی افزود: ۱۰ نفر از جان باختگان کادر بهداشت و درمان در مشهد طی دو ماه اخیر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری می‌سازد.

بیرجندی نژاد ادامه داد: هشت نفر از شهدای مدافع سلامت در مشهد پزشک عمومی و متخصص بودند و بقیه در سایر رشته های علوم پزشکی مانند پرستاری و بینایی سنجی فعالیت داشتند که فقدان آنها غیر قابل جبران است.

وی گفت: برخی پزشکان فعال در مراکز ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیش از ۶ ماه است که پدر و مادرشان را ندیده‌اند و حتی از دیدار فرزندانشان نیز محروم هستند تا مبادا انتقال دهنده بیماری به آنها باشند.

ببینید:

عکس/ ضدعفونی کردن مدارس در مشهد

رییس نظام پزشکی مشهد افزود: در سالهای دفاع مقدس و مبارزه با دشمن بعثی دشمن مشخص بود و تکلیف برای همگان روشن بود اما امروز مدافعان سلامت با دشمن نامرئی طرف هستند که هر لحظه ممکن است فرد را زمین‌گیر کند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۲  نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۳۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۶۷۲ نفر را بیمار کرده و جان ۹۹۴ هزار و ۳۱۱ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. 

۲۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۲۰۸ هزار و ۴۸۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    چند روز پیش برات کامنت نوشتم مشرق جان! دانشگاه نیشابور گروه هنر ما دانشجویی عزیزی مادرشون فوت شد بابت کرونا، مشهد وضعش ده برابر بدتره و حتما میدونین چون تو خراسان کلیدی هست، بسیار نقل و انتقال صورت میگیره. بهترین متخصص و جراح گوارش جناب دکتر خسروی خراشاد که خدومانه و روز و شب تو بیمارستان امام رضا تو جبهه اول مبارزه کرونا بود مرداد ماه از بین ما رفتند. خواهشا اطلاع بدین که همه و بویژه نو دانشجوها تو دانشگاه فردوسی و خراسان رضوی بدونن وضع چطوره و دقت کنند.
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 2
    رفتن به مشهد ممنوع!!!!! اما شمال و لب دریا و...اصلا کرونا نیست هیچ مشکلی نداره!!!!!!! آقایان برن تکلیف خودشونو با کرونا روشن کنن. ا با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد...
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      مثل کودکانه چهار ساله که قانون عِلیت حالیشون نیست و با هر نهیب و نهی لج میکنن و میگن « پس چرا فلانی اینطور کرد» نباش. اون افرادی که نام بردی دور از جناب نفهم هستند جانم. شما ملزم کن خودت رو به رعایت حق! تا خدای نکرده دِین به گردن نداشته باشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس