کد خبر 1119202
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
شبکه شاد

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد: خانواده‌ها فریب تبلیغات فروش سیم کارت شاد را نخورند؛ سودجویان سعی دارند از این طریق کلاهبرداری کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، با تأکید بر این مطلب که خانواده‌ها فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورند، اظهار داشت: کلاهبرداران و سودجویان فضای مجازی این بار به سراغ دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها آمده وبا ارائه طرحی به اسم سیم کارت شاد سعی دارند تا از این افراد کلاهبرداری کنند.

بیشتر بخوانید:

سه شیوه کلاهبرداری از دانش‌آموزان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و فعالیت در فضای مجازی سعی می‌کنند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند؛ این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از خانواده‌ها می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برایشان ارسال کنند و با این روش سعی در جمع‌آوری افراد داشته یا با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

ببینید:

فیلم/ هشدار آذری جهرمی به والدین دانش‌آموزان

فیلم/ احراز هویت ۱۰ میلیون و ۳۱۲ هزار دانش‌آموز در شاد

وی گفت: اگر قرار باشد سیم کارت دانش‌آموزی و خدمات رایگانی برای این دسته از اقشار جامعه ارائه شود  حتما از طریق پرتال رسمی اپراتورها یا وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود؛ پس مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    درد بگیرن اونایی که از مردم سوء استفاده میکنن ، جنسِ قبل از گرانی بنزین را الان در مغازه گذاشته با قیمت سابق خریدم ولی در خانه حساب کردم ۲هزار بیشتر از قیمت روی جنس از من پول گرفتن ، چند روز بعد به مغازه دار تذکر دادم ، گفت بقیه پولُ پس میدم... ولی نگرفتم!
  • داودمرادنژاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    بسیارعالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس