ارتش سوريه (2).jpg

حدود ۲ هزار تن از تروریست های داعش در مناطق بیابانی استان های حمص و دیرالزور سوریه حضور دارند و افزایش تحرکات آنان باعث شد نیروهای سوری عملیات پیش دستانه ای را علیه آنان آغاز کنند.

به گزارش مشرق، مناطق مرکزی و شرقی استان حمص و غرب و جنوب غرب استان دیرالزور که اغلب بیابانی و صعب العبور هستند همچنان به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده هستند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تحرکات عناصر مخفی داعش در این محورها افزایش یافته است و تروریست ها تاکنون چندین حمله را علیه مواضع نیروهای سوری انجام داده اند و همین مسئله منجر به ناامن شدن میدان های نفتی و گازی منطقه شده است.

به گفته منابع میدانی، فعال شدن تروریست های داعش در این محورها به ویژه در مناطق مرزی مشترک استان های حمص و دیرالزور باعث شد نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی عملیاتی را برای مقابله با آنان در مناطق مرکزی و شرقی استان حمص ترتیب دهند.

آرشیو

نیروهای سوری در تلاش هستند با تشکیل کمربند امنیتی از حملات عناصر مخفی داعش به میدان های نفتی و گازی منطقه جلوگیری و امنیت کاروان های نظامی که به سمت استان دیرالزور حرکت می کنند را تامین کنند.

عملیات نیروهای ارتش و دفاع ملی در حدفاصل مناطق صعب العبور منطقه از جمله ارتفاعات «السخنه» تا میدان های نفتی «جزل، الشاعر، حیان و...» در حومه شمالی شهر تدمر علیه هسته های مخفی داعش در جریان است.

این مناطق از محور جنوبی به جاده «تدمر - السخنه» متصل می شوند و در صورت ناامن شدن، مسیر کمک رسانی از شهر تدمر به شهر السخنه قطع می شود و همچنین جاده «دمشق - القریتین - تدمر - السخنه - شهر دیرالزور» مسدود خواهد شد.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای سوری در مساحت حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربعی صورت می گیرد تا از نفوذ تروریست های داعش به شهرهای مهمی از جمله «السخنه و تدمر» جلوگیری شود.

آرشیو

در حال حاضر، جست و جوی منطقه به منطقه برای پاکسازی و تامین امنیت مناطق آلوده ادامه دارد و نیروهای سوری پس از شناسایی دقیق میدانی مواضع تروریست های داعش را با آتش توپخانه هدف قرار هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، حداقل ۲ هزار تن از عناصر تروریستی داعش در مناطق مرکزی و شرقی استان حمص، غرب و جنوب استان دیرالزور حضور دارند و عملیات نیروهای سوری تا پاکسازی کامل این محورها ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    2 17
    این باقیمونده های داعش و کار نداشته باشید بزارید بعدن میتونیم با کمک کردن به سمت خودمون بکشیمشون و بر علیه دشمنان ایران استفاده کنیم همونطور که آمریکا از داعش استفاده ابزاری میکردن اگه یه جو عقل و تدبیر تو کلتون باشه
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      1 3
      این تروریستها نکبتن شاید ی کمونیست یا بی دین یا مسیحی تا وقتی به دینمون و فرهنگمون و سرزمینمون ظلم نکرده. بشه هم پیمان. اما هر کی با آل علی مشکل دار گیرم دشمن آمریکا. اما نجسه. نحسه. باطله باهاشون حتی برای ۱ ثانیه هم پیمان بشیم حتی برای مقابله به شیطانی مثل آمریکا. برخی وقتا دشمن دشمن تو. باز میشه دشمن تو!
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      4 2
      مغز نخودی داعش در اصل برای مقابله با ایران تشکیل شد
    • محمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      3 1
      داعش دشمن اصلی اش شیعه است. یعنی یک دشمنی بی حد و حصر یکطرفه با شیعه دارند. داعش تعریف یهود از اسلام یا وهابیت در انتهای آمال خود است. شاید به کافر رحم کنند اما خون و مال و ناموس شیعه را حلال می دانند. شیعه را بدتر از کافر حربی قلمداد می کنند. هیچ چیزی در سرشان نیست جز کشتن شیعه به خصوص سادات و اولاد پیامبر!. معلومه شناختی از داعش نداری. داعش بزرگترین دشمنش رو ایران معرفی کرد و هدف اصلی داعش ایران بود چون اکثریت شیعه هستند
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      1 2
      داداش داعش اعلام کرده بارها؛ خون ایرانی حلال است! از این واضح تر بگه؟! اونوقت تو عوضی ایرانی نیستی!بلکه عوض شدی!
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      1 1
      داعش اعلام کرده بارها؛ خون ایرانی حلال است! از این واضح تر بگه؟! اونوقت توی عوضی،ایرانی نیستی!بلکه عوض شدی!
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      2 4
      این مذهبی ها داعش را بهانه قرار دادن برای خونریزی بیشتر در خاورمیانه برگردید به مردم
    • DE ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      ای کیو .خوشا بحالت که ازهمه چی بیخبری
  • سیروس IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    6 4
    بیا نظر داده باقی مانده داعش رو کار نداشته باشید! ژنرال دوگل هم که داریم ما، استراتژیست درجه یک ،دارای مدال های افتخار ! برو خیارتو بفروش تو میدون تره بار،در مورد جنگ نظر میدی چی میدونی از جنگ و از سیاست جنگی اونایی نظر میدن که با داده های معتبر و سرویس های جاسوسی مدام در حال شناسایی تحرکات دشمن هستن،شناسایی و چک کردن حساب ها و ... داعش هنوز قدرت خرید تسلیحات خطرناک رو از جاسوس ها و دلال های اسلحه داره، و میتونه یک خطر جدی برای همه باشه!
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 5
    اون جایی که تو نقشه قرمز رنگ شده است، همان وادی یابس در روایات می باشد.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 1
    هرجا که داعش فعال میشود نام آمریکا میدرخشد! یعنی آخه اینقدر نزدیک شما ،یکم ضایع نیست؟! هرچند دنیا رو صهیونیست جهانی شستشوی مغزی میده تمام،اما به یکباره بلاهایی به سرتون میاد که ظالمان آینده فراموش نکنند چون وعده خداست.
  • هادی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 2
    سلام ، این بیابانها در جغرافیای سوریه جای مهمی است این مناطق به علت محاصره شدن داعش و روند سریع جنگ در دو سال قبل ، تقریبا پاکسازی نشده است و از لحاظ امنیتی باید پاک بشه با شرایط جنگی فعلی جزء مناطق در آمدزا و حیاتی (برق)برای دولت سوریه می باشد
  • رضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 1
    داعشیان راهشان غلط است در این تردیدی نیست ولی به راه غلطشان ایمان شدیدی دارند ازبین بردن کامل همچو گروه هایی اگر غیر ممکن نباشد بسیار سخت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس