کد خبر 1120405
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

مسیر هوایی تهران به مشهد یکی از پرتردد ترین خطوط هوایی کشور است. وجود آستان امام مهربانی‌ها (ع) در مشهد، عامل اصلی سفرهای داخلی و خارجی به این بزرگ‌شهر کشورمان است. افراد زیادی هستند که انواع تور مشهد از تهران علی بابا را برای سفر به این شهر مذهبی انتخاب می‌کنند که البته انتخاب هوشمندانه‌ای هم به‌نظر می‌رسد. چراکه سفر با تور مطمئن‌تر از سفرهای دیگر است. اگر شما هم مایل هستید با یکی از تورهای هوایی مشهد به این شهر سفر کنید، شاید بخواهید بدانید بهترین راه خرید تور هوایی مشهد از تهران یا سایر شهرهای کشور کدام است؟! ما اینجا هستیم تا برای پیداکردن جواب این سوال به شما کمک کنیم؛ لطفا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا تور هوایی مشهد بهتر از تور زمینی است؟

بسیار پیش می‌آید که بین انتخاب تور هوایی و زمینی برای سفر به مشهد مردد می‌مانیم. اگرچه می‌دانیم که تور هوایی نسبت به تور زمینی سرعت بیشتر و خستگی کم‌تری دارد، اما ممکن است تصور کنیم که هزینه سفر هوایی نسبت به سفر زمینی بسیار بیشتر است و همین موضوع ما را به‌طرف انتخاب تور زمینی بکشاند. جالب است بدانید که اگر مناسبت‌ها و ایام شلوغ سفر به مشهد را درنظر نگیریم، در ایام معمولی سفر به مشهد، بین بلیط تورهای هوایی و زمینی 30٪ اختلاف قیمت وجود دارد. معمولا این اختلاف 30 درصدی حدود 150 الی 200 هزارتومان است. گاهی این اختلاف قیمت در ایام تعطیلات و شلوغ به بالای 50٪ می‌رسد.
راحتی و سرعتی که در سفر با هواپیما نسبت به اتوبوس یا قطار وجود دارد، این اختلاف قیمت را کاملا جبران می‌کند. بنابراین همیشه انتخاب تور هوایی مشهد بهتر از تورهای زمینی است؛ مگر اینکه در سفرهای پی‌درپی به مشهد خواهان تجربه‌های جدید باشید و بخواهید هربار با وسیله متفاوتی به این سفر بروید.

بهترین راه برای خرید تور هوایی مشهد چیست؟

ما برای خرید تور هوایی مشهد دو راه داریم: اول اینکه می‌توانیم به‌صورت مستقیم به ‌آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و تور هوایی مشهد آن‌ها را رزرو کنیم. دومین و البته مناسب‌ترین راه مراجعه به وب‌سایت‌هایی است که امکان رزرو تور هوایی مشهد را فراهم کرده‌اند. تجربه نشان داده که قیمت تورهای آژانس‌ها از تورهای اینترنتی کمی بالاتر است. بنابراین بهتر است وب‌سایت‌های معتبر ارائه تورهای هوایی کشور را بشناسیم و رزرو خود را در آن‌ها ثبت کنیم. اما بهتر است پیش از رزرو اینترنتی تور هوایی مشهد به نکات زیر دقت کنید:

- مدت‌زمان لازم برای رسیدن به مشهد از تهران به‌وسیله هواپیما حدود یک ساعت و نیم است؛ اما اگر بخواهیم تاخیر هواپیما (بین یک تا دو ساعت)، حاضربودن یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه، انتظار برای دریافت چمدان‌ها در مقصد و فاصله زمانی رسیدن به فرودگاه از منزل را محاسبه کنیم، برای رسیدن به مشهد به چهار الی پنج ساعت زمان نیاز داریم. بنابراین اگر هنگام رزرو، مدت‌زمان رسیدن به مقصد را یک ساعت و نیم ثبت کرده بودند، شما خودتان این زمان را دو برابر درنظر بگیرید تا بتوانید زمان رسیدن به هتل مقصد را پیش‌بینی کنید.

- پروازهای صبح مشهد به نسبت پروازهای عصر یا شبِ، تاخیر کم‌تری دارند. این یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که از انتظار در فرودگاه بیزار هستند. بهتر است اگر با یک تور مشهد برخورد کردید که ساعت پرواز آن برای صبح بود، آن را ازدست ندهید.

- اگر قصد دارید سفر هوایی به مشهد را انتخاب کنید، تصمیم قطعی خود را بگیرید و سپس اقدام به رزرو کنید. وقتی شما تور خود را رزرو کردید، یعنی بلیط هواپیما مشهد علی بابا و هتل مشهد خود را نیز همراه آن رزرو کرده‌اید! اگر از این سفر پشیمان شوید، کنسل‌کردن همه این رزروها کار سختی خواهد بود.

تور هوایی مشهد یا سفر هوایی به مشهد؟

سفر هوایی به مشهد یعنی این که شما برای رفتن به مشهد از هواپیما استفاده کنید؛ اما تور هوایی مشهد دو معنی می‌تواند داشته باشد: تور هوایی گروهی مشهد یا تور هوایی انفرادی مشهد؟!

در تور هوایی مشهد، همه شرایط سفر توسط مدیر تور تعیین می‌شود؛ آنگاه افراد برای شرکت در آن تور ثبت‌نام کرده و خود را با شرایط آن وفق می‌دهند. این درحالی است که در تورهای هوایی انفرادی، شرایط سفر به‌صورت پیش‌فرض درنظر گرفته می‌شود؛ اما شما در مرحله رزرو می‌توانید مطابق با میل خود گزینه‌های موردنظر خود را تغییر دهید. مثلا می‌توانید ساعت و نوع پرواز، هتل و بازدیدها را تغییر دهید. اگر رزرو تور هوایی انفرادی شما به‌صورت اینترنتی باشد، این تغییرات را باید با تماس‌های پی‌درپی با پشتیبانی و قسمت مشاوره سایت رزرو خود انجام دهید. دراین‌صورت شما مجاز هستید تا کوچک‌ترین جزئیات تور خود را هم تغییر دهید.

بهترین زمان رزرو تور هوایی مشهد

برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز نیاز دارید تا یک زمان مناسب را برای سفر خود انتخاب کنید. درصورتی‌که خواهان سفر در زمان شلوغی یا خلوت باشید، گزینه‌هایی وجود دارند که بسته به روحیه و سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید:

- ایام شب‌های قدر

شب‌های قدر در مشهد با برگزاری مراسمات مذهبی گسترده‌ای همراه است. به‌همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فقط در شب‌های قدر به مشهد سفر کنند. اگر شما هم خواستار شرکت درچنین مراسم‌های باشکوهی هستید، می‌توانید تور هوایی خود را در زمانی رزرو کنید که شب‌های قدر خود را در مشهد بگذرانید.

- اربعین حسینی

اربعین حسینی دیگر حماسه مذهبی است که با شرایط ویژه‌ای در مشهد برگزار می‌شود. عاشقان حسینی هرساله در اربعین به مشهد می‌روند. اگر شما هم دوست دارید به این جمع بپیوندید، تور هوایی مشهد خود را درچنین زمانی رزرو کنید.

- پس از تعطیلات

سفر به همه جاذبه‌های گردشگری کشور در ایام تعطیلات افزایش پیدا می‌کند؛ اما اگر شما می‌خواهید در زمان‌های خلوت‌تر سفر کنید، بعد از تعطیلات نوروز و سایر مناسبت‌های ملی یا مذهبی، تعداد سفرها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و هزینه تورها هم به مراتب کم‌تر می‌شود. بنابراین بعد از هر تعطیلات می‌توانید سفر آرام، خلوت و به‌صرفه‌ای داشته باشید.

- زمان امتحانات

اگر محصل نداشته باشید، مناسب‌ترین زمان برای یک سفر آرام به مشهد، زمان امتحانات است. انواع تور مشهد هم در ایام امتحانات با شرایط ویژه و ارزانی ارائه می‌شوند.

اگر قصد سفر به تبریز دارید بخوانید : هتل گسترش تبریز

بهترین راه خرید تور هوایی مشهد از تهران به‌صورت گروهی یا انفرادی ازطریق معتبرترین سایت‌های رزرواسیون تورهای گردشگری کشور امکان‌پذیر است. البته به‌صورت پیشفرض مبد سفر این تورها تهران انتخاب شده، اما اگر شما در شهری غیر از تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید هنگام رزرو، گزینه مربوط به مبد را به شهر محل زندگی خود تغییر دهید.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس