تذکر لسانی بهانه‌ای برای ضرب و شتم/ خانم ببخشید پارک جای سگ نیست

چند روزی است که خبری مبنی بر ضرب و شتم یک بانوی امربه‌معروف در رشت پیچیده است، خانمی که به دلیل تذکر به خانم دیگری مبنی بر اینکه پارک جای سگ گردانی نیست موردحمله صاحب سگ قرار گرفت و به‌شدت آسیب دید.

به گزارش مشرق، طبق نظر کارشناسان، در کشور ما مسائل اجتماعی از ابتدا مغفول مانده و در برخی موارد با مسائل فرهنگی درهم‌آمیخته شده، درحالی‌که تخصص در حوزه‌های اجتماعی باید اولویت قرارگرفته و فهم اجتماعی نیز افزایش یابد.

مناسبات اجتماعی قوانین و اخلاقیات مربوط به خود را دارد که بایستی به نحوی کارشناسانه و درست موردتوجه قرار بگیرد تا با رفع معضلات اجتماعی و به‌تبع آن درصدد ارتقای فرهنگ جامعه بپردازیم، برای مثال فضای مجازی این روزها می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و یا سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند که متأسفانه نبود یک متولی درست و کار بلد و دلسوز این فضا را مخاطره‌آمیزتر از همیشه کرده و بر سبک زندگی افراد تأثیری نامطلوب گذاشته است.

همین امور سبب شده که پدیده‌ای به نام سگ گردانی در جامعه شیعی که در آن علاوه بر تأکید انبیا و ائمه اطهار (ع) بر حمایت و مهربانی با حیوانات مه از حیوان بازی و هم‌زیستی با حیوانات نهی شده، به پدیده‌ای عادی و روزمره تبدیل شود و در این مورد برخی از مردم به تبعیت از فرهنگ نادرست غربی‌ با این پدیده نامطلوب برخوردی مطلوب داشته باشند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «در شب معراج شخصی را دیدم که به خاطر سیراب کردن سگی تشنه در بهشت جای داشت» بله ما در دین مبین اسلام احادیث بسیاری در خصوص رفتار مهربانانه با حیوانات داریم اما در مقابل روایاتی نیز داریم از اینکه نباید با حیوانات هم‌زیستی داشت و گواه این مطلب نیز فرمایشات امام حسین (ع) درباره یزید است که او را میمون‌باز و حیوان باز خطاب می‌کردند و این امر را ناپسند می‌دانستند.

زندگی شهری الزامات و قوانین خاص خود را دارد و یک شهروند در هر جای دنیا باید از این قوانین و به قول خودمان عرف جامعه پیروی کند تا با کمترین چالش‌های زندگی اجتماعی مواجه شود و به‌حقوق خود و سایر شهروندان احترام بگذارد، نگهداری از حیوانات و بازی با سگ و سایر حیوانات محیط‌های خاص خود را دارد؛ خیابان و معابر شهری و عمومی که محل گذر شهروندان است چای مناسبی برای عبور و مرور حیوانات نیست البته متأسفانه چند سالی است، برخی برای عقب نماندن از غافله خودنمایی، سگ بازی و سگ گردانی را در پیش‌گرفته که در مواردی به‌جز تبعیت کورکورانه از فرهنگ ناصواب غربی ارتباطی با مهربانی با حیوانات و دوستی با آن‌ها ندارد چراکه اگر فردی حیوانی را دوست داشته باشند چند برابر آن به انسان‌ها مهرورزی می‌کند.

قصه این بی‌مهری اینجاست که هفته گذشته در بوستان کشاورز شهرستان رشت خانمی که مشغول قدم زدن در پاک بود به خانم دیگری که قلاده دو سگ دیگر را در دست داشت تذکر می‌دهد که پارک جای سگ نیست و بهتر است با سگ به پارک نیاید که این خانم در پاسخ با ناسزا و حرف‌های زننده‌ای خطاب به او می‌گوید: «پارک جای سگ‌هایی مثل شما نیست» خانم که از این حرف بسیار آزرده‌خاطر بود تا به خود بیاید موردحمله قرار می‌گیرد و صاحب سگ‌ها گردن او را فشار می‌دهد و به داخل آب می‌اندازد و سرش را به میله‌ای می‌کوبد و به‌شدت او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

جالب است که این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که شاهدان ماجرا نه‌تنها به این خانم کمکی نمی‌کنند بلکه با جملاتی از قبیل: «این‌ها سگ‌های خودشان را خیلی دوست دارند» و «چرا تنها به پارک آمدید» و جملاتی ازاین‌دست سعی در مقصر جلوه دادن این خانم داشتند و حتی عده‌ای تماشاگر پرت کردن وی در داخل آب شدند.

پارک‌های شهری و فضای سبز متعلق به همه مردم است و همه به یک اندازه حق استفاده از آن را دارند، پارک جای سگ گردانی نیست چون یک فضای عمومی برای استفاده همگان است و فضای شخصی نیست که هر کس هر طوری که دلش می‌خواهد و با هر رفتاری در آن حضور پیدا کند تا مزاحمتی برای سایرین ایجاد کند.

این خانم دل‌شکسته و خانم‌هایی ازاین‌دست که به‌حق باید از پارک‌های شهر استفاده کنند نیاز به یک فضای امن و مناسب برای تردد دارند اما به دلیل نبود فضای مناسب با چنین صحنه‌هایی مواجه می‌شوند، حتی پارک بانوان شهر رشت هم متأسفانه به دلیل اشراف فضاهای اطراف فضای مناسبی برای حضور بانوان نیست و این معضلی است که باید موردتوجه مسؤولان امر قرار بگیرد.

پدیده سگ گردانی معضلی است که در این چند سال در استان گیلان رواج پیداکرده و نیاز به وضع قوانینی دارد تا برای مردم مزاحمت ایجاد نکند.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان به همراه سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز با حضور در منزل این بانوی آمربه‌معروف و عیادت از وی به دلیل اینکه مورد ضرب و شتم شدید قرارگرفته بود درصدد تکریم از این بانو و تمامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این دیدار خطاب به این بانو با بیان اینکه شما مایه افتخار مردم گیلان هستید و دستگاه قضا به‌طورقطع از برخوردی که با شما شده کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: از اینکه این خواهر محترمه آن‌گونه در پارک مورد تعرض قرار گرفت از ایشان معذرت می‌خواهیم و از دستگاه قضا و همه‌کسانی که مربوط به این مسئله می‌شوند انتظار داریم در این راستا اقدام‌هایی انجام دهند که این‌گونه رفتارها در شهر و استان ما تکرار نشود.

آیت‌الله فلاحتی، وجود مردان و زنان شجاع گیلانی را مایه افتخار دانست و بیان کرد: همه خواهران و برادران که دلشان برای انقلاب و نظام می‌سوزد به‌طورقطع در برابر ناهنجاری‌ها کوتاه نمی‌آیند بنابراین تکریم از بانوی امربه‌معروف درواقع تجلیل از اسلام است.

وی به روایتی از امیر مؤمنان امام علی (ع) مبنی بر اینکه تمام واجبات در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطر در برابر دریا است، اشاره کرد و گفت: امربه‌معروف جهاد بزرگی است و این ملت برای حفظ ارزش‌ها ایستادگی می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه ما باید فضا را برای کسانی که مقابل دین اسلام می‌ایستند تنگ کنیم، اظهار کرد: باید نگرانی در برخی حوزه‌ها به‌سرعت رفع شده و به قوانین و احکامی که با حق‌الناس مرتبط است بیشتر توجه شود.

سردار عبدالله پور خطاب به این بانوی امربه‌معروف گفت: اجازه نمی‌دهیم حقی از شما ضایع شود و تا آخر پای پیگیر این موضوع هستیم تا جلوی معضلات این‌چنینی گرفته شود.

هرچند که فرد ضارب متواری شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد اما جامعه ما با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که توجه ریشه‌ای به هر یک از این مشکلات برای حل آن‌ها لازم و ضروری است.

هر یک از این معضلات اجتماعی علاوه بر اینکه نیازمند نگاه ویژه و تخصصی در حوزه خود است تا موجب ارتقای سطح فرهنگ جامعه و آماده‌سازی برای حل معضلات دیگر نیز خواهد شد که این موضوع در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌شدت و فوریت نیازمند اقدامات مقتضی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    84 26
    برخورد ! یه خورده نازش می کنند ! چرا سگ گردی ممنوع نمی شود ؟ قانون قوی داریم ؟ باید موضعی حاد و خسارات فراوانی ایجاد کند تا ...
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      43 26
      موقعی در یه جامعه بلا نازل میشه که مردم امر به معروف و نهی از منکر نکنن و اگر کسی این کارو کرد ازش دفاع نکنن
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      36 13
      دیگه این آش غربزدگی داره شور میشه!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      55 39
      پیامبر و روایات میفرمایند سگ نماد همه رذائل اخلاقی و ذات پلید و خبیث و زشت و باطل و پوچ و میباشد حالا دانستید افرادی که اگاهانه این کار را میکنند دنبال چی هستند بله درست تشخیص دادید مخالفت علنی و همه جانبه با خدا و دستورات و فرامینش البته عده ای هم جاهلانه و نادانسته دنبالشان را میگیرند و صد البته خلفت خود وجود سگ بینهایت حکمت دارد مثل همه چیز و از مظاهر اسماء جمالی و جلالی الهی میباشد عزیزان
    • طردکنید نه نوازش IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      34 5
      بله متاسفانه نا زمیکنتد ! ـ مردمى که جاذبه دارند ولى دافعه ندارند. غالبا خیال مى کنند که حسن خلق و لطف معاشرت و به اصطلاح امروز, اجتماعى بودن این است که انسان همه را با خود دوست کند, ولى این براى انسان هدفدار و مسلکى که فکر و ایده اى را در اجتماع دنبال مى کند, میسر نیست. زیرا تفکر و مسلک و ایده خواه ناخواه با منافع برخى از انسان ها تصادم پیدا مى کند. تنها کسى موفق مى شود دوستى طبقات مختلف و صاحبان عقیده هاى گوناگون را جذب کند که متظاهر و دروغگو باشد. در فلسفه هندى و مسیحى از جمله مطالبى که بسیار به چشم مى خورد, محبت است. آن ها مى گویند: باید به همه چیز علاقه ورزید و ابراز محبت کرد. اما این ها باید بدانند: تنها اهل محبت بودن کافى نیست, باید اهل مسلک هم بود و مسلدمى که جاذبه دارند ولى دافعه ندارند. غالبا خیال مى کنند که حسن خلق و لطف معاشرت و به اصطلاح امروز, اجتماعى بودن این است که انسان همه را با خود دوست کند, ولى این براى انسان هدفدار و مسلکى که فکر و ایده اى را در اجتماع دنبال مى کند, میسر نیست. زیرا تفکر و مسلک و ایده خواه ناخواه با منافع برخى از انسان ها تصادم پیدا مى کند. تنها کسى موفق مى شود دوستى طبقات مختلف و صاحبان عقیده هاى گوناگون را جذب کند که متظاهر و دروغگو باشد. در فلسفه هندى و مسیحى از جمله مطالبى که بسیار به چشم مى خورد, محبت است. آن ها مى گویند: باید به همه چیز علاقه ورزید و ابراز محبت کرد. اما این ها باید بدانند: تنها اهل محبت بودن کافى نیست, باید اهل مسلک هم بود و مسلکى بودن, خواه ناخواه دشمن ساز است. و در حقیقت دافعه اى هست که عده اى را به مبارزه برمى انگیزد و عده اى را طرد مى کند. اسلام نیز قانون محبت است اما اولا: محبتى که قرآن دستور مى دهد, آن نیست که با هرکسى مطابق میل و خوشآیند او عمل کنیم. محبت, آن است که با حقیقت توإم باشد. محبت خیر رساندن است و احیانا خیررساندن به شکلى است که علاقه و محبت طرف را جلب نمى کند. ثانیا: محبت منطقى و عاقلانه آن است که خیر و مصلحت جامعه و بشریت نیز در آن لحاظ شود, نه تنها مصلحت یک فرد و یک شخص. ثالثا: محبت تنها داروى علاج بشریت نیست; در مذاقها و مزاجهایى نیاز به خشونت و مبارزه و دفع, ضرورت دارد. اسلام هم دین جذب و محبت است و هم دین دفع وطرد اینجور افراد را باید طرد کرد
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      38 17
      اون همه ادم تو پارک وایستادن تماشا کردن و از این مظلوم دفاع نکردند ؟؟؟؟ یقینا این جامعه چوب این جفا ها را خواهد خورد خیلی شدید و غیر قابل تحمل چوبی که کرونا جلوش انگشت کوچیکه نمیشه
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      45 8
      با کمال تأسف باید عرض کنم زمانی که قاضی القضات ما به جای شکستن گردن اراذل و اوباش، به دنبال مجازات مأموران قانون به خاطر یک تخلف کوچک است، هیچ تعجبی ندارد که این سگهای وحشی فضای جامعه را برای جولان دادن مناسب ببینند. بنده فوق‌العاده به آقای رئیسی علاقه دارم و کاملا هم قبول دارم که نباید در حق هیچکس حتی مجرمان، ظلم بشود، اما آیا ظلم بزرگتر این نیست که قضات ما چنان احکام سبکی برای این بیشرفها صادر میکنند که هیچگونه بازدارندگی ندارد؟ آیا تعرض به اوباش باید در اولویت برخورد باشد یا تعرض به مردم؟ اما این را بدانید تا زمانی که در دل مجرمان، رعب و وحشت از مأموران قانون و احکام سنگین قضات وجود نداشته باشد، در دل مردم، رعب و وحشت از مجرمان وجود خواهد داشت، چه زن وحشی سگباز، چه اراذل شیشه کش عربده کش، چه قمه کش بیمارستان؛ و همه ما در برابر احساس ناامنی و ترسی که در مردم از این انگل های اجتماع وارد می شود شریک هستیم.
    • ڪیان IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 0
      جای اینڪه اون حیوان زبان بسته حمله ڪنه پاچه بگیره ، صاحبش حمله ڪرده و پاچه گرفته!! روی هرچی سگ رو زرد ڪردی آی صاحبش!
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    77 28
    سگ بازها جانوران زبان نفهمی هستن اینقدر با سگ و ماهواره همنشینی کردن که فقط زبون همونها رو میفهمن باید بندازنشون داخل قفس سگ یه ماهواره هم براشون بذارن که تماشا کنن!
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      27 5
      من دانش آموخته رشته منابع طبیعی_ محیط زیست هستم . کسانی که سگ گردانی می کنند ادعا دارند که سگ ها را دوست دارند و آدم های احساسی و دلسوزی هستند. در حالیکه اگر کمی دقت کنیم می فهمیم اینها خودشان سگ آزار هستند. سگ مانند هر حیوان دیگری نیازهایی هم چون زندگی آزاد در طبیعت بومی، همراه بودن با گله سگ ها، جفت گیری طبیعی و تولید مثل، استفاده از مواد غذایی مختلف و داشتن لانه و قلمرو در طبیعت دارد. این افراد با اسارت سگ ها در شهرها سبب محروم شدن سگ ها از نیازهای اولیه خود می شوند و قادر به پاسخ دادن به آنها نیستند. این افراد سگ ها را برای دلخوشی خودشان و دیده شدن در خیابان توسط مردم اسیر می کنند و با زنجیر آنها را به این طرف و آن طرف می کشانند و حق زندگی آزاد را از آنها می گیرند و جالبه مدعی اند که حامی حقوق حیوانات و روشنفکر هستند./ بگذریم از اینکه خیلی از آزمایشگاه ها و مراکز تولید سگ برای اینکه ظاهر سگ ها عروسکی و مورد پسند خریداران شود آنها را دستکاری ژنتیکی می کنند و سبب آسیب پذیر شدن سگ در مراحل بعدی عمر خود می شوند.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      25 9
      جانوران بیشعور و واقعا نفهمی هستند حتی از اون سگ نفهم تر هستند دیدم که میگم
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      28 4
      ور آپارتمان ما یکی از این نفهم ها زندگی میکند دعا کنید از شر همسایه بد نجات پیدا کنیم
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 1
      خطاب به22:32 درست مانند کسانی که پرندگان بیچاره را در قفس زندانی می کنند و ادعا می کنند حیوانات دوست دارند.
  • عالی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    32 14
    پشتیبانی لفظیو عملی از آمران به معوف و ناهیان از منکر باید انجام شود!
  • غربگدا: IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    32 80
    شما اشتباه کردی که تذکر دادی این موارد مسائل شخصیه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      62 18
      کاربرم! مسائل شخصی برای اماکن شخصی . اون خانم می تونه شخصا بره داخل سگدونی زندگی کنه کسی معترض نیست اگه سگ ها مشکل نداشته باشن ولی وقتی سگ ها رو میاره تو اماکن عمومی قضیه فرق می کنه
    • کریمی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      29 8
      ببین فرهنگ یونانی ورومی در فرهنگ ما جای ندارد غربگدا حد خود را بشناس
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      23 6
      تو پارک بوده مسئله شخصیه.؟ شعور سگ از شماها بیشتره.این حیوانات رو از زندگی اصلی شون دور میکنید.صدجور بلا سرشون میارید بعدشم اسم خودتون رو حامی حیوانات میذارید
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      22 5
      پارک و معابر عمومی باید مطابق قانون اداره شوند و در مورد محل های عمومی قانون باید بگه چه چیزی ممنوع است و چه چیزی مجاز است. طبق قانون سگ گردانی در محل های عمومی ممنوع بوده و جرم است. مسئله زمانی شخصی است که حریم مورد استفاده شخصی باشد و منع قانونی در نحوه استفاده از ان نباشد مانند محیط داخل خانه هر شخص که قانون برای درون خانه نظارتی را پیش بینی نکرده و فرد مجاز است.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      23 5
      شما هنوز به این حد از بلوغ نرسیدی که شخصی و اجتماعی بودن رفتارها رو تشخیص بدید. بهتره همچنان مشغول عروسک بازی باشید.
    • GB ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      16 7
      هیچ کس متوجه نشد که ایشون فقط نظر یه غربگدا رو انعکاس دادن؟ وگرنه خودشو غربگدا معرفی نمیکرد! داداچ، یه جمله نوشتی، چقدر عکس العمل جذب کردی :)))))
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      21 0
      ایشون طعنه زده به غربگداها و از زبون اونها گفته
    • ..... IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوما (خطبه 27/ نهج البلاغه)
    • مجتبی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      ی خورده به مغزت رسیدگی کن
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    44 12
    پای یه سگ چرون بر گردن یک شهروند عادی، کجایند رسانه های کثیف و مزدبگیران بی صفتشون
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    31 14
    اینقدر با سگ ها انس گرفتند که خلق و خوی سگ ها رو الگو کردند و پاچه می گیرند باید با سگ گردان ها به شدت برخورد بشه قبلا هم اتفاق افتاده بود و بچه ها رو به شدت مجروح کرده بودن البته تهران بود نمی دونم چه کارشون کردن ؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    24 11
    مگه این سگ بازها نمیدونن سگ نجس العین است ؟
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    17 8
    چرا اینجوری شدیم ما
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      26 6
      چه دلیل خنده داری! دل زده نکنیم؟! دست دادن با نامحرم رو منع نکنید جوانها زده میشند شراب رو منع نکنید جوانها دل زده میشند رقص رو منع نکنید جوانها دل زده میشند وسگ گردانی رامنع نکنید زده میشن ...... به خاطر تعطیل کردن حدود الهی به اینجا رسیدیم کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد، کسی که خودش رو میخواد به خواب بزنه رو هیچ وقت نمیشه بیدار کرد!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    13 4
    مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ أَبِی عَلِیٍّ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنِ ابْنِ مُسْکَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ إِنَّ جَبْرَئِیلَ أَتَانِی فَقَالَ إِنَّا مَعَاشِرَ الْمَلَائِکَةِ لَا نَدْخُلُ بَیْتاً فِیهِ کَلْبٌ وَ لَا تِمْثَالُ جَسَدٍ وَ لَا إِنَاءٌ یُبَالُ فِیهِ. (شیخ حر عاملی، 1409: ‏5/ 174) در کتاب وسائل الشیعه با بیان سلسله اسناد روایی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که ایشان فرموده است: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: همانا حضرت جبرئیل بر من نازل شد و فرمود همانا ما ملائکه در خانه‌ای که در آن سگ وجود داشته باشد و یا تصاویر اجساد (صاحب روح) وجود داشته باشد و یا ظرفی که در آن ادرار کنند داخل نمی‌شویم. - مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَالَ: قَالَ الصَّادِقُ ع‏ لَا یُصَلَّى فِی دَارٍ فِیهَا کَلْبٌ إِلَّا أَنْ یَکُونَ کَلْبَ الصَّیْدِ وَ أَغْلَقْتَ دُونَهُ بَاباً فَلَا بَأْسَ فَإِنَّ الْمَلَائِکَةَ لَا تَدْخُلُ بَیْتاً فِیهِ کَلْبٌ وَ لَا بَیْتاً فِیهِ تَمَاثِیلُ وَ لَا بَیْتاً فِیه بَوْلٌ مَجْمُوعٌ فِی آنِیَةٍ. (شیخ حر عاملی، 1409ق: 5/ 175 و 176). نقل شده که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: در خانه‏‌اى که سگ نگه مى‏‌دارند نماز مگذار، مگر آنکه سگ شکارى باشد و نیز درب اطاقى را که در آن نماز می‌خوانى ببند (تا مبادا سگ داخل شود) در این صورت اشکالى ندارد که در آنجا نماز گزارى، همانا فرشتگان به خانه‏‌اى که سگ در آن باشد و خانه‏‌اى که در آن صورت و تمثال (عکس‌های صاحب روح) باشد و نیز خانه‏‌اى که در آن در ظرفى بول کنند قدم نمی‌گذارند
  • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    31 10
    سلام . اینگونه انسان نماها از انسانیت بوی نبردن . انشاء الله اگر قابل هدایتن هدایت در غیر اینصورت نیست و نابود کنه .آمین یا رب العالمین.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      12 0
      انشاءالله که با اون خانم بی ادب برخورد بشه خودش ازسگش کمتر ه که به این خانم بی حرمتی کرده
  • DE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    13 4
    تذکر لسانی بهانه‌ای برای ضرب و شتم// خانمی که به دلیل تذکر مبنی بر اینکه پارک جای سگ گردانی نیست موردحمله سگ صاحب قرار گرفت و به‌شدت آسیب دید. عجب سگی بوده حمله کرده مگر قرار نبود سگها با پوره بند در بیرون از خانه بگردند چرا این سگ پوزبند نداشته و حمله کرده به خانمی که تذکر داده
  • عابرپیاده IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    28 4
    از نجاست سگها نمیشود در پیاده رو قدم زد از سگ نجس تر است آن سگ بازی که معابر عمومی را به لجن میکشد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    26 3
    متاسفانه سگ گردانی توسط کسانی انجام میشود که سعی در تقلید از خارجیان بویژه آمریکا و اروپا دارند . اما در همان کشورها قوانین بسیار محکمی در مورد سگ گردانی وجود دارد که در صورت حمله سگ به مردم تا حد محرومیت سی ساله (بله 30 ساله) از خدمات اجتماعی برای صاحب سگ در پی دارد . حالا اگر صاحب سگ خودش به دیگران حمله کند که کارش با کرام الکاتبین است . اینجا طرف مدعی فرهنگ غربی است و بمانند جانور به دیگران حمله می کند و قانون جلودارش نیست ؟
  • همشهری IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    6 3
    رنگ بفش من را به یاد ستاد حسن روحانی می اندازد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    18 2
    سگ باز یه زمان فحش بود الان برای عده مد شده
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    10 4
    متاسفانه خانما خیلی به حیوانات وابسته میشن شاید دلایل عاطفی داشته باشه شاید برای پر کردن تنهایی باشه. اینها دلایل عمیقیه که باید بهش پرداخته بشه
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 2
      باز شعار روشنفکری دادی
    • حجت IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 2
      داشتن رابطه جنسی با اونم سگ، نه منجر به حاملگی می شه نه منجر به بهبود افکار. خودت تو کثافت غوطه وری به بقیه یاد نده1
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    10 4
    تا زمانی که با خرید و فروش سگ های خانگی و سگ گردانی به طور جدی مبارزه نشه و قوانین به شدت سختگیرانه ای در این زمینه وضع نشه همین آش و همین کاسه است . باید دستگاه قضا در این مورد ورود کنند و برخوردی با این زن سگ گردان و سگ رفتار بکند که درس عبرت بشود .
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    14 2
    چه قدر بَده که امر به معروف میکنی و کتک هم می خوری و عابران کمک که نمیکنن هیچ، بلکه زخم زبون هم میزنن.یاد شهیدان بخیر. شهید علی خلیلی
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 1
    دوست دارم مثل تو باشم.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    11 9
    بسیاری از سگ بازان سگ را برای ارتباط جنسی میخواهند
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 3
      از کوزه همان برون تراود که در اوست
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      7 2
      شما از مازوخیسم روانی رنج می بری یه دکتر برو
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    7 4
    برای یک عده مردم تماشاچی بی تفاوت متاسفم، شاید هم دلشان میخواد ، مثل آن زن سگ گردان باشند ولی نمی توانند
  • سهیل IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    10 3
    همین چند ماه پیش رییس نیروی انتظامی کشور گفت بشدت با سگ گردانی مقابله میکنیم . ولی جلوی خود عوامل نیروی انتظامی افراد با سگ عبور میکنن . توی خیابون و پارک نیاوران تهران ببینین خانم ها و آقایون با سگ رد میشن از جلوی کلانتری نیاوران ولی دریغ از مقابله
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    9 2
    عزیزم . الهی دستش بشکنه خیلی خیلی ناراحت شدم کاش میشد از نظر قانونی مجازاتی برای سگ ها و سگ صفت ها لحاظ کرد
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    14 3
    سگ گردانی و نگهداری سگ و امثالهم چرا ممنوع نمیشود؟چرا مجازات سنگینی برایش وضع نمیشود؟آقایان قوه قضائیه و مجلس چه میکنید؟
  • CA ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    15 15
    خب این خانم چه حقی داره که بره به دیگران تذکر لسانی بده اگه هدف اصلاح هست مجاری قانونی باید ورود کنند
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 5
      اینو به امام علی بگو اون دنیا اگه جرات کردی! بنده خدا، یا بگو مسلمون نیستم یا درک کن امر به معروف و نهی از منکر رو
    • یبا IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      7 3
      خب نابغه حقوق بشر اون خانم هم میتونست بره شکایت کنه نه اینکه وحشی بازی در بیاره
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 3
      اون خانم چه حقی داره در معابر انسانی سگ بچرخونه ؟
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 1
    موضوع دیگری هست که کمتر کسی به آن توجه می کند. اینکه هرگونه انتقاد یا تذکر یا اعتراض به اشخاص قانون شکن و بی بند و بار جوابش کتک زدن و خفه کردن و چاقوکشیدن و زدن و کشتن باشد، مسئله بزرگی است. چگونه برخی به اینجا رسیده اند که در مقابل هر اعتراضی حتماً باید طرف مقابل را به شدیدترین وجهی مورد حمله قرار دهند و بکشند؟ در زمانهای قدیم چاقوکشی و دعوا داشتیم، ولی دعوا همیشه در مقابل دعوا بود، نه اینکه با شنیدن یک حرف یا حتی دیدن قیافه یک آدم کار به دعوا و قتل بکشد. دو یا چند نفر ابتدا دعوای زبانی می کردند و بعد به یکدیگر حمله ور می شدند. این سوغاتی جدید آمریکایی ها است که قتل و جنایت را به صورت کاری خیلی عادی و معمولی درآورده اند.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 3
    یه عده به منکرات خودشون افتخار میکنن/ واقعا مایه ننگ هستن
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    27 2
    احساس میکنم یه قدرت پنهانی از این افرادی که خلاف جامعه حرکت میکنن حمایت میکنه.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    17 2
    خواهر من شما چوب سهل انگاری ناجا رو میخورید.طبق قانون سگ گردانی ممنوعه.خودم هم دیدم زنگ زدم ۱۱۰گفته میایم برخورد میکنیم ولی نیومدن.شل شدن کلا
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    11 2
    کسی که شخصیت حیوانی داره ، حیوان باز میشه ...با حیوانات هم نشین میشه خانم یا آقای سگ باز ، حیوان پرست ، تو طویله خودتون سرگرم باشین اماکن عمومی ، پیاده روها ، خیابونا جای کثافت کاری های شماو امثال شما نیست... نیاز به قانون نیست ، که متاسفانه قانونی هم نداریم خودت شعور داشته باش
    • شهرام یغمایی DK ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      شنا چرا نظریه ای که داری رو ثبت نمی کنی
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    38 1
    بالاخره زحمات دولت به بار نشسته و در جامعه اسلامی جایی برای زنان محجبه و روحانیت و خانواده های آنها نیست.از این دست برخوردها با روحانیون و محجبه ها و خانواده های مذهبی مدتهاست انجام میشود و حاکمیتی که برای واردات و یا تولید چادر مشکی انواع مشکلات را فراهم میکند؛برای غذای سگ ارز دولتی و انواع مانتوهای آنچنانی را هم ارزان در اختیار جامعه میگذارد.این دلجوییها هم بیشتر نوعی اهرم کنترل مذهبیون به شمار میرود. اراده ای برای سوق جامعه به سمت مظاهر اسلامی وجود ندارد بلکه عکس آن براحتی قابل مشاهده است.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 16
    به ما چه مربوط سگ گردی میکنن؟ فردا اینا به این بهانه هر چی زن چادری ببینن کتک میزنن...شمام شورشو درآوردین...بزار سگ بازی کنن به جهنم
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 2
      خدا به داد ما برسه همه سگ شدن دیگه نمیشه به یکی گفت آقا یا خانم تومونت داره میفته
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 1
    چه فایده بعدا میام بهش میگن ببخش و هیچ. باید بخششی در کار نباشه و طرف به یک سال زندان و جریمه سننگین محکوم بشه تا بقیه حساب کار دستشون بیاد. باید ببینیم قاضی ج حکمی میده و آیا سپاه تا آخر پشت این زن میمونه حقشو وکلای اون خانم از بین نبرن
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    اینها بهانه است چرا فقط سگ را باید گرداند نمیشه غاز چرانی کرد
  • DK ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 1
    امر معروف اگه در همه زمینه ها باشه و نه تنها حجاب، کار به اینجا نمی کشه. اگه کسی نیمه شب بوق بزنه توی کوچه، اگه کسی دزدی کنه، گرون فروشی کنه، غیبت کنه و و و ، باید امر بمعروف و نهی از منکر شه . فقط بی حجابی که مشکل ما نیست .
  • CA ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 1
    آخه بدبخت سگ بازی هم شد کار حالا اگه به همینا بگی یه بچه بیار با جیغ وداد میگن ئای مگه نمبینی دلار شده 30 تومن مرغ کیلویی فلان قدر از کجا بیارم دارم از گرسنگی میمیرم
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 1
    فردی یک سگ نگهبان با سر وصدای زیادرا درمجتمع مسکونی آپارتمانی نگهداری میکندکه عموم همسایه ها شاکی هستندوافرادی باتهیه استشهادیه وضمیمه نمودن برگه تعهدامضا شده فردمبنی برممنوعیت ورودحیوانات ازجمله سگ وگربه به مجتمع آپارتمانی ومتعاقبا هنگام سروصدای زیادسگ باتماس با110 وحضوردیرهنگام پلیس درمحل وشنیدن موضوع و رویت اوراق تعهدواستشهادیه،به دلیل ابلاغ والزام رعایت قانون حقوق شهروندی رئیس جمهور از تذکربه صاحب سگ وحتی ورود به لابی مجتمع خودداری نموده وفقط به دلیل همکارشان که دراین مجتمع ساکن است باتنظیم صورتجلسه ای وامضای 4نفرازساکنین ومدیرساختمان محل راترک نمودند!توخودحدیث مفصل بخوان.....
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    آخه بنده خدا شما چه کار به این پدر سگ داشتی .
  • حامد IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 5
    من عاشق سگ هستم . چند تا سگ هم تا حالا داشته ام . ولی هیچ وقت سگم رو داخل خونه و یا پارک که محل عمومی هست رو نبردم .
  • تاجر شهرآشوب IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 3
    اینجوری پیش بره دیگه جرات نمیکنه امر به معروف و نهی از منکر کنه
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      4 0
      امر به معروف شرایطی داره تو این جامعه بهترین کار اینه که امر به معروف و نهی از منکر به صورت دسته جمعی باشه نه انفرادی طوری که طرف نفس نتونه بکشه
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 1
    ان شاء الله مأجور باشن الهی دستش بشکنه
  • یوسف ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    15 2
    امیر مؤمنان امام علی (صلوات الله علیه) :تمام واجبات در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریا است، واجب فراموش شده! بی تفاوتی مردم و همراهی آنان با هنجارشکنان دردی است که درمانی اساسی میطلبد هم از طرف مسئولین اولاً و هم از طرف مردم ثانیاً
  • DE ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 0
    از سگ بازها متنفرم.
  • علیم IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 0
    آخه چرا سگ؟؟؟؟؟
  • /. IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 0
    والا یه زمانی سگ باز فحش زشتی بود الان یه عده به سگ بازی شون افتخار میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 0
    آی که دستش بشکنه. زنیکه ...
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 0
    اینجوری مشکلی حل نمی شه باید قوه قضائیه وارد عمل بشه
  • مرصاد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 0
    شهر بی کلانتر است ، که هنجارشکنان ، اینگونه به خود اجازه هر اهانتی ، حتی تا مرحله قتل را هم می دهند و کسی هم از ناهیان از منکر حمایت نمی کند ! وای از روزی ، که قدرت در دست این از خدا بی خبران بیفتد !!
  • مرصاد IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    کسی که ظلمی را می بیند و از مظلوم دفاع نمی کند ؛ یقینا در ظلم ظالم شریک است !!
  • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    7 0
    من یک مرد هستم انصافا گاهی در پارک خانمهایی را با یک سگ می بینم که در از عمق وجودم احساس ترس میکنم چطوری بگویم سگ شما در پارک انسانها جا دارد برای دلخوشی خودتان ؟ ایا این احساس را دارید که نفراتی که در کنارتان هستند در ترس و رنج از سگ شما هستند یا نه؟ منطقی باشیم
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 0
    فقط میتونم بگم خاک ... که نمیتونه این سگ چرونها رو باهاشون برخورد کنه .
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    افراد چه حقی دارن به آمر به معروف دست درازی کنند؟؟؟درحالیکه او زبانی تذکر داده باید جدالشون درحد حرف بماند!! غلط میکنند دست درازی میکنند،مگه مملکت قانون نداره؟؟
  • مهدی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 1
    من خودم تو پارک لاله چندبار تذکر دادم ولی مورد تعرض قرارگرفتم وقتی هم به نگهبان پارک گفتم شما چرا به این تابلویی که درتمام سردردهای ورودی نصب کرده اید عمل نمی کنید گفتند به ما گفتن کاری نداشته باشید
  • رزازی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 1
    هر زنی که سگ بازی میکنه و یا به شعور مردم توهین می کنه باید محاکمه بشه
  • سعیدزاده IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 0
    سگ بازی یا سگ خواهی؟!!!! ما یه زمان با فرهنگ بودیم! چی شد؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    11 0
    حالم از هر چی زن خیابونی سگ بازه بهم میخوره
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 4
    پارک جای سگی نیست ، درون ماشین جای سگی نیست ، در پیاده رو نباید سگی رفت و آمد کند ، خوب چرا خجالت می کشید یکدفعه بگید همه سگها رو با تزریق اسید باید کشت . چطور برای پیدا کردن مواد ، زیر آوار مانده ها و نگهبان خوب است ولی ...
  • سید فروزان CH ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    8 0
    فرد ضارب دستگیر شده اما تا اژه ای را دارند این فواحش خیالشان راحت است ،خانم مورد ضرب و شتم قرار کرفته آماده‌ باشد بازداشت و جریمه و عذر خواهی از ضارب منتظرش است بدستور اژه ای . کلا از زمانی که قوه قضاییه شده قوه اژ های ، فساد ،ضرب و شتم نیروهای انقلابی ، قاجاق اسلحه ،ترور نیروهای انتظامی چندین برابر شده ، به همین منوال پیش بروند ،میشود زمان رضا پالونی که حجاب از سر زنان بزور برمیداشتند
  • سینا شکوری IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    چقدر اوضاع کشور شنیع و وحشتناک شده مثل اب خوردن یک بانوی محجبه و مومن رو هتاکی و ضرب و شتم میکنن و کسی جوابگو نیست و هیچ حکم قاطعی صادر نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس