گوترش: رهبران کشورها باید «وضعیت اضطراری آب و هوایی» اعلام کنند

دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران کشورهای جهان خواست که برای کاهش هرچه سریع‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای «وضعیت اضطراری آب و هوایی» اعلام کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» روز شنبه در همایشی که به مناسبت پنجمین سالگرد امضای «توافق آب و هوایی پاریس» برگزار شد، اظهار داشت که رهبران جهان برای کاهش هرچه سریع‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای باید «وضعیت اضطراری آب و هوایی» اعلام کنند.

وی که به طور ویدئویی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اینکه جهان با یک وضعیت اضطراری غم انگیز روبروست، گفت: «به همین خاطر امروز از تمام رهبران جهان می‌خواهم که تا زمان رسیدن [سطح] کربن به میزان بی خطر در کشورهایشان وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام کنند».

گوترش همچنین گفت که بسته‌های احیای اقتصادی که در پی شیوع کرونا به مرحله اجرا گذاشته شده‌اند، باید فرصتی برای تسریع روند انتقال به آینده‌ای با میزان اندک آلاینده‌ها میز فراهم کند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود که «تاکنون اعضای جی -۲۰ حدود ۵۰ درصد از بسته‌های تشویقی و احیای اقتصادی خود را به بخشهایی اختصاص داده‌اند که بیشتر به تولید و مصرف سوختهای فسیلی مربوط هستند تا انرژی‌هایی با میزان کربن پایین. این قابل قبول نیست. هزاران میلیارد دلار موردنیاز برای احیای [اقتصادی] ناشی از کووید -۱۹ پولی است که ما از نسل‌های آینده قرض می گیریم».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس