تیم فوتبال استقلال , شیخ دیاباته , لیگ قهرمانان آسیا , مهدی قائدی , فوتبال , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

فوتبالی که در آخرین روز از مسابقات دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از تیم های محبوب تهرانی در دوحه قطر دیدیم غرور خفته یک ایران را بیدار کرد.

سرویس ورزش مشرق – از مهمترین اتفاقات فوتبالی در همه هفته های گذشته دیدارهای استقلال و پرسپولیس به ترتیب روبروی الاهلی عربستان و شارجه امارات بود. دو برد پرگل با به ثمررساندن ۷ گل از سوی سرخابی ها موجب شد تا گرمای فوتبال که حتی پس از استارت دوباره دوران پساکرونا باز هم نمی شد خیلی با شکل جدید و بدون تماشاگرش ارتباط برقرار کرد بار دیگر به جمع فوتبالی ها برگردد.

از مهمترین دلایل بروز چنین فوتبالی شروع قدرتمندانه هر دو تیم در هر دو دیدار بود. استقلال با استارتی قدرتمندانه حریف عربستانی را در نیمه خودش حبس کرد و اینقدر فشار آورد تا یک شوت از بازیکنی ریزنقش و تکنیکی به نام مهدی قایدی همه داشته های تیم سعودی را فرو بریزد. در دیدار پرسپولیس و شارجه هم بازی با همان وضعیت استارت خورد با این تفاوت که پرسپولیس خیلی زودتر به گل رسید و باعث شد شارجه ای ها در شوک دریافت گل دقیقه ۲ شجاع خلیل زاده در همان نیمه دو گل دیگر هم بخورند و در نهایت بازی را ۰-۴ از دست بدهند!

اصطلاح فوتبالی در این رشته داریم که می گوید "فلان تیم طوری بازی را استارت زد که گویی یک گل عقب است". این دستور تاکتیکی متعلق به مربیان دهه ۵۰ و ۶۰ همین ایران خودمان هم بود که پیش از شروع بازی از بازیکنان خود می خواستند با این ذهنیت وارد زمین شوند که یک گل از تیم روبرویی عقب هستند و با زدن یک گل، تازه بازی مساوی می شود. این انگیزه و تفکر موجب می شد تیم چنان آتشین بازی را آغاز کند که حریف تا بخواهد بفهمد بازی شروع شده یا نه یک گل می خورد.

امیدواریم که دو تیم محبوب و پرطرفدار کشورمان از این دو برد پر گل مغرور نشده باشند ولی این انتظار می رود که مجید نامجو مطلق و یحیی گل محمدی برای ورود به بازی با پاختاکور و السد قطر باز هم طوری برنامه ریزی کنند که سرخابی ها جنگنده و پرقدرت روبروی این دو تیم ازبکستانی و قطری به میدان بروند.

پاختاکور که صدرنشین گروه B بوده قطعا نمی تواند لقمه گلوگیری برای استقلال باشد. تیمی متکی به قدرت بدنی و فوتبال فیزیکی که شوت از راه دور و ارسال از جناحین را در برنامه دارد قطعا مورد آنالیز دقیق کادر فنی تیم استقلال قرار گرفته و با تکیه بر توان بالای هجومی استقلال قطعا می توان این تیم را شکست داد.

السد قطر هم که در روزهای اوجش با ژاوی و دیگر بازیکنان بزرگ آن روزهایش حریف پرسپولیس نشد قطعا پس از شکستی که به سپاهان داد نشان داد شکست پذیر هم هست. گرچه برخی کارشناسان پرسپولیسی معتقدند سرمربی این تیم قطری نخواسته دستش را برای پرسپولیس رو کند و از نفرات خود نمی خواسته که روبروی سپاهان بازی همیشگی شان را ارائه بدهند. با این وصف پرسپولیس اگر ۷۰ درصد فوتبالی که روبروی شارجه ارائه داد را در زمین بازی انجام بدهد می تواند به دور بعد صعود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    28 0
    ظاهرا توپ بازی بزرگسالان بدون مربی خارجی چند میلیون دلاری اینقدری هم ضرر نکرده.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    15 3
    وقتی بیشتر بازیکنان حریف کرونا داشتند و بازیکنان غیر اصلی بازی میکردند انتظار چی رو داشتید.اما تقاضا میکنم وقتی میدانید بازیکنان ما دچار غرور کاذب هستند چرا اینقدر هندونه زیر بقلشون میذارید.که بعد زدن 14گل میرن از بحرین شکست می خورند.
  • Bndboy IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 2
    چطور میتونید یه تیمی که ۳۰ درصد بازیکناش جلوی استقلال بازی کرده رو با پرسپولیس مقایسه کنی؟؟دروازبان تیم مقابل داد میزنه میگه زیاد جدی نگیرید بازی دوستانست بعد شما اومدید و دارید فلسفه بافی میکنید و آز قدرت تیم میگی؟؟
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      باز ما با تیم سوم عربستان بازی کردیم بردیم شما که تیم دوزادهم و در حال سقوط عربستان رو بردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس