کد خبر 1122025
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
رئیس‌جمهور عراق: جنگ با تروریسم ادامه دارد - کراپ‌شده

رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که جنگ با تروریسم ادامه دارد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور عراق امروز در نشست ویدئو کنفرانسی مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی از کشورش ایراد نطق کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «برهم صالح» در این نطق تروریسم و فساد را به اندازه کرونا برای کشورش و همه دنیا خطرناک خواند و گفت: «ما در سرکوب نظامی تروریسم و آزادسازی شهرهایمان با قدرت اراده ملت خود و رشادت‌های نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه و کمک ائتلاف بین المللی و همسایگانمان موفق عمل کردیم؛ اما جنگ با تروریسم و ​​افراط گرایی نهفته در باندهای خفته در صحراهای اقصی نقاط عراق ادامه دارد.»

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: ما نمی توانیم خطر تروریسم و ​​خطر بازگشت و سازماندهی مجدد بقایای آن را دست کم بگیریم و  بر این باوریم که هر گونه سستی یا مشغول شدن با درگیری‌ها در منطقه راهی برای بازگشت این گروه‌های تاریک خواهد بود.

صالح، بی تفاوتی به ضرورت مبارزه با فساد گسترده و دخالت‌ها در حاکمیت ملی عراق را نیز مانع تلاش برای مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی خواند و گفت: ما امیدواریم که از حمایت دوستان در جامعه جهانی برای کشف پول‌های قاچاق و افراد فاسدی که این پول‌ها را برای تأمین مالی گروه‌های غیرقانونی و افراطی قاچاق می‌کنند، برخوردار شویم.

رئیس جمهور عراق گفت: فساد آفتی است که بسیاری از کشورها از آن رنج می برند. فساد، ملت‌ها را از برخورداری از نعمت‌های کشورشان محروم می‌کند و حتی سال‌ها در نابودی نعمت های یک کشور سهیم است و عراقی‌ها هم بسیاری از این تلخی‌ها را تجربه کرده‌اند.

صالح ادامه داد: بر این اساس، من سال گذشته و از طریق مجمع عمومی فراخوان تشکیل ائتلافی بین المللی برای مبارزه با فساد و بازیابی پول‌های سرقتی مشابه ائتلاف بین المللی علیه تروریسم را مطرح کردم و امروز هم همین دعوت را مجددا مطرح می‌کنم، زیرا سرکوب تروریسم جز با خشکاندن منابع تامین مالی آن و پایان یافتن فساد ممکن نیست، زیرا فساد اراده ملت‌ها برای پیشرفت وسازندگی را از بین می‌برد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به جنایات داعش در کشتار ایزدی‌ها به منظور نابود کردن موجودیت آنها، گفت: جامعه بین المللی باید به عراق برای ممانعت از تکرار چنین جرایمی و همچنین بازگشت آوارگان ایزدی به شهرها و روستاهای خود کمک کند.

صالح از ماموریت‌های اساسی دولت الکاظمی را برگزاری انتخابات زودهنگام شفاف و مطابق با قانون جدید در سال آتی خواند و گفت: این اقدام به منظور تحقق خواسته مردم در تحکیم دموکراسی و برخورداری از زندگی آزاد و شرافتمندانه در کشوری انجام می‌شود که در آن قدرت از آن ملت  است تا دولتی هم که از انتخابات آتی شکل می‌گیرد رعایت منافع آنها را کرده و خواسته‌های آنها را برآورده کند.

 او از دیگر تلاش‌های دولت الکاظمی را جمع آوری سلاح‌های بدون مجوز و همچنین تحقیق درباره جنایات کشتار تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی خواند و گفت: بیانیه مرجع عالیقدر دینی عراق آیت الله سیستانی پس از دیدار اخیر ایشان با نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق هم به وضوح بیانگر وظایف حکومت برای ایجاد اصلاحات در فرآیند سیاسی جاری در کشور و مبارزه با فساد و ضعف در دستگاه‌های حکومتی است.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:  عراق مستقل و دارای حاکمیت، نقطه همگرایی منافع مشترک ملت‌ها و کشورهای منطقه و خاستگاه یک نظام منطقه‌ای مبتنی بر همکاری اقتصادی و امنیت مشترک در مواجهه با تروریسم و افراط گرایی است و ما به حمایت کارساز همسایگانمان و جامعه بین المللی برای این مهم نیاز داریم که تاثیرات بزرگی بر آینده عراق و منطقه و جهان خواهد داشت.
 
برهم صالح در پایان سخنانش بر ضرورت حل مسئله فلسطین و احقاق حقوق آنها در برخورداری از یک کشور مستقل تاکید کرد و گفت: این امر به ثبات منطقه و جهان کمک می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس