کد خبر 1111627
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
الکاظمی نمایه

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور در دیدار با وزیر دفاع فرانسه درباره توسعه روابط دو جانبه با او گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه)، با «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

نامه نخست‌وزیر عراق به بشار اسد

دلیل امتناع الکاظمی از طرح اخراج نظامیان آمریکایی در سفر به واشنگتن

به گزارش دفتر اطلاع‌ رسانی نخست‌وزیر عراق، الکاظمی در این دیدار تأکید کرده است: «فرانسه در جنگ علیه تروریسم شریک [عراق] است. دولت عراق پافشاری دارد که این شراکت را توسعه دهد تا توان امنیتی عراق، راندمان رزمی و تبادل اطلاعات گسترش یابد».

خبرگزاری رسمی عراق «واع» نیز با انتشار بخش دیگری از این گفت‌وگو گزارش داد که نخست‌وزیر عراق گفته است: «افزون بر اینکه فرانسه دوست عراق است، این کشور در جنگ با سازمان تروریستی داعش شریکی راهبردی برای عراق است».

وی همچنین روابط میان بغداد و فرانسه را دیرینه و استوار قلمداد کرد.

در مقابل، وزیر دفاع فرانسه نیز با تمجید از اقدامات مصطفی الکاظمی، ادعا کرد: «فرانسه بنا دارد در جنگ علیه تروریسم در کنار عراق بایستد و از نیروهای امنیتی عراق حمایت کند. بویژه آنکه فرانسه در قالب ائتلاف بین‌المللی جنگ علیه سازمان داعش مشارکت داشته است».

وی همچنین اعلام کرد که فرانسه آمادگی دارد در اسرع وقت و طبق الگو و چهارچوب جدید مشخص شده برای مشارکت در ائتلاف بین‌المللی، آموزش نظامی نیروهای عراقی را که پیشتر به علت ویروس کرونا متوقف شده بود، از سر بگیرد. 

وزیر دفاع فرانسه در ادامه با اشاره به خطر سازمان تروریستی داعش و فعالیت‌های این گروه در سوریه گفت:‌ «ما به مقابله با این سازمان ادامه می‌دهیم».

او همچنین مدعی شد که ائتلاف بین‌المللی در مقابله با داعش و بویژه در پشتیبانی هوایی و تبادل اطلاعات نقش مهمی ایفا کرده است.

در گزارش واع همچنین اشاره شده است که دو طرف وضعیت سوریه و تأثیر آن در ثبات منطقه و عراق را مورد بحث و بررسی قرار  داده‌اند.

وزیر دفاع فرانسه شامگاه روز گذشته وارد بغداد شد. او امروز پس کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر دفاع عراق با «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 2
    فرانسویها خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییی دارن می جنبند چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ناپلئون دورش تمامه . اینا الان حامی پیامهای چه اشخاصی هستن؟ اول لبنان بعد عراق .....و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس