کد خبر 1098340
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
سفیر ایران در پکن محمد کشاورززاده

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن گفت: آمریکا بار دیگر با نقض و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی در تعطیلی سرکنسولگری چین در هیوستون خوی سلطه طلب خود را به جهانیان نشان داد.

به گزارش مشرق، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (پنجشنبه) با اشاره به اقدام آمریکا در تعطیلی سرکنسولگری چین در هیوستون در توئیترش به زبان چینی نوشت: «آمریکا بار دیگر با نقض و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی در تعطیلی سرکنسولگری چین در هیوستون خوی سلطه طلب خود را به جهانیان نشان داد

بیشتر بخوانید:

ادامه تنش دیپلماتیک میان واشنگتن و پکن

وی افزود: «کشوری که مدعی صلح و منجی جهانیان است در عمل باعث آشفتگی و آشوب در جهان است.»

سفیر ایران در پکن عنوان کرد: «آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته ای (برجام) و اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران و تجاوز به عراق بر اساس اتهامات بی پایه و تحمیل جنگ به افغانستان و جنگ تجاری و فشار همه جانبه به چین، نقاب صلح طلبی را از چهره خود برگرفته و چهره پلید سیاست هایش نمایان شده است.»

بیشتر بخوانید:

پکن: اعضای سفارت ما در آمریکا، تهدید به مرگ شدند

کشاورززاده اضافه کرد: «نگاه ایالات متحده به حقوق بین الملل و دیپلماسی نه تنها صلح و ثبات جهانی را تهدید می کند، بلکه عواقب ناشی از این رفتار به ضرر خود آمریکا خواهد بود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما تصمیم دولت آمریکا برای تعطیلی کنسولگری چین در هوستون را محکوم می کنیم و اعتقاد داریم چین قطعا پاسخ در خور و لازم را خواهد داد.»

دستور دولت آمریکا به چین برای تعطیل کردن دفتر کنسولگری این کشور در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس، امروز (پنجشنبه) با واکنش رسمی دولت پکن مواجه شد.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اتهام‌زنی‌های آمریکا به کنسولگری ما در هیوستون، شرورانه و نقض قوانین بین‌المللی است که روابط دوجانبه را تضعیف می‌کند.

بر این اساس، پکن در این بیانیه هشدار داد که برای دفاع از حقوق مشروع خود، واکنش مناسب را به تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون نشان خواهد داد.

وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد باز شدن مرسولات پستی کنسولگری خود در هیوستون توسط مأموران آمریکایی، نقض معاهده وین و تهاجم به شأن و مقام این کشور است.

پکن همچنین از واشنگتن خواست تا از آزار اتباع دانشگاهی و آکادمیک چین در آمریکا دست بردارد.

روز گذشته در ادامه تلاشهای آمریکا برای افزایش فشار علیه چین، واشنگتن از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده تعطیل کند.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همان روز دستور این کشور برای تعطیلی کنسولگری چین در ایالت تگزاس را تأیید کرد و درباره چرایی آن مدعی شد: «دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را به‌خاطر محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها صادر کردیم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن حسینی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    وای خدا من دارم خواب میبینم یا بیدارم! ترامپ روزگارش به حدی سیاه شده که دفتر تعطیل میکنه ! اون هم از بازی هواپیمای جنگی برای اینکه هواپیمای ایرانی هدف موشک سوریه قرار بگیره !!! یعنی ترامپ عزیز من ترامپ اوسگول من تا این حد خاک بر سر شده؟!!! وای وای وای !!! بقول نقی معمولی : من دیگه حرفی ندارم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس