کد خبر 1107154
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
ادامه اختلافات ترامپ با مقامات بهداشتی آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌بینی رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری مبنی بر اینکه این کشور امسال در دوره کرونا شاهد بدترین فصل آنفولانزا در پاییز خواهد بود را رد کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه سیاست‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت با اظهارات مقام‌های بهداشتی کشورش، وی روز گذشته (شنبه) با اظهارات «رابرت ردفیلد»، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نیز مخالفت کرد. 

به نوشته وبگاه «هیل»، ردفیلد چهارشنبه هفته گذشته پیش‌بینی کرد اگر آمریکایی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا را رعایت نکنند، این کشور امسال  شاهد «بدترین پاییز» خواهد بود؛ زیرا شیوع بیماری کرونا با فصل آنفولانزا همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ که روز شنبه در باشگاه گلف خود در شهر بدمینستر ایالت نیوجرسی حضور داشت، به خبرنگاران گفت وی با اظهارنظر ردفیلد در این خصوص موافق نیست. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «شما نمی‌توانید [الان] را با سال ۱۹۱۷ مقایسه کنید. آن زمان غیر قابل باور بود.» 

ترامپ با ذکر این مثال به آنفلونزای اسپانیایی در آن سال اشاره کرد که به واسطه آن، جان حداقل ۵۰ میلیون نفر گرفته شد. 

ردفیلد در اظهارات روز چهارشنبه خود همچنین گفت که هم آنفولانزا و هم ویروس کرونا در فصل پاییز می‌تواند برخی سیستم‌های بیمارستانی کشور را تحت فشار قرار دهد. 

ترامپ همچنین در مخالفت با ردفیلد خاطر نشان کرد که موارد ابتلا و بستری شدن بیماران در ایالت فلوریدا در ماه ژوئیه کاهش داشته است. 

وی گفت که معتقد است بسیاری از آمریکایی‌ها از ماسک برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده می‌کنند. 

این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور آمریکا با متخصصان بهداشتی کشور خود مخالفت می‌کند، وی پیش از این نیز بارها با اظهارات «آنتونی فائوچی»، عضو کارگروه کرونای کاخ سفید و مدیر مؤسسه بیماری‌های عفونی آمریکا مخالفت کرده بود. 

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون پنج میلیون و ۳۶۰ هزار ۲۷۷ نفر بوده و شمار کلی قربانیان در این کشور نیز به  رقم ۱۶۹ هزار و ۴۷۵ نفر رسیده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس