کد خبر 1116282
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی: استعفا بنا تاکتیکی است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: استعفای بنا به طور حتم تاکتیکی است و امیدوارم هر چه سریعتر اختلافات بین او و فدراسیون برطرف شود

به گزارش مشرق، جمشید خیرآبادی در خصوص استعفا «محمد بنا» اظهار داشت: در جریان دقیق دلیل استعفا وی نیستم اما متوجه شدم که در جلسه‌ای که روز شنبه در فدراسیون برگزار شد، بنا تقاضای اردوی یک هفته‌ای را کرده بود که با صلاحدید «حمید سوریان» با ۴ روز و آن هم با نفرات محدود موافقت شد که این امر مورد اختلاف بود و فکر نمی‌کنم که اختلاف آنچنانی و حادی باشد چرا که با گفت و گو می‌توان موارد را حل و فصل کرد.

وی اظهار داشت: «محمد بنا» جزو سرمایه‌های کشتی فرنگی کشورمان است و انشاالله مشکل بین فدراسیون و او حل شود و هر چند که بنا در گذشته نیز نشان داده که این قهرها تاکتیکی است و موارد مورد اختلاف هر چه سریعتر حل شود تا به کارش در تیم ملی ادامه دهد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی جمهوری آذربایجان در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو ادامه داد: المپیک جایی است که همه باید برای افتخارآفرینی کشور ایثار کنند و ورزشکاران کشورمان و به خصوص کشتی‌گیران با افتخار آفرینی‌های خود در گذشته این موضوع را ثابت کرده‌اند و به طور حتم شور و نشاط در این مقطع لازمه جامعه و کشورمان است و همه باید با از خودگذشتگی و ایثار دل مردم را شاد کنند.

خیرآبادی تصریح کرد: به طور حتم بنا سرمربی تیم ملی نیز همه هدفش شاد کردن دل مردم است و این استعفا تاکتیکی است و از سوی دیگر طرف حساب بنا، «حمید سوریان» و «علیرضا دبیر» خودشان از استخوان خرد کرده‌های کشتی و ورزش هستند و مسلما خیر و صلاحی که آنها برای کشتی می‌خواهند کمتر از «محمد بنا» نیست چرا که مسوولیت امور فنی و مدیریت فدراسیون برعهده این ۲ نفر است و انشالله به نحو احسن مشکلات رفع شود.

بیشتر بخوانید:

توضیح سخنگوی فدراسیون کشتی درمورد استعفای بنا

برای خدمت به کشتی کشورم آماده‌ام

رییس هیات کشتی استان کردستان در خصوص اینکه در آستانه المپیک توکیو آیا از وی برای حضور در جمع کادر فنی تیم ملی دعوت شده است؟ گفت: بعد از پایان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو وقتی که به کشور برگشتم همانجا اعلام آمادگی کردم که به عنوان یک سرباز هر جایی که به من نیاز باشد و بتوانم ادای دین کنم، آماده خدمتگزاری هستم. من اگر جایگاهی دارم از کشتی ایران است و به همین دلیل بدون هیچ چشمداشتی و در صورتی که بزرگان صلاح بدانند، آماده خدمت هستم.

وی یادآور شد: یک مرتبه دیگر نیز البته این موضوع را گفتم که «هر جایی که نیاز باشد با سر می‌آیم» که از حرف من سوءبرداشت در حالی که همه هدف و افتخار من خدمت به ورزش کشورم است و همین الان نیز در دانشگاه بدون دریافت مبلغی به تدریس جوانان این مرز و بوم مشغول هستم.

خیرآبادی همچنین با اشاره به مجوز برگزاری لیگ برتر کشتی گفت: جلسه‌ای امروز در تهران و در محل فدراسیون کشتی برگزار خواهد شد و نماینده تام‌الاختیار باشگاه و هیات کشتی کردستان در این جلسه حضور خواهد یافت و من نیز در جلسه‌ای با حامی مالی تیم در مورد نحوه انجام کمک به تیم موارد را بررسی خواهیم کرد.

مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: امیدوارم که لیگ خوبی برگزار شود و زحمات فدراسیون کشتی و سازمان لیگ به بار بنشیند و از سفره‌ای که پهن شده همه بهره‌مند شوند. در حال حاضر حدود ۴۰۰ کشتی‌گیر و مربی در لیگ کشتی فرنگی و همین تعداد در لیگ کشتی آزاد و به طور متوسط هر تیم شامل ۴۰ تا ۴۵ نفر هستند که با برگزاری لیگ از این راه درآمدی را کسب خواهند کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید نگاه ویژه‌ای به رشته‌های مدال‌آور و المپیکی داشته باشند چرا که جایگاه ورزش کشورمان در عرصه المپیک را مدال‌های رشته‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و احتمالا دوومیدانی تعیین می‌کنند. در المپیک موضوع مهم کسب مدال است و در آنجا سرمایه‌گذاری برای آینده مطرح نیست و به همین دلیل از مسوولان ورزش کشور می‌خواهم که فدراسیونی مانند کشتی را که بار مدال‌آوری را در المپیک به دوش می‌کشد را با فدراسیون‌های دیگر مقایسه نکنند چرا که برگزاری کلاس‌ها، مسابقات، اعزام‌ها و سایر هزینه‌ها نیز در فدراسیون کشتی متفاوت است و به همین دلیل بودجه خوبی را برای کشتی در نظر بگیرند تا تیم خوبی را هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی داشته باشیم تا در المپیک توکیو افتخارآفرین باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس