به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست در خصوص حکومت چین نوشت: چین در دوران ۲۷ ساله حکومت مائو دستخوش تغییرات بزرگی شد. او خود را با برپایی یک راهپیمایی ۱۰۰ هزار نفری مطرح کرد.

 این راهپیمایی که ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسافتش بود و یک سال به طول انجامید سه نتیجه داشت:

اول اعلام موجودیت حزب سیاسی مائو

دوم، پایه‌گذاری ارتش سرخ با 30هزار نفری که به مقصد رسیدند

سوم، معرفی مائو به عنوان یک اسطوره‌

مائو در سال ۱۹۴۹ به وسیله ارتش سرخ جمهوری خلق چین را بنا نهاد. چین بزرگ که تا قبل از آن قدرت دفاع در برابر ژاپن را هم نداشت به وسیله او متحد و قدرتمند شد آزادی زنان در انتخاب همسر و تقسیم اراضی زراعی بین کشاورزان از جمله اقدامات او بود.

وقتی مائو به قدرت رسید چین بیش از ۵۰ میلیون معتاد داشت او طی سه سال چین را پس از یک قرن از شر اعتیاد نجات داد

 از طرح موسوم به «یک گام بزرگ به جلو» مائو به عنوان افتضاح ترین سیاست تاریخ یاد می‌شود با این طرح همه مردم برای کشتن موش صحرایی، مگس، پشه و گنجشک بسیج شدند اما بر اثر کشتن گنجشک‌ها ملخ‌ها زیاد شدند و محصول برنج به طرز چشمگیری کاهش یافت این برهم زدن توازن طبیعت باعث شد در اثر قحطی ۴۵ میلیون نفر تلف شوند.

 انقلاب فرهنگی سال ۱۹۶۶ که توسط همسر مائو رهبری شد دومین اقدام بزرگ و جنجالی او بود هدف این انقلاب مبارزه با عادات، رسوم، فرهنگ و اندیشه چین قدیم بود. او به وسیله این اقدام همه مخالفینش را از دولت و دانشگاه‌ها تصفیه کرد.

 مائو چین را از یک کشور آشفته و بی ثبات به کشوری آماده برای یک جهش تاریخی تبدیل کرد. کشوری که مائو ایجاد کرد اکنون برای خروش اژدهای خفته‌اش و رقابت در سطح جهانی آماده می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله مومن IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 1
    توجیه نادرستی ست. یعنی نمی شد بجای این کارهای احمقانه و تلفات زیاد. چین را به جلو برد؟!
  • مسیحا IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 0
    همونجوری که پدر تدبیر به مادر امید اونچنان کلیدی داد که تمام قیمت ها تمام قد سلام نظامی دادن به جیب مردم ....
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 4
    کار بزرگ را دنگ شائوپینگ با قتل عام غربگرایان در تیان آن من و متعاقب آن دستگیری صدها هزار غربگرا صادر کرد. با اینکار امید آمریکا به ایجاد تغییرات لیبرال در چین بر باد رفت و آمریکا ناگزیر تحریمهای چین را لغو کرد و با آن به عنوان یک شریک اقتصادی وارد عمل شد.
    • FR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      شروع روابط آمریکا و چین حداقل ۱۰ سال قبل از این اتفاق بود. یعنی اواخر دهه هفتاد بعد از سفر نیکسون در سال ۱۹۷۱ به چین.
    • FR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 0
      اونا به یک سیستم دیکتاتوری اعتراض داشتن. همونجور که بلوک شرق و شوروی مورد قبول مردمشون نبودن. اتفاقا بعد از اون اتفاق بسیاری از تحریم هارو برگردوندن. شروع روابط چین و آمریکا مربوط به سفر نیکسون در سال ۱۹۷۱ هست.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    مائو یک رهبر با اشتباهات زیاد بود آنچه چین را به اینجا رساند ،تلاش مردم به همراه رهبران بعد از مائو بود که خردمند تر بودند شما چرا اینقدر در چین دنبال اسطوره می گردید وقتی خودتان بسیار بهتر از آن را دارید ،شما ظرفیت این را دارید که قدرتی در حد واندازه چین وحتی بزرگترباشید آنچه ندارید اعتماد به نفس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس