کد خبر 1119367
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
توضیحات فرماندار تهران درباره روند قانونی تطبیق مصوبه نامگذاری معابر تهران

فرماندار تهران درباره حواشی ایجاد شده در رابطه با نامگذاری برخی از معابر پایتخت، گفت: مسئولیت تطبیق مصوبات شورای شهر که قبلا در اختیار شخص فرماندار بود، به هیئتی ۳ نفره متشکل از نماینده شورای شهر تهران، نماینده قوه قضاییه، و فرماندار محول شده است.

به گزارش مشرق؛ عیسی فرهادی درباره روند رسیدگی به مصوبه نامگذاری های اخیر شورای شهر تهران که با برخی بازتاب‌های رسانه‌ای همراه شده است، گفت: مطابق اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا که در مجلس به تصویب رسید، مسئولیت تطبیق مصوبات شورای شهر که قبلا در اختیار شخص فرماندار بود، به هیئتی 3 نفره متشکل از نماینده شورای شهر تهران، نماینده قوه قضاییه، و فرماندار محول شده است.

بیشتر بخوانید:

چه کسی پاسخگوی سریال تکراری حذف اسامی ارزشی از معابر است؟

فرهادی با اشاره به اینکه مصوبه اخیر نامگذاری معابر تهران نیز مشابه سایر مصوبات، در فرصت قانونی در هیئت تطبیق، مطرح شده است، افزود: مراجع ذیصلاح وجود نواقصی در مصوبه شورای شهر تهران را به هیئت تطبیق اعلام کرده‌اند و این هیئت به موجب قانون خواستار بررسی بیشتر شورای شهر در این زمینه شده است.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: در این زمینه، قانون کاملاً شفاف و روشن است و پس از اعلام نظر هیئت تطبیق، متعاقبا تصمیم نهایی شورای شهر تهران،  به هیئت حل اختلاف مرکزی متشکل از معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان شهرداری‌های کشور ، نماینده دیوان عدالت اداری، نماینده دادستان کل، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و شورایعالی استانها  ارجاع می‌شود و در نهایت نظر هیئت حل اختلاف مرکزی، قطعی و ملاک عمل خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 1
    چقدر شلوغش می کنند. بخدا مشکلات اقتصادی داره مردم را داغون میکنه بخصوص تو تهران مردم بااینکه من تهرانی نیستم ولی مطمئنا اجاره ها و سایرهزینه های مردم خیلی بیشتر هست. حالا شورای شهر تهران داره رونامگذاری خیابونها اینقدر انرژی میزاره این هزینه ها را ازجیب بیت المال نکنین بیشتر به بازار سرکشی و نظارت بکنید تا شاید راه حل مناسبی پیداکنید بهتره
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 2
      نامگذاری معابر هیچ منافاتی با رونق اقتصادی و مشکلات معیشتی نداره.مثل اینه که چون همون مواردی که گفتی، پس موشک نسازیم.
    • وطن پرست DE ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      1 0
      اخه این ادمها که از طرف اختلاس گر بزرگ جناب اقای کرباسچی ارایه شدن کاری بیشتر از تغییر نام خیابان ها بلد نیستند. صبر کن اب سرما شروع بشه اون وقت ابگرفتگی معابر و یخبندان خیابانها شروع می شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس