ثبت رکوردهای جدید در بازار خودرو/ مسئولان وزارت صنعت روزه سکوت گرفته اند

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت : با توجه به اینکه سقف قیمت خودروها در بازار و سطح خرده فروشی و عرضه مشخص نیست، دست این سازمان برای برخورد با گرانفروشی بسته است.

به گزارش مشرق، سید یاسر رایگانی در گفتگوی ویژه خبری افزود: زمانی گران فروشی مصداق پیدا می‌کند که سقف قیمت کالا و خدمات، مشخص باشد.

وی اضافه کرد: مبنا برای عرضه خودروساز، قیمت اعلامی شورای رقابت است و در عرضه، متاسفانه با توجه به اینکه سقف قیمت، مشخص نشده است نمی‌توانیم در خودرو مصداق گرانفروشی را تعیین کنیم، هر چند که گرانفروشی وجود دارد، چون سقف قیمتی برای خودرو تعریف نشده است بنابراین از نظر قانونی، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به عنوان گرانفرشی، بسته است.

بیشتر بخوانید:

رایگانی گفت: اختلاف قیمت بازار و خودروساز نشان می‌دهد نه خودروساز از این قیمت‌ها راضی است و نه مردم، اما در این میان عده‌ای به عنوان دلال و واسطه در حال مدیریت بازار هستند و سود اصلی به جیب آن‌ها می‌رود.

وی افزود: در 16 ماه گذشته حدود 25 هزار پرونده خودرویی را در سازمان تعزیرات حکومتی، مختومه کردیم که حدود 83 درصد آن پرونده‌هایی هستند که برای ما شفاف بودند و به راحتی توانستیم با آن‌ها برخورد کنیم، اما در وضعیت کنونی با توجه به اینکه سقف قیمتی خودروها در بازار و سطح خرده و عرضه مشخص نیست، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی بسته است.

رایگانی اضافه کرد: اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس ابلاغیه‌های ستاد تنظیم بازار و قوانین صنفی است که خودرو نیز شامل آن است، اما مبنای قیمت ما برای مبارزه با گرانفروشی خودرو مشخص نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    اتوپایلت...... هواپیماهای امروزی بگونه ای ساخته شده اند که بخش عمده سفر، بدون دخالت خلبان و در حالت اتوماتیک انجام می‌شود، که به این سیستم می گویند اتوپایلت! اکنون مدتهاست که سرخه ای امور اصلی و فرعی مملکت را روی سیستم اتوپایلت تنظیم کرده! بعبارتی هرچه بادا باد!
  • سعید IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    8 0
    خود سازمان تعزیرات یک پای گرانی ها در همه کالاها است به چی ورود نماید؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    سلام.چوپان زحمتکشی هرروز صبح گوسفندان را به چرا می برد.اول صبح می گفتم من گوسفندانم را به امام زاده ده ومحله میسپارم.مشکلی پیش نمیاد.همسرش گفت به خدا بسپار نه امام زاده...چوپان گفت اگر اتفاقی بیافته شکایت امام زاده رو میشه پیش خدا برد.اما شکایت خدا را پیش کی ببرم.حکایت امروز ماست
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    جرأتش نداره
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام. یکی دو سال این تعزیرات را با سپاه کنترات کنید، قول میدهم قیمت ها درست شوند.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    ۱-وقتی آهن،نفت وبنزین مال بیت المال را به نرخ ازادبه صاحبان بیت المال(مردم)چندین برابر قیمت تولید، میفروشید! ۲-وقتی بخاطرجیب(چند دکتر داروسازبنجول ساز،چندتا صاحب کارخانه گرانفروش،بی کیفیت ومحتکر حکومتی ودولتی وچند تا خودروساز دزدتابوت ساز...)جلوی واردات (دارو،مایحتاج مردم وخودرو ارزان وبا کیفیت...)را میگیرید وتحریم میکنید‌! ۳-وقتی بجای مبارزه با(انواع فساد،نجومی بگیرها،امتیازیها،خودیها،ژن برترها،اقاها،اقازاده ها،پارتی بازها،باندبازها،جنایتکارها،خرابکارها،متطاهرها،چاپلوسها،عارتگرهای خودی )فقط تیاتر بازی میکنید که حتی به اصطلاح متهمهای وابسته به خودیها دردادگاه خنده شان میگیره وحداکثر هتل زندان ودایم المرخصی میشوند! ۴-وقتی طی ۷سال مسکنی.... برای مردم نساختید چطور انتظار دارید(مسکن،خودرو،مایحتاج مردم،طلا ودلار...)دوبرابرنشود وچطوری مردم با تحریمها،دزدیها وغارت(هم داخلی وهم خارجی)مقاومت کنند! ودنیاهم تحریممون نکنندتا بیشتر نفت ارزان... بخرندوکالای گران بهمون ندهند!؟
  • مهدی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    شمای فروشنده جنست با قیمت 5 برابری قیمت گذاری بشه و ناراحت باشی ! مجوز افزایش قیمت سه ماهه که دارن ! مجوز افزایش قیمت با تورم که دارن ! سایت های فروش بقیه فروشنده ها رو هم بستن دیگه چی میخوان ؟ الان رسما دارن سوار مردم میشن بدون هیچ اعتراضی !همین شمایی هم که مشرق باشی داری از ایران خودرو و سایپا حمایت میکنی با این مطلب!
  • شهرام IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    یعنی چی کجای دنیا اینگونه پاسخ می دهند،چون برای خودرو سقف مشخص نشده نمی توانیم ورود کنیم خوب تعیین کنید، این طور باشد که همه در کارشون دارند قصور می کنند وخودمو ساز هم چون سقف قیمت تعیین نشده همینطور باید بالا ببرد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس