کد خبر 1122158
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
امام خمینی

خلاصه حرف شان اینست که عده ای اهل خدعه امام را دوره کردند و تحت فشار قرار دادند و اما ناچار شد جام زهر را بنوشد.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود درباره پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نوشت:  "آیا هاشمی امام را گول زد؟" تیتر بدی است؟ احتمالا می گوئید توهین به امام است. بله حق می دهم. ولی تحلیل برخی عزیزان انقلابی درباره قطعنامه دقیقا همین میزان توهین آمیز به ساحت حضرت امام است.

خلاصه حرف شان اینست که عده ای اهل خدعه امام را دوره کردند و تحت فشار قرار دادند و اما ناچار شد جام زهر را بنوشد.

می گوئیم اینکه توهین به امام است. امام را چه فرض کردید؟ فردی بی اطلاع از اوضاع و بی اراده مقابل اطرافیان؟ می گویند مثل ماجرای حکمیت امیرالمومنین وصلح امام حسن. می گوئیم خب سخنان اخیر رهبری را چه می کنید که فرمود مدبرانه؟ میگویند امام نیز مانند امیرالمومنین ناچار شد تن به فشار اطرافیان دهد و انتخاب دیگری هم نداشتند لذا تدبیر یعنی همین.

عجیب است این سطح امام شناسی. عجیب تر فهم نادرست از نظام امام-امت است.

چرا حل و فصل این موضوع مهم است؟ چون همین امروز هم عده ای که برخی سخنان رهبری را فهم نمی کنند، هرازگاهی می گویند رهبری خودشان خوب اند. ولی امان ازدفتر و بیت و فشار روحانی و کدکش ها و خبربیارها و بولتن سازان برای ایشان.

برادران خوبم

مهمترین و کلیدی ترین نقش امام جامعه هدایت است. هدایت نیز نمی تواند بدون اعتنا به حال مردم و زمانه جامعه باشد. امام جامعه هیچ گاه با فشار اطرافیان تصمیمش عوض نمی شود ولی وقتی شرایط مردم و جامعه را می بیند با هدف هدایت با آنها مدارا میکند و تصمیمش را تغییر می دهد.

امام خمینی در پیام قطعنامه می گوید "به مصلحت مسلمین تن دادم" رهبرانقلاب مصلحت را توضیح می دهند: "قبول قطعنامه بخاطرفهرست مشکلاتی بود که مسئولین به امام دادند" امام در پیامشان می گویند: " تاکید می کنم که گمان نکنید که من در جریان کار جنگ و مسئولان آن نیستم. مسئولین مورد اعتماد من می باشند"

برای نقد هاشمی و روحانی و رضائی غیره راه بسیار است. چرا امام را هزینه میکنیم؟

امام بخاطر شرایط کشور با مردم مدارا کردند. مدارا و مراعات کلید واژه کلیدی امام در توجه به سلوک فردی و مدیریت اجتماعی است  و نه تنها عقب نشینی نیست که نرمش قهرمانانه برای رشد جامعه است. لذا همین جام زهر به تعبیر رهبرانقلاب با تدبیر قطعنامه شیرین شد. 11/07/1369

مذاکره نیز همین بود. برخی خیال می کنند رهبری تحت فشار روحانی به مذاکره تن داد. خودشان می فرمایند مجوز مذاکره برای دولت قبل بود. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵. یعنی خواست مردم را دیدند. این نیز برای رشد جامعه در یک تجربه واقعی بود تا متوجه باشند پیروزی در تاب آوری و ایستادن روی پای خودمان است.

در ماجرای حکمیت و صلح امام حسن هم العیاذ بالله امام تحت فشار چهارتا اهل خدعه تصمیم نگرفت. به مردم و جامعه اش نگاه کرد. وقتی طرح حکمیت مطرح شد 20 هزار نفر شمشیر بدست مقابل امیرالمومنین صف کشیدند. حضرت فرمود کاش دو نفر در این سپاه مثل مالک بودند. در قصه صلح امام حسن که اوضاع بدتر بود. رهبری می فرماید صلح امام حسن ناشی از بی بصیرتی مردم آن زمان بود.

درست کنیم تحلیل مان را از نظام ارتباطی امام و امت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    36 0
    مذاکره شما برای دادن حق و حقوق کشور اسمش چی هست؟ ایندگان همان گونه از ترکمنچای به بدی یاد می کنند از این برجام هم به بدی یاد می کنند که به چه حقی رفتید با کشورهایی که خودشان انواع و اقسام بمب اتم و انرژی هسته ای دارند می نشینید به پای مذاکره که مثلا ان ها را تعلیق کنید برای این که نفت را بفروشید؟
  • مازندران IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 0
    امیر مومنان علی علیه‌السلام در نامه 31 نهج‌البلاغه را نصب‌العین قرار داد که به امام حسن(ع) فرمود: «سرم درست است كه من به اندازه پيشينيان عمر نكرده‏ام، امّا در كردار آنها نظر افكندم، و در اخبارشان انديشيدم، و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده‏ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان، گويا از اوّل تا پايان عمرشان با آنان بوده‏ام، پس قسمت‏هاى روشن و شيرين زندگى آنان را از دوران تيرگى شناختم، و زندگانى سودمند آنان را با دوران زيانبارش شناسايى كردم، سپس از هر چيزى مهم و ارزشمند آن را، و از هر حادثه‏اى، زيبا و شيرين آن را براى تو برگزيدم، و ناشناخته‏هاى آنان را دور كردم، پس آنگونه كه پدرى مهربان نيكى‏ها را براى فرزندش مى‏پسندد، من نيز بر آن شدم تو را با خوبى‏ها تربيت كنم، زيرا در آغاز زندگى قرار دارى، تازه به روزگار روى آورده‏اى، نيّتى سالم و روحى با صفا دارى.»
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    24 5
    نه امام خمینی معصوم بود نه خودش ادعای عصمت داشت و مقایسه غیرمعصوم با معصوم کاریست که جفا در حق معصوم و هم در حق آن غیر معصوم هست .
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      10 16
      عصمت مراتب داره و مرتبه اعلی اون دوری از خطاست که مال چهارده معصومه.پس اگر کسی گناه کبیره نکرد معصومه و اگر کسی گناه صغیره هم نکرد معصومتره واگر کسی از سر هوای نفس تصمیمی نگرفت معصومه.حتب تو هم معصومی چون خیلی گناه ها را انجام نمیدی.در قضیه قطعنامه امام از سر هوای نفس تصمیم نگرفت که تو بخوای بگی امام خمینی معصوم نبود.معصوم بود چون بر اساس موازین شرع و عقل تصمیم گرفت. ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      22 2
      ۱۶:۳۶ - برادر وقتی شما میگی فلان شی استریل هست یعنی از هرگونه باکتری و ویروس و قارچ و ... هست ! حالا اگر شی ای یکمقدار کم ویروس و باکتری و ... داشته باشه بهش بازهم میگن بهش استریل یا اصلا کلمه یکم استریل اصلا معنایی داره ! آیه تطهیر که می فرماید «اِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» یعنی عصمت امری الهی هست از جانب خدا و عصمت یک حفاظت و پاکی کامل هست نه جزئی . دوری از گناه چه کبیره و چه صغیره اسمش تقوی هست نه عصمت .
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      14 2
      ۱۶:۳۶ - برادر وقتی شما میگی فلان شی استریل هست یعنی از هرگونه باکتری و ویروس و قارچ و ... هست ! حالا اگر شی ای یکمقدار کم ویروس و باکتری و ... داشته باشه بهش بازهم میگن بهش استریل یا اصلا کلمه یکم استریل اصلا معنایی داره ! آیه تطهیر که می فرماید «اِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» یعنی عصمت امری الهی هست از جانب خدا و عصمت یک حفاظت و پاکی کامل هست نه جزئی . دوری از گناه چه کبیره و چه صغیره اسمش تقوی هست نه عصمت .
    • عبدالله مومن IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      12 2
      چهارده معصوم. فقط همانان اند و بس .. اما بعضی از خلق خدا. آنچنان در پیروی از معصومین می کوشند که متأله و شبیه معصوم می شوند. در این حالت است که افرادی مانند سلمان و حتی بالاتر خواهند شد که رسول خدا درباره آنان می فرماید. سلمان منا اهل البیت .. پس لطفا در اینگونه موارد که جزو بدیهیات دین است مجادله نکنید
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      7 11
      تقوا فعل انسانه و عصمت نتیجه ی فعل و با هم منافاتی ندارند پس اگه کسی متقی بود میتونه معصوم باشه.چهارده معصوم علاوه بر تقوا بخاطر اراده خداوند از هر خطا و نسیانی مبرا بودن ولی دلیل نیست که باقی انسانها به عصمت از گناه نرسند.پیامبران و اولیا و علما و عرفای زیادی داشتیم که معصوم از گناه بودن.مثل حضرت ابالفضل و حضرت زینب و ..،عصمت به معنی حفظ و پوشش از گناه و خطاست.در ایه تطهیر نمیفرماید که فط اینها معصومند میفرماید که اینها در اعلی درجه عصمتند.مثال استریلت هم اینه که شما با دست تمیز غذا میخوری و چشمت را میمالی اما اگه بخوای جراحی قلب کنی با اون دست نمیتونی در حالیکه توی هر دوحال میگی دستم تمیز و پاکه.قبل افاضه کردن مطالعه کن که به صراط شیطان منتقل نشی چون شیطان هم با همین قیاسها نابود شد
    • SE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      22 0
      آقای مهدیان گویا بند آخر وصیت نامه امام خمینی را فراموش کرده اند. امام خمینی خود اینگونه اعتراف می کند . " من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است. روح‌الله الموسوی الخمینی".
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      3 0
      قال الراوی سمعت اباجعفر أن یقول: مَن أَحَبَّنا فَهُوَ مِنَّا أهلُ البَیت فقلت جُعلتُ فِداک مِنکم ؟ !! قال : مِنَّا والله، آما سَمِعتَ قَول ابراهیم علیه‌السلام: فَمَن تَبِعَنى فإِنَّه مِنِّی ؟
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      5 1
      از قیاسش خنده آمد خلق را کو چو خود پنداشت صاحب دلق را کار پاکان را قیاس از خود مگیر گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر جمله عالم زین سبب گمراه شد کم کسی ز ابدال حق آگاه شد همسری با انبیا برداشتند اولیا را همچو خود پنداشتند
  • جواد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    12 2
    سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و روح پر فتوح امام راحل
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    4 4
    باور ها غلط عامل شکست ایران در برابر عراق شد. جضرت امام هم از ترس از بین رفتن کشور وملت بدست همین باور های غلط بود که جام زهر را نوشید.
  • العبد حسین علیرضایی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 4
    درود بر روح فتح الفتوحی امام خمینی رضوان الله انشاءالله همه مردم دنیا از ازل تا ابد رو شفاعت کنند به شرطی که انشاءالله همه مردم دعا کنن که عاقبت بخیر بشن و بهش متعهد باشند انشاءالله...........
  • العبد حسین علیرضایی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    5 2
    درود بر روح فتح الفتوحی امام خمینی رضوان الله انشاءالله همه مردم دنیا از ازل تا ابد رو شفاعت کنند به شرطی که انشاءالله همه مردم دعا کنن که عاقبت بخیر بشن و بهش متعهد باشند انشاءالله...........
  • ناشناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    3 11
    لعنت بر خوارج زمان . همان ها که از امام وقت خویش جلوتر میروند . و نهایتا به گمراهی می افتند . و امت اسلامی مجبور است با شمشیر حسابشان را برسد .
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 6
    امام کسی نبود که هیچ کس بتواند او را گول بزند .اما بدلیل عدم وجود آمادگی برای مقابله با ابزارهای موجود در دست آمریکا و حفظ جان مردم خود را فدا کرد تا امروز ایران در شرایط برابر و بلکه بالاتر در مقابل او ایستاده و شکستهای پی در پی را نصیب شیطان بزرگ و عمالش سازد .
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 5
    آقایان خجالت بکشند.صحبت های چند روز پیش مقام عظمای ولایت در رابطه با پذیرش قطعنامه را درست بفهمند بعد نظر بدهند.
  • کیومرث IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 1
    منافق واقعی کیست؟ وقتی بعضی ها بخاطر کوچک و ترسو بودن حرف دلشان را با زبان دیگران می زنند!
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 1
    شنیده اید که می گویند منافقین ازکفار بدترند. .تاجایی که بنده اطلاع دارم امام خمینی (ه)شخصیتی شجاع وتصمیم های ایشان واقعا قابل تحسین است..درعملیات مرساد منافقین داشتند وارد ایران می شدندواینجا بود که حضرت امام مصلحت مملکت دیدند که قطعنامه را بپذیرند ..امام خمینی را هیچ کی نشناخت یااینکه وقتی امدند خدمت امام(ه)که پاوه داره سقوط می کنه امام:فرمودند 48 ساعت پاوه باید آزاد بشه..وآزادش کردند ..
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 3
    هاشمی زنده است تا نظام زنده است
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      هاشمی مرد .
  • SE ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 0
    " من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است. روح‌الله الموسوی الخمینی".
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 0
    با اين حرف ها سعي در تطهير همان افراد داريد ، امام حسن ع به اطرافيانش فرمود اگر اهل فداكاري هستيد بجنگيم و معاويه را براي محاكمه نزد خدا بفرستيم ، بنابراين ايراد به امام وصلحش وارد نيست بلكه دنيا طلبي و دوستي قلبي معاويه آن افراد صلح را بر امام تحميل كرد
  • عبا دالله IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    مرگ بر منافق مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس