نظرسنجی بی بی سی

نکته قابل توجه اینست که در سال ۲۰۱۶ میلادی، نظرسنجی ها نتایج مبهم و متضادی داشتند. در آن سال، اختلاف آرای ترامپ و هیلاری کلینتون در آستانه برگزاری انتخابات، چند درصد بود.

سرویس جهان مشرق - در روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان)، رای دهندگان آمریکایی تصمیم می گیرند که آیا ترامپ به مدت چهار سال دیگر در کاخ سفید باقی بماند و یا رقیب اصلی وی بایدن رئیس جمهور شود.

رییس جمهور جمهوری خواه باید با جو بایدن، نامزد دموکرات ها رقابت کند. شهروندان آمریکایی، بایدن را به عنوان معاون پرزیدنت باراک اوباما می شناسند، اما وی از دهه ۱۹۷۰ میلادی در عرصه سیاست فعالیت داشته است.

با نزدیک شدن به روز انتخابات، شرکت های نظرسنجی تلاش می‌کنند تا با نظرخواهی از رای‌دهندگان، برآوردی از اقبال عمومی به هریک از نامزدها بدست آورند. این نظرسنجی‌های سراسری شاید میزان مناسبی برای دریافت محبوبیت نامزدها باشد اما بدلیل سیستم رای‌گیری در آمریکا، نمی‌توان صرفا به محبوبیت و نتایج نظرسنجی اکتفا و براساس آن حکم قطعی صادر کرد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، به عنوان مثال، هیلاری کلینتون در نظرسنجی ها پیشتاز بود و سه میلیون رای بیشتر در مقایسه با دونالد ترامپ کسب کرد، اما وی در انتخابات ناکام شد. چرا که در ایالات متحده از سیستم آرای الکترال استفاده می شود و دارنده بیشترین آرا، لزوما برنده انتخابات نخواهد بود.


بایدن، پیشتاز در نظرسنجی‌ها

صرف نظر از نکات گفته شده درباره نظرسنجی و ارتباط آن با تاثیر آراء مردمی، جو بایدن در اکثر نظرسنجی های انجام شده در سال جاری پیشگام بوده است. در ماه های اخیر، بایدن حدود  ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. آرای وی ۱۰ درصد بیشتر از ترامپ اعلام شده است.

در نظرسنجی بی بی سی، نتایج ۱۴ روز اخیر و ۴۰ روز باقیمانده تا برگزاری انتخابات نشان داده شده است. خطوط این نمودار نشان دهنده ارزش میانگین آرا است.

نکته قابل توجه اینست که در سال ۲۰۱۶ میلادی، نظرسنجی ها نتایج مبهم و متضادی داشتند. در آن سال، اختلاف آرای ترامپ و هیلاری کلینتون در آستانه برگزاری انتخابات، چند درصد بود.


کدام ایالت ها نتیجه انتخابات را تعیین می کنند؟

هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ میلادی دریافت که تعداد آرا در مقایسه با ایالت های پیروز، از اهمیت کمتری برخوردار است.

اکثر ایالتها از نتایج کم و بیش یکسانی برخوردارند، اما در چند ایالت هر دو کاندیدا از شانس پیروزی سود می برند. این ایالت ها به جبهه جنگ دو طرف تبدیل شده است.

در سیستم الکترال انتخاب رییس جمهور ایالات متحده، هر ایالت تعدادی رای براساس تعداد نمایندگان وارد شده به کنگره (مجلس (house) و سنا) دارد. در مجموع، ۵۳۸ رای الکترال وجود دارد و نامزد پیروز باید ۲۷۰ رای کسب کند.


در نقشه بالا می توان مشاهده کرد که تعدادی از ایالت ها، رای الکترال بیشتری در مقایسه با سایر ایالت ها دارند. به همین دلیل، نامزدها زمان بیشتری را در این ایالت ها برای کارزار انتخاباتی صرف می کنند.


یا ایالت های کلیدی انتخابات آشنا شویم

در اکثر این ایالت های مهم، جوبایدن پیشتاز است. اما همچنان زمان زیادی باقی مانده و امکان تغییر سریع شرایط وجود دارد. شخصیت و رفتارهای دونالد ترامپ نیز غیرقابل پیش بینی است.

نظرسنجی ها نشان می دهند که بایدن در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیشتازان. در سال ۲۰۱۶ نیلادی، نامزد جمهوری خواه توانست در این ایالت های صنعتی با اختلافی کمتر از یک درصد پیروز این رقابت بسیار تنگاتنگ شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پهپاد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    17 5
    هر کس خیال کند آن سگ زرد بهتر از این شغال است، همان مسیری را می رود که آقایان کنونی رفته اند. دلخوش کردن به یکی از این دو، تا با او مذاکره کنیم و وضع بهتر شود، نهایت حماقت است
  • پهپاد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 1
    هر کس خیال کند آن سگ زرد بهتر از این شغال است، همان مسیری را می رود که آقایان کنونی رفته اند. دلخوش کردن به یکی از این دو، تا با او مذاکره کنیم و وضع بهتر شود، نهایت حماقت است
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 1
    امیدوارم که باید انتخاب شود نه اینکه با او مذاکره کنیم بلکه انتخاب شدنش تاثیرات روانی بر بازار دارد
  • موسوی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 2
    نتیجه انتخابات امریکا در تلاویو مشخص میشه نه در ایالت های امریکا ، پس بنا بر این به دلیل خوش خدمتی بی نظیر ترامپ به رژیم صهیونستی امکان انتخاب مجدد ترامپ خیلی بالاست ولی چیزی که مسلم است وحدت دو نامزد در خباثت ودشمنی بی اندازه علیه ملت و حکومت ایران است
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 2
    بایدن و ترامپ هردو یابوی صهیون خونخوار داعشی میباشند.....
  • رشا IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    7 2
    جو بایدن
  • زهره IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    کسی که قدرت وزبان دیپلماسی مسالمت امیز را بلدباشد ومیل رغبت برای ایران را بتواند ایجاد نماید جو بایدن است ملت ایران از ترامپ متنفر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس