کد خبر 1158861
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مانور هوایی جنگنده های پایگاه شهید بابایی

روسیه و چین در اقدامی که حاکی از شدت یافتن روابط نزدیک نظامی است، ماموریتی مشترک بر فرازغرب اقیانوس آرام انجام دادند.

به گزارش مشرق، بمب افکن‌های روسی و چینی در ماموریتی مشترک روز سه‌شنبه اقدام به گشت‌زنی هوایی بر فراز غرب اقیانوس آرام کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این ماموریت نشان از شدت یافتن روابط نزدیک نظامی بین مسکو و پکن است. وزارت دفاع روسه نوع دو بمب افکن خود را «توپولوف-۹۵» اعلام کرده و از چین نیز چهار فروند بمب افکن «ایچ ۶ کی» در این ماموریت بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی پرواز کردند.

روسیه اعلام کرده که  این ماموریت تعمیق همکاری مشترک بین روسیه و چین به ویژه بین نیروهای مسلح دو کشور برای اقدم مشترک را نشان می‌دهد. وزارت دفاع روسیه افزوده که این ماموریت علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

این دومین ماموریت مشترک بین روسیه و چین از جولای ۲۰۱۹ به این سو است. چندی قبل «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ایده ائتلاف نظامی چین با روسیه را به توجه به مواضع آمریکا مطرح کرد.  

این حادثه در حالی رخ داد که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از تجاوز ۱۹ هواپیمای نظامی روسی و چینی به حریم هوایی این کشور خبر داد. در این بیانیه، تعداد هواپیماهای نظامی چینی چهار فروند و تعداد هواپیماهای نظامی روسی ۱۵ فروند ذکر شده است. نیروی هوایی ارتش کره جنوبی سپس جنگنده‌هایی را برای رهگیری و بیرون راندن این هواپیماها از حریم خود اعزام کرد.

ارتش کره جنوبی می‌گوید که بعد از رویارویی جنگنده‌های این کشور با هواپیماهای نظامی روسیه و چین، ارتش چین به آنها اطلاع داده که در حال انجام تمرینات نظامی معمول هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس