کد خبر 1117394
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
ترامپ باز هم درباره توافق با ایران توهم زد

کتابی که گویا قرار است نامش "خشم" باشد و از هم‌اکنون در حال ایجاد خشم بزرگی است؛ خشمی از مدیریت دونالد ترامپ در برابر کرونا!

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی پایش آمریکا به نقل از اکبر مختاری تحلیلگر سیاسی در خصوص مدیریت ترامپ در برابر ویروس کرونا و انتخابات آمریکا نوشت: کتاب جدیدی در آمریکا در نوبت انتشار است. کتابی که در آن مطالبی است که اگر مهم‌تر از مطالب کتاب جان بولتون و نوشته‌هایش علیه دونالد ترامپ نباشد، کمتر نیز نخواهد بود.

نویسنده این کتاب باب وودوارد است؛ روزنامه‌نگار مطرحی که با گزارش‌هایش در واشنگتن‌پست در استیضاح ریچارد نیکسون نقش اساسی را ایفا کرد.

 کتابی که گویا قرار است نامش "خشم" باشد و از هم‌اکنون در حال ایجاد خشم بزرگی است؛ خشمی از مدیریت دونالد ترامپ در برابر کرونا!

 در این کتاب به سخنان ترامپ در مورد کرونا در جریان مصاحبه ای اشاره شده است. جایی که دونالد ترامپ می‌گوید که می‌دانست ویروس کرونا کشنده و وحشتناک است، ولی عمدا و برای جلوگیری از وحشت هرچه بیشتر مردم آن را کم‌اهمیت جلوه داد.

مصاحبه‌ای که وودوارد مدعی است که نوارش را در اختیار دارد و ترامپ به‌راحتی نمیتواند آن را تکذیب کند.

 اگر درک کنیم که کرونا چه سختی‌هایی بر اقتصاد و جان آمریکاییان تحمیل کرد، آن‌وقت بیشتر به اثرات سیاسی این مصاحبه و پیامدهایش پی می‌بریم.

 کرونا تاکنون جان بیش از ۱۹۰هزار آمریکایی را گرفته است. کرونا و پیامدهایش سبب شد چهل میلیون آمریکایی درخواست بیمه بیکاری دهند و نرخ بیکاری در آمریکا از تک رقمی، دورقمی شود و حالا که گفته می‌شود کمی وضعیت بهبود یافته، نرخ بیکاری به هشت و نیم درصد رسیده است. چیزی بیش از دوران اوباما؛ خیلی بیش از دوره دوم اوباما!

 شرایط انتخابات پیش روی آمریکا به‌شدت سخت و پیچیده می‌شود. اگر برخی ناظران سیاسی منتظر خبر کشف واکسن کرونا بعنوان سورپرایز اکتبر برای کمپین انتخاباتی ترامپ بودند، حالا گویی "اکتبرسورپرایز" کمپین دموکرات‌ها از همین حالا آماده شده است. سورپرایزی که از مانور روی خبر سهل‌انگاری عمدی ترامپ در مورد کرونا و پیامدهایش نشات می‌گیرد.

 اگر برخی فکر می‌کردند میشود روی سخنان نامشخص و زشت ترامپ در مورد نظامیان آمریکایی در جنگ جهانی اول مانور کرد و آن را بعنوان سورپرایز مطرح می‌کردند، حالا سورپرایز واقعی‌تری جلوه کرده است.

سورپرایزی که شاید بر روی پایگاه اصلی رای ترامپ تاثیر چندانی نداشته باشد؛ ولی روی رای‌های خاکستری می‌تواند موثر افتد.

به شرط آنکه کمپین دموکرات‌ها و خود بایدن بتواند در مناظرات پیش‌رو روی آن خوب مانور کند و این فرصت طلایی را از دست ندهد...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس