کد خبر 1115801
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
حملات موشکی

وزیر دفاع روسیه گفته کشورهای عضو ناتو در حال شبیه‌سازی حملات موشکی به خاک روسیه هستند.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه گفته نیروی هوایی کشورهای عضو ناتو در حال انجام پروازهای منظم برای شبیه‌سازی حملات موشکی به خاک کشور روسیه هستند.

شویگو در مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیه‌۲۴ تصریح کرد در گذشته پرواز هواپیماهای ناتو به پروازهای شناسایی محدود بوده اما در حال حاضر آنها در حال انجام تمرین‌هایی برای انجام حملات موشکی با استفاده از شمار زیادی هواپیما هستند.

شویگو همچنین گفت ناتو قصد دارد منطقه دریای سیاه را نظامی کند. او همچنین گفته که سه فروند بمب‌افکن بی‌۵۲ آمریکا متعلق به نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی مرزهای جنوبی روسیه مشاهده شده‌اند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرده جنگنده‌های سوخو-۲۷ و سوخو-۳۰ روسیه برای رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکا به دریای سیاه و آزوف فرستاده شده‌اند.

یک مقام سابق وزارت دفاع روسیه که خواسته نامش فاش نشود گفته که جنگنده‌های آمریکا قبل از این هیچ‌گاه در نزدیکی دریای آزوف مشاهده نشده‌اند.

این کارشناس گفت: «این وضعیت به ویژه از آن جهت جدی است که بمب‌افکن‌های آمریکایی تحت پوشش نیروی هوایی اوکراین احتمالاً اقدام به پرتاب الکترونیکی موشک یا بمب به اهدافی در کریمه و جنوب روسیه کرده‌اند.

وی اضافه کرد گروهی از هواپیماهای شناسایی آمریکا و انگلیس در مجاورت منطقه کریمه شناسایی شده‌اند.

پیش از این مقام‌های روسیه هشدار داده‌اند علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، رزمایش‌های کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیشتر ماهیت ضد روسی دارند، افزایش داشته است. ناتو به‌منظور جاسوسی از روسیه ایستگاه راداری «گلوبوس ۳» را در نروژ تقویت کرده است.

مسکو اعلام کرده این پروازها را تحریک آمیز می‌داند؛ پروازهایی که از سال ۲۰۱۴ و الحاق کریمه به روسیه و درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین تشدید شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    15 8
    لزومی به حمله نیست. با بی ارزش شدن نفت و گاز روسیه برای اروپا به صورت خودکار روسیه متلاشی میشه.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      3 5
      شما لطفا نظر نده
    • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      3 10
      اوف .خوبه شما وزیر جنگ امریکا نیستی .؟ ..... ناتو نمیتونه این کار رو بکنه اگه میتونست همون سال 2014 هنگامی که ناتو وامریکا روسیه رو تهدید کردند این اتفاق میوفتد. البته قابل توجه کاسه لیسان غربگدا که فکر میکنند امریکا کدخداست و هرغلطی بخواد میتونه بکنه
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      2 4
      نفت ایرانه میفروشه برا خودش . روسیه نفتش کجا بید
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      9 0
      یعنی روسیه از شوروی با اون همه فدایی چپول تو دنیا قویتره؟؟؟؟؟ شوروی رو هم همونها داغون کردن. چرا گلوله شلیک کنن. با این قیمت نفت و گاز که تازه کاهش قیمتش شروع شده روسیه مشکل پیدا کرده. چندسال صبر کنید به حرفم می رسید. دوران نفت تموم شده. برید مطالعه کنید.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      2 0
      خب برای چین که نفت و گاز بی ارزش نیست خیلی هم ارزشمنده خخخخ
  • راننده IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 7
    کی‌ جرات‌ داره‌ به‌ روسیه حمله کنه‌ چرا‌ چرت‌ میگین
    • مسعود من IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      4 2
      حرف سرگی شویگو را هم قبول ندارید که میگه ناتو در حال تمرین حمله به روسیه است؟
  • مسعود IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 5
    عمرا جرات حمله به روسیه رو ندارن این دعوای زرگری فقط برای کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس هست تا بهشون سلاح بفروشن دعوای زرگری آمریکا و روسیه قشنگ میدونن دارن چیکار میکنن ولی بعید نیست این وسط یه کلاهه گشاد سره ایران بره
  • نوید IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    جنگنده‌های آمریکا قبل از این هیچ‌گاه در نزدیکی دریای آزوف مشاهده نشده‌اند.
  • حسین IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    3 6
    هیچکس جراعت نمیکنه؟ به روسیه حمله کنه روسیه الان ازامریکاقدرتمنداست بعضیهاخوشحال نباشنداگرامریکابه روسیه حمله کنه همسایهاهمه دراماده باش قرارمیگیرندچون دشمن اصلی ایران امریکااست
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 2
      روسیه از آمریکا قدرتمند تر است؟ جوک نگو آمریکا داره جنگنده نسل ششم را تست می کنه بزودی هم به تولید انبوه میرسه اما روسیه هنوز جنگنده نسل پنجم رو تکمیل نکرده روسیه تو موتور جنگنده سوخو ۵۷ مشکل داره تو جنگ های که تا الان رخ داده سلاح های روسی در برابر سلاح های آمریکایی و غربی ضعیف تر بود
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      2 2
      روسیه ۵۰ سال پیش بمب ۵۰ مگاتن اتمی را هم ازمایش کرد که میتواند پایگاه نوراد را هم داغون کند
  • امیر شجاع IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 2
    روسیه خیلی قویتر از این کشور های غربی و آمریکاهست روسیه خیلی قوی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس