کد خبر 1119061
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

در ساخت هر بنایی با هر ابعادی و هر نوع کاربری، اصل کار در پی ریزی مستحکم می باشد. ساختمانی که مقدمات احداث آن همراه با نگاهی حرفه ‌ای باشد، تا انتهای کار و شاید سالیان متمادی در دنیای حرفه ‌ای ‌ها خواهد ماند. از این ‌رو در مقام مجری فضا های ساختمان ‌سازی که باشید، باید نگاه شما در آماده ‌سازی زمین به جهت ساخت‌ بسیار جدی باشد. لذا شما به ابزار های حرفه ‌ای نیاز دارید. مانند بهره ‌مندی از انواع کمپکتور صفحه ای و یا قورباغه ای که اصلی ترین وجه در آماده ‌سازی زمین ‌ها با هدف ساخت و سازهای متنوع می باشد. اما چگونه بتوانیم همراه با یک نگرش حرفه ای در هنگام خرید کمپکتور صفحه ای و شاید قورباغه ای باشیم. آیا می ‌توان به صرف برندینگ، این تجهیز استراتژیک را ارزیابی کرد؟

واقعیت آن است که انواع کمپکتور صفحه ای تا قورباغه ای در دسته ماشین ‌آلات پیچیده ساختمان‌ سازی قرار می گیرند. ماشین ‌آلات موتوری همراه با حضور یک سیستم مکانیکی که قرار است قابلیت کوبش را با ایده ‌های متنوع حاصل آورند. از این ‌رو ملاک های متعددی در ارزیابی تا کارایی هر نوع کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای مطرح است. لذا بهره ‌مندی از یک راهنمای خرید کمپکتور صفحه ای و کمپکتور قورباغه ای می ‌تواند پیش زمینه بهتری در مواجهه با این دست از ماشین ‌آلات باشد. موضوعی که می ‌توانید در وجه کاملی همراه با تجربه مجموعه پارس موتور باشید. البته این مجموعه نکاتی کلیدی را نیز برای ادامه مقاله ما تدوین کرده است.

خرید کمپکتور صفحه ای

نکات کلیدی برای خرید کمپکتور مناسب

تمام کمپکتور ها با ایده کوبش خاک از طریق وزن سنگین یک صفحه فولادی طراحی شده اند. در این دستگاه‌ ها که در سایز های متنوعی طراحی و تولید می شوند، تمام همت دستگاه در تبدیل قدرت گردشی موتور های بنزینی به یک قدرت فرکانسی است تا از این طریق مسیر کوبش خاک را همراه با نوسان قدرتمند یک صفحه فولادی تامین نمایند. در این بین همراه با طراحی کمپکتور صفحه ای با حضور یک صفحه فولادی پهن تحت تاثیر قدرت مکانیکی آمده از جانب موتور قابلیت کوبش تامین می شود، در حالیکه در طراحی کمپکتور قورباغه ای ابعاد صفحه فولادی بسیار کوچکتر است و قدرت کوبش در اثر وزن بالای خود دستگاه آن که به ترتیبی به سمت بالا پرتاب شده است، تامین خواهد شد. حال ببینیم در چنین ساختاری چه نکات ریز و درشتی نهفته است.

 اولین نکته در هنگام خرید کمپکتور صفحه ای، توجه به نوع فضای هدف برای کار کردن ماشین مورد نظر می باشد. اینکه در فضای ساخت ‌و ساز با هدف کوبش خاک چه اندازه قدرت مانور وجود دارد، سمت ‌و سوی خرید کمپکتور صفحه ای شما را مشخص خواهد کرد. سایز و نوع کارکرد تحت تاثیر قدرت مانور در محیط کار هستند. مثلاً در یک فضای باریک با هدف کوبش خاک نمی ‌توانید از کمپکتور صفحه ای بهره‌ مند باشید. لذا بهتر است برای تامین چنین فضا هایی در تکاپوی خرید کمپکتور قورباغه ای باشید. از طرفی وقتی فضا آنچنان باریک است که محدودیت در گردش کمپکتور صفحه ای دارید، بهتر است از نمونه ها با توانایی حرکت در هر دو سمت رفت و برگشتی استفاده کنید.

میزان قدرت مورد نیاز برای کوبش خاک نیز از نکات جدی در هنگام خرید هر مدل از کمپکتور صفحه ای و کمپکتور قورباغه ای می ‌باشد. شما برای احداث هر نوع فضای ساختمانی، از ایجاد یک محوطه برای پارکینگ خودرو ها تا احداث برج‌ های بزرگ و بلند مرتبه باید مقدمات کوبش خاک را فراهم آورید. اما آیا برای هر نوع ساخت ‌و سازی به یک سطح برابر از کوبش خاک نیاز داریم؟ قطعاً این ‌طور نیست. وقتی برای تامین مقدار کوبش خاک نیاز های متنوعی حضور دارد، لذا انواع کمپکتور با شرایط تامین قدرت‌ های متنوع تولید خواهد شد. موضوعی که شما را مجبور به انتخاب خواهد کرد. آنگاه است که باید همراه با یک راهنمای خرید کمپکتور صفحه ای و یا کمپکتور قورباغه ای باشید.

نوع خاک را فراموش نکنید. یکی از مهمترین نکات اساسی در کوبش اصولی خاک، خود خاک است. ما در ساخت ‌و ساز ها با انواع زمین ‌ها مواجه هستیم. زمین ‌ها با خاک های رسی، شنی، سنگلاخی و... . از این ‌رو شرایط متنوع در خاک محل پروژه ساختمانی مقدمات امر در چگونگی انتخاب نوع کمپکتور صفحه ای و حتی قورباغه ای می ‌باشد.

شرایط آب ‌و هوایی نیز در انتخاب شما برای رسیدن به کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای ایده ‌آل تأثیرگذار است. تاثیر شرایط آب ‌و هوایی در سطح رطوبت خاک مشخص خواهد شد. در مناطق باران ‌خیز و یا تحت تأثیر آب ‌و هوای سردسیر باید انتظار سطح رطوبت بالاتری را در خاک داشته باشید. این نکته به کلی مسیر متفاوتی را برای انجام عملیات کوبش خاک ایجاد خواهد کرد. انتخاب درست کمپکتور صفحه ای نقش کلیدی در مواجهه صحیح با این فاکتور تاثیرگذار می باشد.

خرید کمپکتور قورباغه ای

اینکه می‌ خواهید مراحل اجرای کار را با چه سرعتی به انجام رسانید نیز از فاکتور های تاثیرگذار در خرید کمپکتور می باشد. انواع کمپکتور صفحه ای و قورباغه ای با شرایط تأمین سرعت‌ های مختلف در حین کار طراحی شده ‌اند. در کمپکتور صفحه ای هر چه ابعاد صفحه کوبنده کوچکتر باشد، تعداد توالی ضربه ‌ها افزایش پیدا کرده، قدرت مانور بالاتری همراه با سرعت بیشتری تامین خواهد شد. البته صفحه کوبنده کوچکتر هرگز نمی ‌تواند قدرت کوبش بالای صفحه‌ های سنگین تر را داشته باشد.

نکاتی که مطرح کردیم برخی جنبه های کلی و در عین حال کلیدی برای انتخاب یک کمپکتور صفحه ای و شاید قورباغه ای مناسب است. قطعا در این بین حجم بالای نکات و شرایط تحت تاثیر ویژگی های خاص عملیات های ساخت و ساز حضور دارند. نکاتی که مطرح کردن آنها خارج از حوصله این نوشتار می باشد. درک صحیح این نکات نیازمند به کسب مهارت های کافی است. لکن می توانید برای داشتن یک انتخاب خوب بر توانمندی های حرفه ای های بازار مانند شرکت پارس موتور اعتماد کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    عالی
  • امیر GB ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    ممنون از مطالب مفیدتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس