کد خبر 1119526
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کرونا نمایه

همچنان که ویروس کرونا به شکل نگران کننده ای در سطح کره خاکی تاخت و تاز می کند زندگی ها و اقتصادهای فراوانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، ویروس کرونا با این تعداد قربانی که در سراسر جهان گرفته مگر می تواند چیز مثبتی هم با خود داشته باشد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. در واقع کارشناسان محیط زیست به این سوال پاسخ مثبت می دهند. در این مطلب ما به تأثیرات زیست محیطی کامل بحران کوید۱۹ تا به امروز پرداخته ایم و اینکه چه درسهایی می توانیم از این فاجعه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در آینده بگیریم.

جنبه های مثبت ویروس کرونا را در چند خط مرور می کنیم:

*کاهش گازهای گلخانه ای در چین یکی از ابتدای ترین اثرات مثبت بود. این اتفاق زمانی آغاز شد که پاندمیک تازه آغاز شده بود. کاهش این گازها در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

*در بسیاری از نقاط جهان مرگ و میر کمتری برای انواع گونه حیوانات اتفاق افتاد. چرا؟ دلیلش کمتر شدن حضور انسان در سطح طبیعت و آسیب رساندن به طبیعت و حیوانات بود. تخمین زده می شود گوزن ها، خرگوش ها، روباه ها، سنجاب ها و انواع جانوران دریایی کمتر شکار شدند.

*تعداد زباله های رها شده در سطح شهر کمتر شد. این فقط مختص به یک شهر یا کشور خاص نیست، چهارگوشه جهان را در برمیگیرد. یکی از بارزترین نمونه ها رها شدن کمتر کیسه های پلاستیکی بود که همیشه و در هر شرایطی آسیبی جدی به محیط زیست و حیوانات می زنند. تخمین زده می شود در سال ۲۰۲۰ جانوران بسیار کمتری در پی خفگی ناشی از گیر افتادن در یک قوطی پلاستیکی و یا بسته پلاستیکی تلف شوند.

بیشتر بخوانید:

پنج درس کرونا درباره نابرابری در آمریکا

*۴۰ درصد کربن کمتری از پروازها تولید شد. تعداد پروازها در اروپا بیشتر از ۵۰ درصد کمتر شد.

*در کل قاره اروپا تعداد افرادی که مسافرت کردند ۶۷ میلیون نفر کمتر شدند که آماری حیرت انگیز، تاریخی و بی سابقه در کل تاریخ است و هرگز اروپا با چنین شرایطی نبوده است.

*در نیویورک به عنوان مرکز اصلی پاندمیک کرونا گاز مونواکسید کربن ۵۰ درصد کمتر شد. ترافیک تا ۶۳ درصد کاهش یافت.

*در سیاتل آمریکا ترافیک ۴۱ درصد کاهش یافت تا بعد از نیویورک دومین شهر در آمریکا باشد که از حیث کاهش ترافیک رکورد می زند.

*در دو کشور اسپانیا و ایتالیا که دیگر مکان های پاندمیک شدید کرونا بودند سطح گاز دی اکسید نیتروژن به ترتیب ۷۵ و ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

*پهنای باند اینترنتی در اروپا ۴۰ درصد افزایش یافت که به معنای رفت و آمد کمتر در سطح شهرهای مختلف اروپایی بود.

*خریدهای آنلاین هم که یکی دیگر از عوامل عدم تردد بیهوده مردم در سطح شهر شد به میزان ۶۶.۳ درصد افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    18 1
    پس کرونا فایده هم داشته
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    اتفاقا برای من و خانواده ام تماما مثبت بود و خیر، الحمد لله
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    2 1
    کرونا برای ایجاد نظم نوین جهانی از سوی شیاطین اجرا شد و موجب قحطی و مرگ و بیکاری میلیونها نفر گردید این مطالب هم که در مورد فایده آن نوشته میشود از سوی همان سیاستمداران شیطان صفتی تبلیغ می‌شود که برنامه های مخرب خود را برای تحمیل سبک زندگی بشر به مردم القا کنند کار شیطانی هیچ گاه فایده نخواهد داشت بله زلزله طبیعی یا سیل طبیعی ممکن است فوایدی داشته باشد اما دستورالعملهای شیطانی برای ایجاد نظم نوین جهانی همان آثار شیطانی را خواهند داشت
    • مهدی FR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      2 0
      به نظر من کرونا اگر به صورت طبیعی بوجود آمده باشد صددرصد کار مادر اصلی انسان یعنی طبیعت می‌باشد دیگه انسان وحشی میخواد زمینو بکشه برادر بیسواد من که فکر می‌کنی کرونا ساخته شیاطین است خودت فکر کن که چه قدر به طبیعت ضربه زدی اگه به طبیعت یک انگشت بزنی بهت مشت محکمی خواهد زد که یکی از اینها کروناست
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    الجزیره | اریک ترامپ، فرزند دونالد ترامپ: حقه ویروس کرونا پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با روشی جادویی پایان خواهد یافت!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    4 0
    در ایران هم میزان مصرف بعضی از لوازم آرایش به دلیل استفاده از ماسک در زنان کمتر شد!
  • فرا جناحی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    2 0
    فوائد کرونا برای زمین تقریبا مشابه فوائد برجام برای ایران است ، هرچند با کاهش رفت و آمد ، مصرف سوخت کاهش داشت ،اما آتش سوزی جنگلها در سراسر دنیا بخصوص آمریکا وضع را بدتر از قبل کرد، در ضمن بخش کوچکی از آلودگی مختص ماشین آلات است ، کارخانجات بزرگ و استفاده از ذغال سنگ در برخی کشورها از منابع مهم آلودگی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس