کد خبر 1113293
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
تهدید مجدد چاووش‌اوغلو علیه آتن؛ «یونان طرف بازنده خواهد بود»

وزیر خارجه ترکیه با تهدید مجدد یونان در بحبوحه تنش‌ها در مدیترانه، اما گفت که آنکارا تمایل دارد با تمام طرف‌ها جهت کاهش تنش‌ها گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌های آنکارا با آتن بر فعالیت‌های حفاری در شرق دریای مدیترانه، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) مجددا یونان را تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو در نشست خبری گفت: «اگر حجم تسلیحات [یونان] در جزیره میس از میزان توافق شده بیشتر شود، یونان طرف بازنده خواهد بود».

بیشتر بخوانید:

وی اما توضیح داد: «ما طرفدار نشست پشت میز مذاکره با تمام طرف‌ها در موضوع [تنش‌ها] در شرق مدیترانه هستیم تا به راهکار عادلانه‌ای برسیم».

روز گذشته بود که سخنگوی کمیسیون اروپا با درخواست از ترکیه برای اجتناب از هرگونه اقدام تنش‌زا در مدیترانه، گفت اگر گفت‌وگوها با ترکیه به نتیجه نرسد، تحریم این کشور را در نظر می‌گیرند.

چاووش‌اوغلو پیشتر هم با بیان اینکه یونان نمی‌تواند محدوده آب‌های سرزمینی خود در دریای یونان را دو برابر کند، صراحتاََ گفت که این اقدام می‌تواند منجر به وقوع جنگ شود.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

شب گذشته همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا و یونان را به «دزدی دریایی» در مدیترانه متهم کرده و گفت کسی نمی‌تواند ترکیه را به سواحل خود محدود کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ایرانی RU ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    17 2
    بهترین فرصت هست تا قرار داد تحمیلی لوزان لغو بشه و ترکیه به مرزهای واقعی خودش برگرده.برای جهان اسلام هم بهتر هست. دفع فتنه کردها و ارامنه ی بی وطن هم میسر خواهد شد
    • بهزاد AM ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      7 2
      قبل از هرچیزی باید تکنولوژی سلاحهایمان بالاتر از سلاحهای دشمن باشد.
    • ایرانی RU ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      6 2
      تکنولوژی.اقتصاد.پیشرفت و همه چیز با امنیت میسر میشود.اگر اروپا امنیت نداشته باشه همه اینها کشک هستن.پس پیش بسوی درست کردن یک آش عباسعلی از هرج و مرجهای اروپا..اروپایی ها زیادی توی ارامش و اسایش هستن.وقتشه یکم دردسر و نا امنی رو تجربه بکنن تا بدونن کی هستن و جایگاهشون کجاست و انقدر به سمت ترکها پارس نکنن
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 1
    ترکیه می داند اروپا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امریکا یقه اش در سوریه و عراق بدجور گیر است و اگر به ترکیه به چشم بد نگاه کند عراق و سوریه را برای امریکا جهنم می کند- فعلا اروپا باید تا بیرون رفتن امریکا از باتلاق عراق و سوریه گردنکشی نمی کرد به نفعش بود
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 1
    اروپا فقط بلد است واق واق کند با واق واق می خواهند ترکیه را از لیبی بیرون کنند زهی خیال باطل
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    خوب ایران بای دبه ترکیه در جهت حمله به اروپا باید کمک کند همانطور که اروپا در سوریه به ترکیه کمک می کرد تا ایران مغلوب شود ایران باید در تعیین سیاست های ترکیه باید غلبه کند و به آن جهت دهد جهت فعلی فلش به سوی اروپا صحیح است - اینو به مقامات برسانید
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 1
    روسیه و ایران باید اروپا را بسوی خود هرچه بیشتر جذب کنند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 2
    یک جورایی باید لبنان از ترکیه و ترکی هنیز از مواضع لبنان حمایت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس