کد خبر 1116663
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
مدیترانه/یونان

رسانه‌های یونان اعلام کردند که این کشور فردا از ناتو خواهد خواست به ترکیه برای خارج کردن کشتی‌هایش از شرق مدیترانه فشار بیاورد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رسمی یونان چهارشنبه گزارش دادند که دولت این کشور برای مقابله با اقدامات اخیر ترکیه دست به دامن پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آتن فردا پنجشنبه رسماً از ناتو خواهد خواست کشتی‌های ترکیه دریای مدیترانه را ترک کنند. قرار است دولت یونان در رابطه با اختلافات اخیر با ترکیه پیشنهادهایی را به ناتو بدهد. یونان و ترکیه هر دو عضو ناتو محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: اجازه چپاول منابع طبیعی ترکیه را نمی‌دهیم

رسانه‌های یونان به نقل از دولت این کشور نوشتند که آتن به گفت‌وگو برای حل بحران ایجاد شده با ترکیه بدون تهدید و باج‌خواهی پایبند است.

ترکیه طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود از قبیل حفاری و عملیات اکتشاف نفت و گاز را در شرق دریای مدیترانه بیشتر کرده و همین مسئله واکنش همسایگان جنوبی و غربی این کشور به ویژه یونان را در پی داشته است.

یونان پیشتر از آلمان و فرانسه خواسته بود در تنش اخیر با ترکیه جانب آتن را بگیرند. اخیرا وزیر خارجه فرانسه گفته است که این احتمال دارد که شورای اتحادیه اروپا در جلسه آتی خود، تنش بین آنکارا و آتن را بررسی و حتی ترکیه را تحریم کنند.

رئیس جمهور ترکیه به توجه به این تهدیدها، ضمن درخواست  اتخاذ موضع بی‌طرفانه از شورای اروپا درخصوص تنش‌های شرق دریای مدیترانه، گفته است که اظهارات تحریک‌آمیز در این باره، کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    17 2
    ناتو بیشتر با ترکیه دشمن بوده تا متحد فقط از این ترس دارن ترکیه از ناتو دربیاد با روسیه و ایران همکاری بکنند
  • حسين DE ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    جالب اينجاست كه اگر جنگى بين يونان و تركيه در بگيره طبق اساسنامه ناتو ساير كشورهاى ناتو بايد هم به يونان و هم به تركيه كمك كنند،بندى در اساسنامه ناتو وجود داره كه بر اساس آن اگر يك كشور ناتو مورد حمله قرارگرفت و يا وارد جنگ شد ساير اعضاء بايد بدان كمك كنند و حالا در مورد تركيه و يونان بايد ديد ساير اعضاء چه موضعى اتخاذ ميكنند؟
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      1 6
      مشخصه کل اتحادیه اروپا از یونان حمایت مستقیم می کنند آمریکا هم حمایت تسلیحاتی از یونان می کنه احتمال حمایت روسیه از ترکیه تو مدیترانه وجود داره
  • LT ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    8 10
    بهتره از بابای ناتو کمک بخوان... بنده خدا فرانسه و روسیه و عربستان و امارات و مصر با اونهمه ادعا تو هر جبهه ای با ترکیه درگیر شدن بازنده شدن حالا ناتوی خسته و بی رمق میخواد مقابل ترکیه چیکار کنه
    • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      3 8
      فعلا همین روسیه امارات و مصر و فرانسه شهر سرت لیبی خط قرمز برای دخالت خود تعیین کردند تمام چاههای نفت و بنادر بارگیری سوخت دست حفتره ترکیه و سراج آتش بس کردند دیدند اگر حمله کنند تلفات و شکست سختی میخورند
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      6 2
      برادر من تركيه فعلا داره با مذاكره كارشو پيش ميبره تو ليبي و دولت رسمي ليبي رو سرپانگه داشت و الان اگه مذاكره نتيجه نده سرت و بقيه شهرها هم گرفته خواهد شد و تهمه اين كشورهايي كه گفتي اگه توان داشتن نميزاشتن دولت ليبي قدرتشو بدست بياره دوباره.الكي نيست همه كشورهاي حامي حفتر از اتش بس ذوق زده شدن .تركيه هدفش حضور دائم تو ليبي و سرپا بودن دولتش بود كه الان هم است و دوتا پايگاه نظامي دائمي خوشگل داره ميزنه تو ليبي و پول نفت هم از هرجا فروخته بشه به حساب دولت ريخته ميشه و اين وسط حفتر و حاميانش چيزي عايدشون نميشه.
    • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      1 3
      کسی که مذاکره میکند و فتیله تهدید و جنگ میکشد پایین همیشه قدرتمند نیست توانش با مزدورانش سروپا نگه داشتن سراج بود مانند ادلب دنبال آتش بس رفت نه قدرت حمله دارد نه توان درگیری در چند جبهه
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      2 0
      تو لیبی چند ماه بود که حفتر نمیتونست نفت بفروشه چون پولش میریخت به حساب دولت ملی بنابراین توافق کردند که نفت صادر کنه و دولت یک مقدار پول به دولت شرق لیبی طبرق یا همان حفتر بده
    • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      1 0
      چه طور میشه نفت نفروشی ولی پولهاش بره تو بانک لیبی جا خالق از این همه توهم
  • فردین IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 3
    خخ تا دیروز از جنگ حرف میزدی ...
  • GR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    11 3
    اروپا علی رقم این تبلیغات خیلی هم ترسوعه .. هیچوقت وارد همچین جنگی نمیشه اونم تو موقعیت کرونا و بحران مهاجرتی و شکاف با آمریکا و روسیه اروپا در ضعیف ترین موقعیت هست بعد دومین عامل هم دلیل جنگ هست جنگ باید یک دلیل جدی و هزینه بر داشته باشه مثلا کشتن آدم ها یا آشغال اراضی که هیچکودوم ازین فاکتور ها نیست و یونان هم سابقه شکست در جنگ در جزیره قبرس در مقابل ترکیه داشته بحث سر منابع شرق مدیترانه است که اگر منابع هم باشه خیلی فایده اش از وقوع جنگ کمتره جنگ هزینه داره و یک نظریه ای هم که ناسیونالیست های افراطی یونان دارن میخوان از طریق اسرائیل جنوب قبرس و یونان یک رمپ گازی ایجاد کنند که در آبهای ترکیه است حتی بعضا مسجد ایاصوفیه و استانبول هم جزئی از یونان میدونن معتقدم جنگی نمیشه و تحریم اقتصادی هم عامل بحران مهاجرتی است
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      3 2
      تحلیلت عالی بود برادر
  • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    11 4
    یونان از لحاظ قانونی دستش به جایی بند نیست. جزیره فقط چندمایل حریم دریایی داره باعث گسترش حریم دریایی برای کشور مادر نمیشه. اگر اینطوری بود الان کل دنیا به دلیل جزایر انگلیس و فرانسه و آمریکا در اقیانوسها مخصوصا اقیانوس آرام مال اونها بود. الان هم که ترکیه ناوها و هواپیماهای یونان رو فراری پیش کشتی های توتال رو کش داد. اگر فرانسه عرضه داشت تا الان کاری کرده بود. فقط هم فرانسه قدقد میکنه بقیه اروپا بیشتر طرف ترکیه هستن فقط روشون نمیشه بگن تو رودربایستی هستن. شما اظهار نظری از آلمان و انگلیس و ایتالیا و اسپانیا در مورد جنگ با ترکیه شنیدید؟؟؟؟ شاید آمریکا و روسیه تنش دوست داشته باشن ولی باید به درگیری منجر نشه چون همه درگیر دردسر میشن.
  • حق CA ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    8 3
    ناتو ارتش صلیبیون هست و به درد ترکیه نمیخوره.ترکیه هرچه سریعتر باید با روسیه و ایران متحد بشه‌البته اگر دست اردوغان بود هیچوقت عضو ناتو نمیشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس