کد خبر 1119740
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
پیشرفت در پرونده مبادله اسیران میان مقاومت و تل‌آویو

یک رسانه عربی از ادامه تلاش های مصر برای پیشبرد پرونده مبادله اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و پیشرفت در این زمینه خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العربی الجدید از پیشرفت در مذاکرات پرونده مبادله اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی  و موفقیت سازمان اطلاعات مصر در ایجاد تغییرات در مواضع دو طرف خبر داد.

به نوشته این رسانه، تلاش‌های مصر برای پیشبرد پرونده مبادله اسیران با حمایت و استقبال آمریکا هم روبرو شده است.

منابع مصری بر اساس گزارش این رسانه هدف از تنش و درگیری‌های اخیر را اعمال فشار مقاومت و تل‌آویو بر یکدیگر برای بهبود شروط خود در مذاکرات مبادله اسیران اعلام کرده‌اند.

به گفته این منابع، برخی طرف‌های رژیم صهیونیستی بنا به دلایل سیاسی و انتخاباتی تمایلی ندارند که پرونده مبادله اسیران به نتیجه برسد.

این منابع از تصمیم سازمان اطلاعات مصر برای اعزام جدد هیئت خود به قدس اشغالی، غزه و رام الله برای دستیابی به توافقی در خصوص مبادله اسیران خبر داده‌اند.

بخشی از اختلافات میان دو طرف مربوط به زمان‌ بندی اجرای طرح مبادله اسیران و البته جدی نبودن رژیم اشغالگر در این زمینه اعلام شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پیشتر با اشاره به تلاش‌های مصر در این زمینه و امیدواری برای ایجاد پیشرفت سریع در این زمینه از پیگیری پرونده‌های مختلفی همچون آشتی ملی، محاصره ظالمانه نوار غزه، مبادله اسیران و گذرگاه رفح از سوی مقامات مصری خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس