کد خبر 1117454
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
پادرمیانی برای بازگشت آقای خاص کُشتی

بعد از استعفا «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در هفته گذشته، واکنش‌های زیادی از سوی افراد مختلف مطرح شد و به نظر می‌رسد این موضوع با کدخدامنشی و پادرمیانی بزرگان فیصله پیدا کند.

به گزارش مشرق، حضور در سومین میدان المپیکی برای «محمد بنا» چیزی نیست که بخواهد به آسانی از آن عبور کند. او در سومین میدان المپیکی هر چند که کشتی فرنگی کشورمان، شرایط خوبی ندارد اما به شادی مردم و موفقیت مردانش فکر می‌کند.

به طور حتم «محمد بنا» را باید معمار کشتی فرنگی کشورمان بدانیم. با حضور او رنگ مدال‌های کشتی فرنگی کشورمان در میادین جهانی و به خصوص المپیک زرین‌تر شد.

اوج هنرنمایی مرد حساس این روزهای کشتی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن رقم خورد که با سه مدال طلا ابهت و قدرت کشتی کشورمان را به رخ جهانیان کشید.

او که بعد از پیکارهای سال ۲۰۱۴ آسیا نیز یک مرتبه عطای تیم ملی را به لقایش بخشیده بود در آستانه بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو یکبار دیگر و در شرایطی بحرانی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و تیم ملی به ۲ مدال ارزشمند برنز دست یافت. هر چند که برخی نسبت به این نتیجه انتقاد داشتند اما به جز نتیجه حیرت‌آور المپیک لندن، کسب ۲ مدال برنز یکی از بهترین نتایج کشتی فرنگی ایران در ادوار المپیک بود.

بیشتر بخوانید:

پایان حضور بنا در تیم ملی کشتی فرنگی؟

اما اکنون جهان و به خصوص ورزش قهرمانی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و بسیاری از رقابت‌های بین‌المللی و جهانی و حتی بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۰ لغو شد و فدراسیون‌های جهانی و بین‌المللی نیز سردگم هستند و نمی‌دانند که چه تاریخی را برای برگزاری مسابقات قاره‌ای، جهانی و حتی گزینشی المپیک اعلام کنند و حتی این کشمکش بین کمیته بین‌المللی المپیک و مسوولان کشور ژاپن برای برگزاری المپیک نیز وجود دارد.

اما آنچه که مسلم است بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ با شیوه جدید و پروتکل‌های سختگیرانه برگزار خواهد شد. این همان دغدغه «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی است. او بهتر از هر کسی می‌داند که فرصت یک ساله تا المپیک مثل برق و باد می‌گذرد و به طور حتم دغدغه محمد بنا و علت همه قهر کردن‌های آقای خاص کشتی، فقط کشتی و شادی مردم کشورمان است.

سرمربی کارکشته تیم ملی بهتر از هر کسی می‌داند که کسب مدال در المپیک بسیار سخت‌تر از آن چیزی شده است که تصورش را هم داشته باشیم و برای کسب مدال دست در دهان شیر باید کرد. برهمین اساس او احساس خطر کرده و گذشت زمان و بلاتکلیفی برای «محمد بنا» سخت و دشوار است.

افزایش تعداد روزهای اردو از ۴ روز به یک هفته با تعداد نفرات بیشتر موضوعی نیست که نتوان آنرا حل کرد موضوعی که موجب ناراحتی او در جلسه هفته گذشته با «حمید سوریان» نایب رییس فدراسیون کشتی شد.

با این وجود قرار است فردا جلسه‌ای در این خصوص با حضور «محمد بنا» و مسوولان فدراسیون کشتی از جمله «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون، «حمید سوریان» نایب رییس و همچنین بزرگانی همچون «محمدرضا طالقانی» عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی برای حل و فصل سوءتفاهم به وجود آمده برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس