به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره ساخت پناهگاه برای امام خمینی در دوران دفاع مقدس نوشت: حاج عیسی جعفری (خادم امام) در بخشی از خاطرات خود که با عنوان "عیسای روح‌الله" توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، با اشاره به روزهای جنگ می‌گوید: در موقع بمباران‌ها یک پناهگاهی به‌صورت آماده و سوله مانند درست کردند و در اتاق امام کار گذاشتند که ایشان در مواقع حمله در آن پناه بگیرند؛ اما اطرافیان هر کاری کردند تا امام را برای استفاده از آن و پناه گرفتن مجاب کنند مؤثر واقع نشد. امام از کنار آن مکرراً رفت‌وآمد داشتند ولی پایشان را در آن نگذاشتند. من هم هرچه اصرار کردم می‌گفتند: «مگر همه مردم پناهگاه دارند و می‌روند در پناهگاه که من بروم؟»

بعداً حاج احمد آقا دستور ساخت یک زیرزمین خیلی بزرگ و مرتب را داد که در آن اتاقی برای امام بود؛ اما بازهم ایشان اصلاً پایشان را در آن نگذاشتند. امام خمینی در موقع بمباران فقط دعا می‌خواندند. من خیلی وقت‌ها روی پشت‌بام بودم و می‌دیدم بعد از نماز مغرب بیرون می‌آیند و تقریباً تا نیم ساعت ‌ایستاده دعا می‌خواندند. در موقع بمباران هم همین‌طور عمل می‌کردند. این هم از صحنه‌های خیلی جالبی بود که من از روی پشت‌بام می‌دیدم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    9 0
    مرد بود نه نامرد. گاهی حس می کنم نظام امروز با برخی ها دیگه خیلی بیش از اندازه مدارا میکنه. رسمش نیست برخی اگاهانه به ما فشار بیارین و شما مدارا کنین.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      3 0
      حقیقت
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    13 0
    اونوقت واعظی میگه روحانی در مجامع ظاهر نمیشه تا کرونا نگیره و به کشور آسیبی نرسه /// کدوم آسیب؟ /// شما خودت آسیبی
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      4 0
      کرونا هم میترسه دولت بهش اسیب بزنه
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      اون کسی که اینو نوشتی کرونا هم میترسه دولت بهش اسیب بزنه یعنی اینقدر متوجه نیستی؟!............
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    اون کسی که اینو نوشتی کرونا هم میترسه دولت بهش اسیب بزنه یعنی اینقدر متوجه نیستی؟!............
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      نه !! بگو واقعا متوجه نیستم
  • مرد خدا IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    حالا اگر نوشته شده بود امام خمینی از آن جان پناه استفاده کرده بود چه جنجالی بپا میشد؟ ؟؟ کل اسلام و انقلاب زیر سوال می برند. .. چرا از داشته هامون استفاده نمیکنیم و نشر نمیدیم ولی ضعف های کوچک رو عظیم جلوه میدیم
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    چرا دوبل زدی ؟؟؟؟؟؟ یحتمل خیلی متوجه نیستم
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    حضور قلب و اعتقاد که عالم محضر خداست . واقعا ما مردم ایران چقدر خوشبخت بودیم که رهبری همچون حضرت روح الله داشتیم . نمونه . عجیب بود این مرد . چون همان حرف نخست . معتقد به عالم محضر خداست . چگونه اگر پهلوی یک فرد توانا باشی یعنی بهت عنایتی داشته باشه . احساس قدرت میکنی و سعی میکنی رعایت ادب هم همه جوره بکنی . چون نیاز تو را بر آورده میکنه . خطا هم نمیکنی که ازت رو بگردانه . دیگه باختی .. حال این قدرت را در حد خدا ببین . یعنی اینکه رعایت کنی مراقب رفتارت باشی چون هر جا که باشی تو زیر زمین هم که بری تو را میبینه . خب . سعی میکنی راه خلاف دستور او نروی . حالا یک وقتی هم خطا کردی . برگردی باز میپذیره . دوست نداره که راه خطا بروی . اما آن کسانی که از اول خودسازی کردند و بنده خوب بودند و خطائی نداشتند و ایمان به وعده های الهی هم دارند . خدا شوخی با ما که نداره . شما راه درست را برو و امتحان بکن . آنوقت که متوجه عنایت پروردگار و تحقق وعده را درک میکنی .. امام قبل از هر چیز ایمان به خدا و اینکه هر کاری که میکند او مطلع است را معتقد بود و هیچ چیز و کسی برتر از او ندید . آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند . حرف نبود . ایمان داشت . همین کلمه هنوز که هنوز است احساس قدرت بما میده . کاش ما هم بتونیم انگونه رفتار کنیم و بازی های زندگی ما را مبتلا بخود نکند و از اصل غافل نشویم . و این برکتی که این انقلاب برای ایران داشته و ادامه دارد از وجود اشخاصی هست که چنین زندگی میکنند و در حق مردم و کشور دعا میکنند . اعتقاد خالص . فقط خدا . بقیه جز هستند . این بشر با این همه ادعا در مقابل یک ویروس کوچک درمانده . علاوه بر خسارات جانی . اقتصادها را تحت تاثیر قرار داده . امیدواریم با توکل بر خدا دانشمندان کشورمان باعث نابودی کرونا شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس