رونمایی از دستخط و امضای شهیدان پورهنگ و قربانی - روایت فتح

زینب مولایی گفت: من کار کوچکی برای شهید قربانی انجام دادم که موجب خوشحالی همسرشان شد. همسرشان گفتند آقا روح الله زیر دِین کسی نمی ماند و...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم رونمایی از دستخط و امضای شهیدان مدافع حرم، حجت الاسلام محمد پورهنگ و روح الله قربانی در سالن شهید آوینی موسسه روایت فتح برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان موسسه روایت فتح، اهالی هنر و رسانه، نویسندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا حضور داشتند، زینب پاشاپور، نویسنده کتاب «بی تو پریشانم» (درباره زندگی شهید پورهنگ) که همسر این شهید و خواهر شهید حاج اصغر پاشاپور است درباره حس و حالش در زمان نوشتن این کتاب گفت: نوشتن، کار راحتی نیست خصوصا این که درباره زندگی فردی باشد که با او زندگی کرده ایم.

وی افزود: نوشتن، آرزوی دیرینه من بود که با شهادت همسرم محقق شد. من برای نویسنده شدن به همسرم قول داده بود و این کتاب مقدمه ای شد برای تعبیر رویای همیشگی من. نوشتن این کتاب برایم سخت بود چون کلمات در برابر مهربانی مردی که باید درباره اش می نوشتم، کوچک و حقیر بودند.

پاشاپور ادامه داد: تمام تلاشم را کردم که مطالب کتاب عین واقعیت باشد و بتوانم زندگی کوتاه اما عمیقمان را در آن منعکس کنم. تحول روحی شهید پورهنگ در زندگی اش برای من از جذاب ترین بخش های کتاب بود.

همسر شهید پورهنگ درباره نحوه شهادت همسرش تصریح کرد:‌ بزرگترین خواسته و هدف شهید پورهنگ، شهادت بود و مسیر زندگی شان را بر این اساس تنظیم کرده بودند، و اگر اتفاقی غیر از این می افتاد جای تعجب داشت. شهید پورهنگ آرزو داشتند مانند امام حسین علیه السلام تمام سختی های روز عاشورا را تجربه کنند و در خون خودشان بغلتند اما به نظر من به خاطر ارتباط عمیقی که با حضرت رضا علیه السلام داشتند، با سختی هایی که کشیدند راضی شدند با مسمومیت به شهادت برسند.

خواهر شهید پاشاپور ادامه داد: قبل از رفتن به سوریه از فعالیت های شهید پورهنگ دریافتی نداشتم اما وقتی رفتم و تاثیر ایشان و بقیه کسانی که جنگ را محدود به منطقه عملیاتی نکرده بودند، را دیدم شهادت ایشان اصلا برایم عجیب نبود. تفاوت شهادت ایشان به خاطر ماموریت متفاوتی بود که برای خودشان تعریف کرده بودند. تاثیر ایشان در سوریه آنقدر بود که از چشم دشمن هم پنهان نماند. جنگ در سوریه بسیار ناجوانمردانه بود و باید قبول کنیم که دشمن برای رسیدن به هدفش به هر وسیله ای دست می زند. ترور و مسمومیت نیروهای موثر هم یکی از این راه ها است.

زینب پاشاپور گفت: بنا بر تعهدی که به همسرم داده بودم وظیفه داشتم زندگی نامه اش را بنویسم. البته دخترانم در زمان شهادت پدرشان سن و سال زیادی نداشتند و وظیفه داشتم برای شناخت آن ها از پدرشان هم متنی را به یادگار بگذارم. نوشتن فصل شهادت همسرم بسیار سخت بود و احساس می کردم قسمتی از وجودم را جدا کرده ام و در کتاب تحویل ناشر داده ام.

وی درباره کارهای جدیدی که در دست انتشار دارد به کتابی درباره یمن اشاره کرد و گفت: نوشتن درباره کشورهایی که در مقاومت اسلامی با ما متحدند جزو دغدغه های من بوده و یک کتاب دیگر هم درباره برادرم حاج اصغر در دست تالیف دارم. ما تا زمان شهادت از وضعیت و مسئولیت های برادرم بی خبر بودیم و نوشتن درباره برادری که خیلی کم می شناختیمش برای من هم سخت است.

نویسنده کتاب بی تو پریشانم همچنین درباره برگزیده شدن در جایزه کتاب رضوی نیز گفت: همان ابتدا تصمیم داشتم هر کتابم را به یکی از ائمه تقدیم کنم واین کار توصیه همسرم بود. این کتاب را هم به حضرت امام رضا علیه السلام تقدیم کرده بودم. حوالی تحویل سال ۹۹ بود که تماس گرفتند و از برگزیده شدن کتابم در این دوره از جایزه کتاب رضوی خبر دادند.

زینب مولایی نویسنده کتاب «دلتنگ نباش» هم مهمان دیگر این برنامه بود.

وی درباره نحوه آشنایی با خانواده شهید قربانی گفت: سال ۹۴ متوجه تشییع یکی از شهدای مدافع حرم در محله مان شدم و در مراسم های شهید قربانی بود که با همسرشان آشان شدم و به ایشان قول دادم کتاب زندگی نامه همسرشان را بنویسم. ایشان هم پذیرفتند و کار تحقیق و نگارش را آغاز کردم.

مولایی درباره مشکلات تحقیق این کتاب گفت: آن روزها در اوج جنگ سوریه قرار داشتیم و تعدادی از همرزمان شهید قربانی به شهادت رسیدند و برخی نیز مجروح و در بیمارستان بستری بودند. گفتگو با همرزمان شهید که در بیمارستان بودند کار سختی بود. با همه این سختی ها روایت هایی از همسر، اقوام ، دوستان و همرزمان جمع آوری شد و کتاب را نوشتم.

نویسنده کتاب دلتنگ نباش درباره جذابترین خاطره از روند نگارش کتاب تصریح کرد: در روند کار همسر شهید به کربلا رفتند، و پس از برگشتشان متوجه شدم حلقه ازدواج خود و همسرشان را داخل ضریح امام حسین علیه السلام انداخته اند. چون از علاقه شان به این حلقه ها اطلاع داشتم، این موضوع برایم بسیار عجیب و جالب بود.

زینب مولایی همچنین به یادداشت کوتاه مقام معظم رهبری بر این کتاب اشاره کرده و گفت: من کار کوچکی برای شهید قربانی انجام دادم که موجب خوشحالی همسرشان شد. همسرشان گفتند آقا روح الله زیر دِین کسی نمی ماند و دستمزدت را خواهد داد. به نظر من یادداشت مقام معظم رهبری که برایم بسیار ارزشمد است، همان دستمزدی است که شهید قربانی برایم در نظر گرفته بود.

در بخش پایانی این نشست نیز مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح ضمن اشاره به اهداف برگزاری این رونمایی، زنده نگهداشتن یاد شهدا در هفته دفاع مقدس را از جمله انگیزه های مهم برای اینگونه برنامه ها دانست و گفت: هدف ما در برنامه های روایت فتح تجاری نیست و با تأسی به روش شهید آوینی که بستر رشد را برای جوانان مهیا می کردند بنا داریم جایگاهی برای بروز استعدادهای قلم‌اولی‌ها باشیم و افتخار داریم اولین کتاب های خانم ها پاشاپور و مولایی در انتشارات روایت فتح منتشر شده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

در پایان این نشست، از تصویرسازی، دستخط و امضای شهیدان مدافع حرم، محمد پورهنگ و روح الله قربانی رونمایی شد.

همچنین با تبرک پرچم حرم حضرت رقیه سلام الله علیها و به دست همسر شهید پورهنگ، کتابخانه و آرشیو منشورات روایت فتح افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 0
    السلام علی الشهداء

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس