کد خبر 1115029
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
گزارش| روایت تسنیم از وضعیت نامناسب گردشگران در شمال / مازندران حیاط‌خلوت ناهنجاری‌های اجتماعی مسافران

علیرغم تاکیدات مسئولان مبنی بر رعایت شعائر دینی از سوی مسافران، متاسفانه این استان در روزهای ابتدایی ماه محرم و اکنون به حیاط‌خلوت ناهنجاری‌های اجتماعی مسافران تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، مازندران همواره در شش ماه نخست سال، میزبان جمعیت زیادی از مسافران بوده که تحت هر شرایطی مقصد سفرشان این استان سرسبز است‌. با وجود توصیه‌های فراوان و قول ارائه تمهیدات از سوی متولیان، با این‌حال، در روزهای تعطیل ماه‌ محرم، شاهد ورود سیل‌عظیمی از مسافران به دیار علویان بودیم که جمعیت زیادی از آنان در نقاط مختلف سوادکوه کوله‌بار سفر را بر زمین گذاشتند و میهمان روستاها و تفرج‌گاه‌های این شهرستان شدند.

هجوم گردشگران به مازندران در حالی است که چراغ قرمز توقف سفر مدت‌ها پیش روشن شده بود. گردشگرانی که گاهاً عده‌ای از آنها بهره سو از مواهب طبیعی می‌برند و سواحل و جنگل‌های شمال را حیاط‌خلوت ولنگاری‌های خود می‌دانند و توجهی به ارزش‌های دینی، فرهنگی و عُرف جامعه‌ ندارند. اخیراً این بی‌توجهی‌ها به حرمت‌شکنی عزای سالار شهیدان در سوادکوه، از سوی مسافران رسید.

بیشتر بخوانید:

اگرچه گاهاً در نقاط مختلف شهرستان، شاهد صحنه‌های دور از عُرف، اخلاق و دین و  دور از فرهنگ جامعه میزبان از سوی عده‌ای از گردشگران هستیم اما این‌بار بی‌حرمتی به عزای امام‌ حسین(ع)، واکنش‌هایی را از سوی مردم منطقه به‌ دنبال داشته است‌. مسافران با رفتارهای نابهنجار حتی به اعتراض بومیان منطقه توجهی نداشتند. عده‌ای که حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و در شب و روز تاسوعا و روز عاشورا، با کشف حجاب، پایکوبی، شُرب خَمر در تفرج‌گاه‌ها و مناطق جنگلی نظیر پارک‌جوارم، جمشیداباد، دریاچه‌شورمست، فضای نزدیک به تپه مزار شهدا وجنگل‌های کسلیان، حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند.

حلقه‌ مفقوده‌ای به‌نام فریضه امربه‌معروف

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سوادکوه با بیان‌اینکه در حوزه فرهنگی باید ریل‌گذاری مثبتی در مجموعه شهرستان داشته باشیم،گفت: در حوزه فرهنگی یک همگرایی در مجموعه شهرستان وجود دارد.اما یکی از نواقصی که از ادوار گذشته وجود داشت این است که جلسه شورای فرهنگ عمومی به دبیری رئیس ارشاد و جلسه ستاد امربه‌معروف به دبیری سپاه، در شهرستان نداشتیم تا بتوان یک سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ داشته باشیم‌.امیدواریم بتوانیم با این شرایط ریل‌گذاری مثبتی در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

سرهنگ سیدموسی حسین‌نژاد از برگزاری جلسه ستاد امر به‌ معروف شهرستان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: در مجموعه شهرستان، جلسه امربه‌معروف منسجمی نداشتیم. برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا  از هفته‌آینده جلسات ستاد امربه‌معروف به دبیری سپاه، ریاست امام جمعه شهرستان و جانشینی فرماندار برقرار و به‌صورت هر 15 روز این جلسات را خواهیم داشت و ضمن شناسایی ظرفیت ادارات، ماموریت‌هایی نیز به آنان واگذار خواهد شد.

حسین‌نژاد، نیروی‌انتظامی را یکی از نهادهایی دانست که باید در حوزه فرهنگی فعال باشد و بیان‌کرد: یکی از نهادهایی که باید در حوزه فرهنگی کار کند، نیروی انتظامی است. البته باید توجه داشت سوادکوه در جغرافیایی با وسعت دو هزار و 87 کیلومتر قرار دارد و همه مواهب نظیر جنگل،کوه، ریل و جاده ترانزیتی را دارا است. ولی متاسفانه امکانات نظیر نیرو و خودرو در نیروی انتظامی، مناسب و مساعد شهرستان نیست ولی از طرفی با توجه به‌ اینکه 171 روستا داریم که اکثراً نیز ییلاقی و خوش‌نشین هستند، شاهد ناهنجاری هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه با انتقاد نسبت به عملکرد برخی متولیان، تصریح کرد: هجوم گردشگران بخشی به ضعف میراث‌ فرهنگی برمی‌گردد. با توجه به‌اینکه مسئولان وزارت کشور تعهدی درمورد تعطیلات داده بودند و باید مراکز گردشگر پذیر در تاسوعا و عاشورا بسته می‌شد، اما متولیان میراث فرهنگی تفسیرشان این بود که با پذیرش ظرفیت 50 درصدی، این مراکز باز باشند که توجیه نادرستی است و در جایگاه خود بویژه مسئولان میراث شهرستان، باید پاسخگو باشند. 

حسین‌نژاد با ابراز تاسف نسبت به وضعیت اماکن تفریحی شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورا، خاطرنشان‌کرد: پارک جوارم، دریاچه شورمست و اماکنی از این دست در تعطیلات تاسوعا و عاشورا اقدام به پذیرش مسافر کردند و متاسفانه هنجارشکنی‌هایی در آن اماکن شاهد بودیم که قابل کتمان نیست. نیاز به بسیج‌ عمومی است و اینطور نیست که یک نهاد خاصی برعهده گیرد.بلکه رویکردی عملیاتی تقسیم کار انجام شود و ظرفیت‌ها در راس کار قرار گیرند.با تشکیل ستاد امربه‌معروف،این اهداف پررنگ‌تر خواهد شد.

وی با برشمردن شاخصه‌های سوادکوه،حضور مردم در جبهه جنگ فرهنگی را لازمه جامعه امروز دانسته و اظهارداشت: سوادکوه از حیث داشتن شهدای جنگ‌تحمیلی،شهید دیپلمات،شهدای جنگل و مدافع حرم، ویژگی خاص و منحصربه فردی دارد و شهرستانی شناسنامه‌دار است. مردم، دهیاران، هیئت امنا، متنفذین محل باید در فریضه امربه‌معروف و نهی‌از منکر فعال و پای‌کار باشند.

سرهنگ حسین‌نژاد با بیان‌ اینکه در محرم امسال فریضه امربه‌ معروف، حلقه مفقوده‌ای بود، خاطرنشان‌کرد: فلسفه عاشورا، امربه‌ معروف بوده است اما متاسفانه در محرم امسال این فریضه حلقه مفقوده و مجهولی بود.متاسفانه شاهد ولنگاری‌ها بودیم.نشان می‌دهد که مسئولین و مردم این فریضه را درک نکرده‌اند.باید در بحث بارورسازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش کنیم. اگر قیام سالار شهیدان را درک می‌کردیم در روزهای تاسوعا و عاشورا، شاهد هنجارشکنی‌ها در شهرستان نبودیم.

وی گفت: استاندار مازندران می‌توانست از طریق رسانه‌ صداوسیما با استانداران دیگر ارتباط و گفت‌گویی برقرار کند تا وضعیت مازندران را برای آنان شرح دهد تا مانع مسافرت‌ها به مازندران می‌شد.

فرمانده سپاه سوادکوه با قدردانی از رعایت پروتکل‌ها از سوی هیئات مذهبی، تصریح‌کرد: با توجه به جلسه ستاد مقابله باکرونا، هیئات مذهبی واقعا تمکین داشته و طبق مصوبات عمل کرده‌اند.اما سئوال اینجاست چرا دولت و مسئولان نتوانستند سفرها را کنترل کنند؟ باوجود اینکه وزارت بهداشت گفته بود افزایش سفرها منجر به تشدید بیماری خواهد شد.

حسین‌نژاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، خاطرنشان‌کرد: در حوزه فرهنگی واقعا یکسری نارسایی‌هایی وجود دارد.با توجه به دغدغه مقام‌معظم رهبری در حوزه فرهنگی، فرهنگ را به اکسیژن تشبیه فرمودند که بدون آن امکان زندگی میسر نیست. اما متاسفانه با وجود فشارها روی مبانی اعتقادی و اندیشه‌های ناب اسلامی، اما کار خاصی در حوزه فرهنگ صورت نگرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه با بیان‌اینکه اگر می‌خواهیم در مجموعه شهرستان شاهد ولنگاری‌ها نباشیم باید در حوزه امربه‌معروف ورود پیدا کنیم،گفت: هر جا مردم خوداتکا و آتش‌به‌ اختیار در حوزه امربه‌ معروف ورود پیدا کردند، مشکلی نداشتیم‌. متاسفانه شاهد برخی هنجارشکنی‌ها توسط برخی مسافرنماها بودیم‌. این مسائل قطعاً موجب آزردگی متدینین که دغدغه انقلاب و ولایت‌پذیری را دارند و همچنین علما و روحانیون می‌شود.

حسین‌نژاد، جوانان بسیجی را پرچم‌داران خط مقدم جنگ فرهنگی دانست و گفت:جوانان بسیجی و سلحشور برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام پرچم‌دار خط‌مقدم جنگ‌فرهنگی هستند. برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی خواهیم داشت تا دیگر در سوادکوه شاهد چنین نواقصی نباشیم.جا دارد از مردم غیور شهرستان و محضر شهدا به‌دلیل ولنگاری‌های مسافرنماها، به‌عنوان سربازی کوچک، عذرخواهی کنم.

تعامل همه‌جانبه برای پیروزی در جبهه جنگ فرهنگی 

در سال‌های اخیر، همواره شاهد هنجارشکنی و ولنگاری از سوی عده‌ای خاص از مسافران در نقاط‌ مختلف استان هستیم. عده‌ای که مازندران را محلی برای محفل‌های بی‌قید خود می‌دانند و توجهی به ارزش‌های دینی و اصالت و سنت جامعه هدفی که وارد می‌شوند ندارند. مردم سوادکوه همچون سایر مردمان دیار علویان اگر چه میهمان‌نواز هستند و صبری در مقابل بار ترافیکی و زباله‌های حاصل از ورود مسافران دارند، اما در مقابل بی‌قیدی‌ها و توهین به ارزش‌ها، سعه‌ صدر چندانی ندارند.برایشان قابل پذیرش نیست که دلهایشان سرای غم سالار شهیدان باشد اما شهرهایشان محفل ولنگاری شود.

ضعف فرهنگی و کم‌رنگ شدن فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و ناکارآمدی برخی متولیان در جامعه، عواقبی همچون همین ناهنجاری‌های اجتماعی را به‌دنبال داشته است. نیاز است مسئولان فرهنگی و دینی جامعه، با همکاری مردم انقلابی و متعصب به ارزش‌های دین و انقلاب،گام‌های موثری برای کاهش شبیخون‌های فرهنگی و دینی بردارند.

سپاه پاسداران، همچون همه بحران‌ها در صحنه حضور دارد و همکاری سایر نهادها هرچند با کمبودهایی، دیده می‌شود اما برای پیروزی در جنگ فرهنگی که حربه‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهد، نیاز به تعامل در سطح گسترده‌تر است.هرچند در این بین عده‌ای از متولیان نظم با انداختن توپ در زمین سایرین، سعی در کاهش بار مسئولیتی خود دارند و حتی پاسخگوی خبرنگار برای شفاف‌سازی علل و کمبودها نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    50 37
    پیشنهاد میشود چند شهر را خالی از سکنه کرده و در اختیار افراد معلوم الحال نمایید که هر طوری دوست دارند رفت و امد کنند اداره این شهر ها را هم به اصلاح طلبان واگذارید چون تنها کاری که از این ها بر می اید همین است
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 6
      یعنی واقعا اینا فکر می کنن هر چی لخت تر باشن و بدنشون رو نشون بدن با کلاس تر هستن؟! :/
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      13 3
      عدم حمایت از نیروهای پلیس عدم داشتند طرحهای هدفمند بلند مدت حجاب وعفاف سرازیر کردن منابع مالی کشور به جیب بی غیرتان از عوامل این بی حجابی هاست که نیاز نیست شمال بروید همین کوچه پس کوچه های تهران را جستجو کنید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      7 7
      بعضی ها رو نمیشه به راه راست هدایت کرد بذارید در جهل خودشون باقی بمونند
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      9 4
      ببینید در نیوزلند در ان مسجد با مسلمانان به صورت انلاین چه کردند تا حساب کار دستشون بیاد که اینجا جای نماز و روزه نیست بخدا قسم که چاره کار چند مورد برخورد نواب صفوی گونه است که صدایش مثل توپ بپیچد و تا چند سال این موارد کمرنگ شود والا دیر نباشد که در ام القرای جهان اسلام نوچه های حرامزاده کفر و استکبار ان کنند که بر سر مسلمانان نیوزلندی رفت این نواب این نواب این نواب
    • کریم IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 4
      میگم درمورد اون مبگی معلموا الحال ....از اون افراد درمورد خودت نطر خواستی؟ شاید بتو هم بگه معلمو الحال... اگه اونطوری باشه فرقی باهم ندارین
    • کامران IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 3
      واقعا حرف زیبایی گفتی . اینها فرهنگ را به برهنه بودن می دانند ، مثل حیوانات که هیچ پوششی ندارند .
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      3 2
      اسکل اونجوری دیگه هیچ کس جای دیگه ای نمیره کل ایران به همون شهرها سفر میکنن حتی افراطی ها هم تغییر چهره میدن و به این شهرها سفر میکنن.
  • احد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    18 50
    اگر هر اتفاقی که درسرتاسر کشورافتاد بعضیها فورا ازدکل اصلاحات بالا می روند علی جان چه ربطی داشت
    • قریشی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      71 12
      به نظر من حتی یبوست امروز من هم به خیانت های اصلاح طلبان مربوط میشود ... شما یا خنگی یا اینجوری بهتر برات می گذره، و گرنه همه باشعورهای جامعه میدونن که تمام بدبختی های جامعه بعد از جریانات حضور اصلاحات روی سر ملت آوار شد
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      5 6
      درد و بلای اصلاحات کبیر بخوره تو سر تک تک بدخواهاش
  • NL ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    45 19
    انگل های هرزه...
    • قریشی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      50 8
      حرام لقمه های تازه به دوران رسیده ای که تمام زندگی را در برهنگی و هرزگی می بینند
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 3
      ببین به کجا وصلن این برای هزارمین بارکه میگم
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      21 7
      اینها همان نسل بی حجابهای زمان پهلوی هستند به قول مرحوم حاج آقا کافی از یک زن بی حجاب دختری مثل زینب کبری به دنیا نمی آید و قسمتی هم مربوط آثار به لقمه حرام می شود
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      5 6
      اره اینا نتیجه همون بی حجابهای زمان پهلوی هستن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    34 11
    افراد لاییک و بی دین همیشه دوس دارن به اعتقادات و باورهای دیگر افراد جامعه اهانت کنن مثل سفرهای تفریحی و لاکچری به شمال و پز دادن و بی بند باری
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      12 3
      بی دین‌نیستن اتفاقا وصلن به رئیس کل و معاون و مدیر کل و ....و کلن کل ها!!!
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      3 2
      تمامشون بی دینن
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    27 4
    پیوند عجیبی بین ففواحش جهان وجود دارد جولان زشتی و پستی با نمایش جنسی هرزه های جهان
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 2
    اینها همه شون آقا زاده هستن یا کلن عغدین واگرنه این همه سفر رفتن الان بخاطر کرونا بخاطر مردم نرن اونها پول دارن ک برای درمان میرن خارج مردم که پول دار نیستن تو این گرونی ها که همه زنده ایم زندگی نمی کنیم
  • عادل IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    16 5
    البته خود مردم شمال هم مقصر اند دیگه وقتی به هر کس و ناکسی خونه و ویلا اجاره می دن و از رفتارهای غیر متعارف مسافران پول درمیارن دیگه جایی برای امر به معروف نمی مونه
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 2
      چرت نگو! یه عده بی بند و بار و اوباش کثافت کاری می کنن مردم شمال مقصرن؟؟ طرف خونه فروخته باید برای خریدار مقررات هم وضع کنه؟! قانونی وجود داره که فروش یا اجاره به غیر بومی ممنوعه؟؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    15 2
    درجاده برغان به چالوس که به جاده آتشگاه معروف است متاسفانه درهمه ایام سال ودرتمام فصول ودرتمامی ساعات شبانه روز فسادموج میزندو جاده مملو از رانندگان مست ونشئه و....با رانندگی بد وپرخطر بوده وانواع صحنه های غیراخلاقی وغیرقابل باور ،قابل رویت است ودریغ از ذره ای انسانیت!!!دین وشرم وحیا پیشکش!!!ومسئولان مربوطه همچنان بیدارندوبر تمامی امور اشراف کامل دارند!!!
  • علی خان IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 14
    آروم باشید یادتون رفته ی پول مفت میفته دستتون یا چند روز تعطیل میشه صف میکشید برا سفر خارجه و شمال ، ، داش قبلا یکی از اقوام به من گیر میداد چرا اینجوری رفتار میکنی اینجوری حرف میزنی ادب نداری و .... الان بچه های خودش جلو چشمش هزار تا فیلم و نمایش بازی میکنند سیگار میکشن با ناموس مردم حرف میزنند میل میکنند ولی اونا عیب نداره مال مردم بد است ..جمع کنید این بساط را اول خودتون اصلاح کنید بعد واسه دیگران نسخه بپیچید ...تو این مملکت همه مملکت همه مرشد شدن . عقده بازی بسه دوست دارن عشق میکنند به من و تو ربطی نداره .فقط قانون میتونه تصمیم بگیره.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    11 1
    اوّلین حکومت شیعی بعد از حکومت امیرالمؤمنین حکومت آل بویه در مازندران بود که این حکایت از عمق عشق مردم این استان به اهل بیت علیهم السلام دارد، مردم محترم و بزرگوار این استان بدون هیچ انتظاری از مسئولین،خودشان دست به کار شوند و پاسخ برخی از مسافران لاابالی و پست را که با رفتارهنجارشکنانه در حال تغییر فرهنگ این استان هستند، بدهند! مردم استان مازندران دوستتان داریم!
  • علی (ساری) IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    11 2
    سلام خدا خیرتان بده از فرح آباد ساری خبر ندارین از زمان قدیم بدتر شده سوئیت بدون محرمیت فراوان چی بگم .
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 4
    قرتی ها رو اعدام کنید. چرا خرده کیف قاپهایی مثل من باید زرت و زرت بیافتن هلفدونی. اما قرتی ها راست راست در شهر بچرخن؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      7 0
      بابا تو دیگه کی هستی.این چند وقتی پیدات نبودهلفتونی بودی؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 0
    مسئولین اونجا چکاره هستن !چرا آزاد گذاشتن ؟
  • مرصاد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 1
    وقتی واجب امر به معروف و نهی از منکر ، به فراموشی سپرده شده و آمران به معروف ، حمایت نمی شوند ، چه انتظاری غیر از این اوضاع دارید ؟؟!!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    14 3
    هرمزگان هم به گند کشیدن اونقدرهم‌نفهمن که چله ی تابستون میآن!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      4 0
      یه سر به جزیره هرمز بزنید فکر می کنید رفتید اروپا از بس ولنگاری زیاده
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 0
      قبلا به این افراد چترباز میگفتن یعنی به قشم میرفتن جنس میاوردن برای فروش ، الان میرن جنس بار میزنن با چند کلمه حرف ، برگ سبز هم نمیدن
  • مرصاد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    15 0
    شهر اگر بی کلانتر شد ، مفسدین هم جولان می دهند !!
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      5 0
      کلانتر خودشم...
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      5 0
      کلانترش شاید خوشش میاد !!!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    17 4
    پشت هر زنِ بی حجاب و هرزه یک مرد بی شرف حضور دارد، تا مرد بی غیرت و بی شرف نباشد زن هرزه نمی شود
  • Ps IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 1
    قربون شرف فرمانده سپاه سوادکوه .که با دلسوزی پیگیری میکنه. مابا دل و جان برای همکاری درخدمتیم.
  • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 0
    بنظرم از دست نیروی انتظامی کاری بر نمیاد و شاید خودشونم نظاره گر باشن،باید به سپاه و بسیج سپرد،
    • عباسعلی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      0 0
      اینوخوب اومدی...
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    4 0
    اون ماشین اونا تو بازی کامپیوتری یکی از آخرین مدل و گرونترین ماشین های مدل پورشه هست،، یعنی پورشه معمولی نیست جز آخرین مدل ها و گرونترینها هست، چطور این مدل ماشین وارد می کنند ارز کشور نابود می کنند
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 5
    فارس ها کلا به مسائل دین اسلام علافی ندارن و خودشون رو هنوز در زمان جاهلیت پان عاریایسمی به سر میبرن زمانی که ازدواج با محارم جزو افتخاراتشون بوده
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      7 1
      مشرق تو اگه شرف داشتی اجازه نمیدادی اینطور علنا به یک قوم ایرانی توهین ناموسی کنن ، بخدا تو خودت انتهای مفسده ای ... می بینم که بخاطر حماقت های شما مشرقیون که علنا شدی بلندگوی یک مشت کثافت پانترک که خودشون از ته مونده های مغولن این کشور 7000 ساله رو تجزیه می کنید.
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 0
    چها سال کار فرهنگی کردیم هیچی به هیچی چون این کار یک متولی نداشت هرکس امد یک بودجه گرفت گفت وظیفه ماست
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 0
    واقعا اینایی که اینقدر پول دارن رو بررسی کنین که این پولارو از کجا اوردن که ماشینشون فقط چند میلیارد هست
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 1
    چه عجب ! به این مساله پرداختید. متاسفانه خیلی وقته این مسائل عادی شده جوری هست که ما مردم شمال تو خونمون اینطور رفت و آمد نمی کنیم و مطمئن هستم اون مسافران که شمال میان تو شهر خودشون هم اینطوری باشند . هم از نظر رفت آمد در شهر هم از نظر خلاص شدن از اجابت مزاج که کنار خیابون به راحتی جلوی مردم .. و ریختن زباله در محل های بکر و..!
  • مهر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    7 1
    امان از کیش ، امان از کیش ، امان از کیش مسیولین محترم به داد جزیره کیش برسید که تا چند وفت دیگه همه از دوبی و تایلند سرازیر میشد به کیش !!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      5 1
      کل اعیاد و تعطیلات رو به رئیس و معاون و ...ادارات مزایای سفربه کیش میدن کورن ببینن !
  • انسان IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 11
    بزارید مردم آزاد باشند شاد باشید و دیگران را شاد بکنید
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      6 1
      تو از یزید بدتری. یزید که یزید بود و خدا را بنده نبود وقتی دید که همسرش بی حجاب و سراسیمه وارد مجس اسرا شد پرید و عبایش را ری سر زن انداخت.
  • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 1
    بعضیها روی خوک رو در بی غیرتی سفید کردن،جرینان نفوذ در فرهنگ وآداب ایرانیها به وضوح قابل رویت است، ولی فغان از متولیان خواب زده، افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 0
    16:22راست میگه این "انسان "نما مگرندیدین حیوونات توحیات وحش براخوشون "آزادندو"برهنه.اند"مثلا یکیش همین "میمون"بالا درخت چه جست وخیزی میکنه وشاده وسرخوشه...
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 1
    مشرق..باز جوجه تیغی آزاد کردی.آمده توجمع ما!؟
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 2
    این همه شهر نرمال و استان نرمال توی ایران عزیزمون وجود داره ، بعد مردم فریب تبلیغات مازندرانی ها رو میخورن که برن شهرشون، بابا به قرآن شهرهای بهتر و سالم تری برای مسافرت وجود داره، اینقدر اون سمتی نرید(سمت مازندرانی ها) ، به گیلان، گرگان، اردبیل و از این دسته استان‌ها با مردم نرمالتر و بدور از هر عقده و کینه ای سفر برید هموطنانی عزیز و مومن ایرانی
    • میلاد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      1 0
      از طرز حرف زدنت معلومه چقدر آدم با فرهنگی هستی،کی و کجا یه مازندرانی اذیتت کرده عمو جون که ناراحتی ازشون؟
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 0
    این جماعت بی دین در هر کجا باشن، فرهنگ بی فرهنگیشون رو دارند و ازش کوتاه هم نمیان و با دین مبارزه هم میکنن
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 0
    شهر های شمالی و مناطق بالا شهر برخی شهرهای بزرگ شده محل جولان افراد لاکچری باز و لاکچری سوار و تیپ کاملا غربی غیر اسلامی ، که خود عامل بد آموزی برای جوانان منطقه شده اند . خیلی از اهالی بومی هم برای به دست آوردن منافع مادی ، زمین کشاورزی و خانه های خود را به افراد پولدار و به قول بعضی ها معلوم الحال فروخته اند و این خود مایه خوش نشینی و فخر فروشی خیلی از همین لاکچری بازها در ویلاهای آنچنانی شده است. در شمال تهران و خیلی از شهرهای بزرگ هم همینطور است و شهرداری ها با رسیدگی بیش از حد به فضا و محیط بالای شهر و عدم توجه به فضای فرهنگی اسلامی آن مناطق باعث بوجود آمدن طبقه فوق مرفه شده اند که همین امر به لاکچری بازی و زندگی به سبک غربی آنها دامن می زند. بعید میدانم حتی اینگونه افراد وقعی به شنیدن امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند ولی در صورت اجرای این کار ، موضوع اجرای احکام و اجرای حدود شرعی(مثل حد شرب خمر و ....) از سر مجریان امر مرتفع نمی شود. این سهل انگاری ها برای فرزندان و نوجوانان حتی در مناطق محروم مایه دردسر است و آنها را نسبت به شرع خدا بی توجه بار می آورد .به داد اسلام برسید و حدود اسلامی را با رعایت حقوق اجتماعی افراد و نهایت رافت اسلامی و البته با قاطعیت و بدون پارتی بازی اجرا کنید تا برای همه باور پذیر باشد. نه اینکه فرزند فلان آقا (آقازاده ) را حد نزنند و بچه بی کس و کار مردم معمولی را فوری ادب کنند . اجرای حدود اسلامی باید مطابق با شان جامعه اسلامی برای همه افراد متناسب با عمل و میزان تاثیر در هنجار شکنی اجتماعی یکسان باشد. یک موضوع دیگر کنترل سرعت تردد خودروهای بسیار گرانقیمت در مناطق عمومی شهری است که بعضا با سرعتهای بالا باعث ایجاد مشکل در خیابانها و اتوبانهای پر ترافیک شهر ها هستند که همین باعث کنترل بخشی از لاکچری بازی افراد مزبور می شود . داشتن و استفاده این خودروها در مکانهای مجاز آن باید قانونمند شود و باعث ایجاد اخلال در زندگی اکثریت مردم مسلمان معمولی نشود. اللهم عجل لولیک الفرج
  • Mah IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 3
    به شما چه
    • ناشناس IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      1 0
      شاید این جمعه بیاید .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 0
    این نوعی استثمار(استثمارنوین) است که دختران و زنان مسلمان را از هدف اصلی تعلیم و تربیت(بانقش مادربودن)دور و در اختیار برنامه های خاص شیطان قرار می دهند.
  • FR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 1
    یاد بگیریم به انتخاب و حقوق همدیگه احترام بگذاریم.انسان با حق انتخاب آفریده شده
  • FR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 1
    یاد بگیریم به شخصیت حقوق و حق انتخاب همدیگه احترام بگذاریم.و کسی رو قضاوت نکنیم.انسان با حق انتخاب تکامل پیدا میکنه و اینطور آفریده شده
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    والا از اون موقع که ملک در شمال چند برابر شده این دعوا های زرگری شروع شده خوب ملک رو دادی مه ماشین شاسی بلند بخری برادر به ما چه
  • الهام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    واقعامن که دیگربه کنارساحل نمیروم چون انسان صحنه هایی رواونجامیبینه که شرم دارم ازگفتنش جلوبچه هاوپیروحوان هرعلطی که دلشون بخوادمیکنن وکسی هم حریف شون نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس