کد خبر 1116049
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
ترامپ: مدرکی از مسموم شدن مخالف پوتین به دستور کرملین نداریم

چهار سال پیش که دونالد ترامپ نامزد انتخابات بود، در کارزهایش بیش از ۲۸۰ مورد وعده انتخاباتی داد. نگاهی به عملکرد او بیندازیم.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی پایش آمریکا به نقل از نیکولاس کریستوف در خصوص اجرای وعده‌های انتخاباتی ترامپ نوشت:

ترامپ گفت: "من به وعده های خود عمل می کنم." بیایید بررسی کنیم و ببینیم آیا او به وعده های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خود عمل کرده است؟

چهار سال پیش که دونالد ترامپ نامزد انتخابات بود، در کارزهایش بیش از ۲۸۰ مورد  وعده انتخاباتی داد. نگاهی به عملکرد او بیندازیم.

« من دیواری بسیار، بسیار بزرگ در مرزهای جنوبی مان احداث خواهم کرد...»(16 ژوئن 2015)

ترامپ در این مناطق مرزی که ۱۹۸۴ مایل طول دارد،  تاکنون ۳۰۷ مایل از دیوار را ساخته است. بیشترین بخش این دیوار، جایگزین موانع مرزی ای خواهد شد که نابود شدند یا از آنها فقط برای توقف خودرو استفاده می شد.

« ... و من مکزیک را مجبور خواهم کرد که هزینه ساخت آن دیوار را بدهد.»

مکزیک چنین هزینه ای را نمی پردازد. ساخت هر مایل از دیوار جدید حدود ۳۰ میلیون دلار هزینه دارد و نگه داری آن نیز پرهزینه خواهد بود؛ زیرا قاچاقچیان انسان دیوار را با اره های ۵۰ دلاری شکافته اند.

« ما آنها [مهاجران بدون مدرک] را پیدا خواهیم کرد، ما آنها را بیرون خواهیم کرد.» (مصاحبه با سی ان ان، 29 ژولای 2015)

ترامپ در سه سال نخست ریاست جمهوری اش، حدود ۷۵۰ هزار مهاجر بدون مدرک را اخراج کرد اما اغلب آنها در تلاش برای بازگشتن به کشور هستند. البته او هرگز تلاش نکرد تا همه مهاجران بدون مدرک را اخراج کند بلکه به اقدامات وحشت آفرین علیه مهاجران متوسل شد؛ نظیر جداکردن کودکان از اعضای خانواده...  

«ما کشور نظم و قانون خواهیم  بود... جنایت و خشونتی که امروز کشور ما را تحت تاثیر قرار می دهد، به زودی، واقعا به زودی پایان خواهد یافت. از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷، امنیت به  کشور بازخواهد گشت.» (سخنرانی 21 ژولای 2016)

ترامپ خود به صورت تلویحی پذیرفته که نتوانسته است نظم و قانون را برقرار کند. زیرا در ۲۷ آگوست ۲۰۲۰ گفته بود «در خیابان ها خشونت و خطر وجود دارد.» وی هر از گاهی به این خشونت ها اشاره می کند.

« اصلی ترین وظیفه دولت دفاع از جان شهروندانش است. هر دولتی که در این کار ناکام باشد، دولتی است که ارزش رهبری ندارد.» (سخنرانی 21  ژولای 2016)

تا روز دوشنبه بیش از ۱۸۹ هزار نفر در آمریکا از ویروس کووید-۱۹ کشته شدند. این رقم دو برابر کانادا و پنج برابر آلمان است. آمریکا ۴ درصد از جمعیت جهان را دارد ولی ۲۲ درصد از کشته شدگان کرونا در جهان، در آمریکا قربانی شده اند.

« ما درنظر داریم با تمام دانشجویان خود که در حال غرق شدن در بدهی هایشان هستند، همکاری کنیم تا فشار از این جوانان رفع شود.» (سخنرانی 21 ژولای 2016)

ترامپ درصدد بوده است تا شرایط بازپرداخت وام های دانشجویی را به گونه ای تغییر دهد که دانشجویان مجبورند در مدت ۱۰ سال،  ۲۰۰ میلیارد دلار اضافی بازپرداخت کنند. وی همچنین تلاش کرد برنامه موسوم به "بخشیدن وام خدمات عمومی" را لغو کند.

«ما برنامه بیمه سلامت و بهداشت دوران اوباما را که فاجعه بار بود لغو کرده، برنامه ای دیگر را جایگزین آن خواهیم کرد.»  (سخنرانی 21 ژولای 2016)

ترامپ نتوانسته است قانون بیمه سلامت و بهداشت را کنار بگذارد، گرچه همچنان به دنبال آن است تا از طریق دادگاه آن را نادیده بگیرد. وی هرگز هم توضیح نداده است چه چیزی جایگزین آن خواهد شد.

« بیمه خدمات درمانی عالی با هزینه ای بسیار کمتر در اختیار مردم قرار خواهیم  داد. که هیچ هزینه ای برای آمریکا درپی نخواهد داشت.» (27 ژولای 2018)

تعداد افراد بیمه نشده در آمریکا برای نخستین بار در یک  دهه گذشته، افزایش یافته است. یکی از دلایل این مساله حملات شدید ترامپ به قانون خدمات درمانی دوران اوباما بوده است. علاوه بر آن، ۴۰۰ هزار کودک آمریکایی بدون بیمه هستند.

« من بزرگ ترین رئیس جمهور کارآفرینی خواهم بود که خداوند تاکنون آفریده  است.» ( سخنرانی 16 ژوئن 2015)

میزان کارآفرینی در دولت ترامپ با همان نرخ دولت اوباما ادامه یافت، ولی شیوع کرونا به  آن روند پایان داد. هم اکنون در مقایسه با زمانی که ترامپ به قدرت رسید، تعداد آمریکایی های شاغل تقریبا ۵ میلیون نفر کاهش یافته است. در معیار عدد  و رقم، این بدترین سابقه هر رئیس جمهور در دوران نوین است.

« اکنون زمان مقابله با فساد در واشنگتن دی سی است. به همین دلیل است که پیشنهاد اصلاحات قومی می  دهم تا بار دیگر صداقت دولتمان را نشان دهم.» (17 اکتبر 2016)

هشت نفر از دستیاران ترامپ به ارتکاب جنایت متهم و یا محکوم شده اند. گروه های مستقل نظارت بر امور قومی-نژادی بارها ترامپ، اعضای دولت و خانواده اش را به نقض جدی ارزش های قومی-نژادی متهم کرده اند. دادیار منطقه منهتن هم ماه پیش اعلام کرد درباره  «احتمال عملکرد بسیار جنایی و طولانی مدت» در حال تحقیق از ترامپ و شرکت او است.

«من در نظر دارم قضات بسیار محافظه کار را به کار گیرم.» (20 مارچ 2016)

ترامپ قضات محافظه کار (و جوانی) را در قوه ی مقننه منصوب کرده است و این مساله یکی از عناصر اصلی میراث او خواهد بود. "میچ مکانل" رهبر اکثریت جمهوری خواهان در سنا بود که به یاری ترامپ شتافت. مکانل مانع از آن شده بود که اوباما این پست های خالی را پُر کند و لذا ترامپ وارث تعداد زیادی از پست های خالی شده بود که باید پُر می شد.

« ما مردم آمریکا را مفتخر به حقایق خواهیم کرد، و نه چیزِ دیگر.» (21 ژولای 2016)

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ از زمان حضور در  کاخ سفید بیش از ۲۰ هزار بیانیه دروغ و یا گمراه کننده اعلام کرده است.

« ما جاده ها، بزرگ راه ها، پل ها، فرودگاه ها و راه آهن های آینده را خواهیم ساخت.» (21 ژولای 2016)

ترامپ هرگز تلاش نکرده است تا قانونی درباره طرح های زیربنایی تصویب کند.

« ما قصد داریم مالیات طبقه میانی جامعه را قطع کنیم... ما تضمین خواهیم کرد که منافع حاصله، صرف طبقه متوسط، کارگران مرد و زن خواهد شد؛ و نه افرادی که درآمد بسیار زیادی دارند.» (27 سپتامبر 2017)

ترامپ قانون حذف مالیات ها را تصویب کرد اما تمرکز آن بر قشر پول دار بود. "مرکز  مستقل سیاست مالیات" آمریکا تخمین زده است که در سال مالی 2018، ۲۰ درصد از منافع حاصله، نصیب یک درصد بالایی جامعه شده و تا سال 2027، ۸۲ درصد از این منافع روانه آن یک درصد خواهد شد.

« ما باید از شر ۱۹ تریلیون دلار بدهی راحت شویم...من می توانم به سرعت از عهده این کار برآیم...در مدت ۸ سال.» (مصاحبه 31 مارچ 2016)

این بدهی افزایش یافته و احتمالا به زودی در سطحی خواهد رسید که از سال ۱۹۴۶ تاکنون در اقتصاد آمریکا سابقه نداشته است. بخشی از این مساله ناشی از قطع مالیات ثروتمندان و بخشی دیگر نتیجه شیوع کرونا بوده است.

« ما به کسری تجاری طولانی مدت پایان خواهیم داد.» (15 اکتبر 2016)

هم اکنون، میزان کسری تجاری نسبت به آخرین سال حضور اوباما در کاخ سفید، بیشتر است.

« ما ارتشِ تُهی شده خود را کاملا بازسازی خواهیم  کرد... ما به دادِ کهنه سربازانِ عزیز  خود خواهیم رسید." (21 ژولای 2016)

ترامپ بودجه ارتش را افزایش داده، گرچه از آن برای ساختن دیوارِ مورد نظر خود استفاده کرده است. وی برنامه ای را گسترش داده است که اوباما آن را امضا کرده بود. بر اساس این برنامه، کهنه سربازان می توانند پزشک خصوصی داشته باشند. این در حالی است که گزارش ها حاکی است ترامپ کشته شدگان در جنگ را " ساده لوح" خوانده و از کسانی که تلاش می کنند نظامیان قطع عضو شده در رژه های نظامی حاضر شوند، به شدت انتقاد کرده است.

« ما قصد داریم داعشی های وحشی را شکست دهیم.» (21 ژولای 2016)

آمریکا خلیفه گری داعش را سرنگون کرد، روندی که در دوران اوباما آغاز شد. اما داعش همچنان در سطحی کمتر فعال است.

« ما قصد داریم میان اسرائیل و فلسطینی ها صلح برقرار کنیم. قطعا این کار را انجام خواهیم داد.» (3 می 2017)

صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها، مانند همیشه دست نایافتنی است. اما کشورهای عربی نظیر امارات عربی متحده به سمت اسرائیل گرایش داشته اند.

« هیچ کس نمی تواند به ما امر و نهی کند.» (سخنرانی 16 ژوئن 2015)

روسیه استثناء آشکار است. کشوری که در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرد و به نظر می رسد در حال دخالت در  انتخابات  ۲۰۲۰ نیز هست....

« برخلاف بسیاری از روسای جمهوری قبل، من به وعده هایم عمل می کنم.» (سخنرانی 4 فوریه 2020)

خوب، این گونه نبوده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    6 0
    وعده های ترامپ و ول کنید آیا روحانی خلاف تمام وعده هایش را عمل کرده یا هنوز سورپرایز جدیدی در راهه ..آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شده که **
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 3
    شما چی کار کردین ؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 0
      اینو به روحانی ( همون کسی که بهش رای دادی) بگو
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    دمکرات ها می تونن از این نقطه ضعف ها برای تخریب و شکست ترامپ استفاده کنند کاری که ترامپ علیه بایدن انجام داد اما ظاهرا احمق از این حرف ها هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس