استقلال

مربی اسبق دروازه بانان تیم استقلال گفت: اینقدر که از مدیریت فوتبال و ورزش کشور عصبانی و ناراحتم از باخت استقلال ناراحت نشدم چون فوتبال برد و باخت دارد.

سرویس ورزش مشرق – به زعم بسیاری از کارشناسان دروازه بانی و فوتبالی، استقلال به دلیل ضعف دروازه بانش روی دو موقعیت گلی که تراکتور روی دروازه اش ایجاد کرد ۳ گل خورد و در نهایت به رغم تلاش بازیکنانش و جبران دو گل، نتیجه فینال جام حذفی را ۲-۳ واگذار کرد و دستش از جام های این فصل خالی ماند.

منصور رشیدی دروازه بان و مربی دروازه بانان اسبق تیم های ملی و استقلال در گفت و گو با مشرق، به بهانه گل های خورده استقلال حرف زدیم که مشخص شد او به شدت از رویه عقد قراردادهای بازیکنان لیگ برتری و حتی قراردادهای ملی گله مند است.

متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می خوانید:

* آقای رشیدی! علت ضعف حسینی روی گل‌هایی که می خورد چیست که تحت هر شرایطی با هر زاویه ای دروازه اش باز می شود؟

- این را باید از مربی دروازه بانان تیم سئوال کرد. نمی دانم در تیم استقلال چه خبر است که یک نفر نتوانسته به دروازه بان استقلال بگوید هنگام نفوذ بازیکنی که یارگیری شده دروازه بان باید چکار کند. اینها جزو بدیهیات دروازه بانی یا همان الفبای اولیه کار است که حسینی هیچ یک را نمی داند! دروازه بان نمی ایستد تا به توپی که روی دروازه اش می آید نگاه کند! کدام دروازه بانی را دیده اید که بایستد و فقط نظاره گر باشد و نهایتا کمی از جایش به هوا بپرد در حالی که دست دروازه بان باید بالاتر از هر سری روی هوا به توپ برسد یا بگیرد یا مشتش کند.

* یعنی می گویید مشکل از بهزاد غلامپور است؟

- نه! مشکل از مجموعه ای است که اینگونه تیم را می بندند. من اگر ورزشی هستم حق ندارم حرف بزنم؟ من هم به اندازه خودم برای تیم ملی و یکی از باشگاه های بزرگ و پرطرفدار این مملکت زحمت کشیده ام و حق دارم به نامدیرانی که اشتباهی در رأس امور قرار داده شده اند اعتراض کنم.

* پس به سعادتمند ایراد دارید؟

- وضعیت باشگاه روز به روز بدتر می شود. اصلا آقای سعادتمند آدم خوب و مدیر کاربلد ولی وقتی باشگاه های دیگر می آیند به بازیکن استقلال پیشنهاد ۷ میلیاردی می دهند او هم مجبور است برای نگه داشتن بازیکنش ۸ میلیارد پول بدهد. آخر این انصاف است که یک ایرانی با یارانه دولتی ۴۵ هزار تومانی سرش را در سطل زباله فرو ببرد تا غذا پیدا کند بعد برای بازیکنانی که ۲۰۰ میلیون تومان هم ارزش ندارند ۸ و یا ۱۰ میلیارد تومان پول بدهند که این وضعیت را به بار بیاورند؟ به خدا این مردم خسته شدند از این همه سوء مدیریت.

* پس شما از وزیر ورزش انتقاد دارید که در انتخاب مدیران استقلال دقت کافی را نداشته است؟

- اصلا من مانده ام چطور یک بازیکن باید در قراردادش برای باشگاه شرط بگذارد که دروازه بان قوی نگیرید؟ مگر تو خرج و هزینه باشگاه را می دهی که برای متولی تعیین تکلیف می کنی؟ اصلا بندهایی در قراردادهای این بازیکنان می بینیم و می شنویم که شاخ درمی آوریم و حتی آنها را در صحرای آفریقا هم برای کسی نمی گذارند ولی مدیران ما راحت زیرش را امضا می زنند!

* ممکن است برخی مدیران با دلال ها هم‎دست باشند؟

- اگر نبودند که بازیکن ۵۰ هزار دلاری را با ۴۰۰ هزار دلار به لیگ ایران نمی آوردند! آب از سرچشمه گل آلود است آقا! این فقط در سطح باشگاهی نیست متأسفانه فساد به فدراسیون هم ورود کرده و بندهای قراردادهای آقایان مربی تیم ملی را هم می بینیم. آخر چطور ممکن است یک مربی یا بازیکن بدون بازی برای تیمش یا بدون مربیگری تمام و کمال پولش را بگیرد و برود؟ این یعنی یک جای کار ایراد دارد! به خدا ایراد دارد که اگر نداشت، الان بیش از ۱۰۰ پرونده باز در فیفا به ایران و فوتبالش اختصاص نداشت.

* پس معتقدید فساد در ورزش هم رسوخ کرده است؟

- اینها هم نوعی دیگر از اختلاس است. به خدا ما ورزشکاران هم از سیاست سردرمی آوریم و چون حرفی نمی زنیم فکر می کنند ما فقط توپ و تور را می شناسیم. نه! اختلاس در روز روشن در ورزش رخ می دهد و کسی نیست ببیند و ورود نمی کنند. ما فکر می کنیم اختلاس فقط این است که یک کارمند بانک یا رییس موسسه اعتباری ۳ هزار میلیارد تومان پول بردارد و فرار کند ولی آنهایی که روبروی ما نشتسه اند و با اختلاس های کوچکتر و مشخص، پول و سرمایه کشور را به جیب خودشان و خارجی ها سرازیر می کنند را نمی بینیم. شاید ۱۰۰ هزار دلار و ۲۰۰ هزار دلار برای نهادهای امنیتی ارزش پیگیری ندارد! ولی می دانید این ۱۰۰ هزار دلارها چه گره هایی از زندگی ندارها در سیستان و بلوچستان یا همین تهران بی دروپیکر باز می کند؟ پس نهادهای نظارتی کجا هستند؟ نکند خدای نکرده دست آنها هم به این فساد آلوده است که کاری به کار این مدیرانی که این قراردادها را می بندند ندارند! اینکه "من باید همه بازیها را بازی کنم وگرنه نمی مانم"، شد بند؟ شد شرط؟ به خدا "نویر" برای بایرن مونیخ این شرط‎ها را نمی گذارد، یعنی مدیرعامل بایرن و هیأت مدیره اش چنین اجازه ای به او نمی دهند. لب بود که دندان آمد. اول باشگاه است و بعد بازیکن. این مسایل آزارمان می دهد.

* خیلی عصبانی هستید؟

- به خدا دوست داشتم زودتر از اینها می مردم و این وضعیت را نمی دیدم. این خواسته منِ تنها نیست و خیلی از هم سن و سالان من چنین آرزویی می کنند که بمیرند و دیگر این همه سوءمدیریت در امور کشور را نبینند. وضعیت روز به روز هم بدتر می شود.  به خدا از باخت استقلال ناراحت نیستم چون بالاخره فوتبال یکسرش برد است و یکسرش باخت ولی آنچه قلبم را به درد می آورد قراردادهایی است که بی رویه بالا می رود و آپشن و بندهایی که روز به روز در آن اضافه تر می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    29 3
    وقتی دولتی خود مظهر فساد باشد این در همه مراکز نمود پیدا می کند
  • کامران IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    17 7
    درود بر منصور خان با تعصب، این سو مدیریت نیست سومدیریت یعنی طرف با بیسوادی تصمیمات مضر بگیرد اما اینها دانسته اینطوری مدیریت میکنند!!!! ظاهرا عمدی خودزنی میکنن که ب اهداف خود برسند بعلاوه جیب را پر از دلار کنن!! این روش اصل مدیریت و مهندسی علنی ورزش کشور مخصوصا فوتبال است که هرچه افشاگری میشود در نطفه خفه می شود و محاکمه هم پیشکش این مردم رو غمگین میکنه!! به تمام اهداف خودش در 4 سال گذشته فوتبال رسیدن از جمله نابودی استقلال که همه میدانند کینه عجیبی از رنگ آبی و اسم تیم دارن!! یک گرم هوش نیاز هست که بفهمی رییس مجمع دو تیم یک نفره و در طول مدیریتش یک تیم تمام افتخارات ممکن رو کسب کرده و دیگری افتخاراتش ازش گرفته شده و نزدیک نابودی کامل است!!! مشرق عزیزم خواهش معرفت انتشار ممنون
  • 57 IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    16 1
    مسئولان و موگیران ما همه دزد و کثیفن باز خدا پدر آقای رئیسی رو بیامرزه چند تا رو گوشمالی داد . خدا لعنت کنه اون مدیرانی رو ک پول از مملکت اسلامی میگیرن میدن ب بچه هاشون تو خارج صفا سیتی کنن
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    20 1
    تعطیل کنید این ورزش فاسد را
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    14 1
    حالمون از این ورزش وگردانندگانش بهم میخوره اگر وجدان دارید پول مردم رو بابستن قرداد های نادرست به باد ندید من بازنشسته تامین اجتماعی هستم حقوق من کمتر از سه میلیونه امورات زندگیم با مشکلات فراون میگذره چرا باید از سفره ما بدزدند بدن به خارجیها ودلالهای فوتبال
  • کاوه DK ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 0
    کل فوتبال ایران باید منحل بشه. اگر نمیشه بخاطر دزدی و فساد مسولین هست. درامده بی حساب کتاب و فراوان. از بالا تا پایین ، از مدیر عامل تا بازیکن همه دزد.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 0
    یا ورزش رو خصوصی کنین یا تعطیل ملت واقعا داغون میشم وقتی میبینن به یه نفر بازیکن یا مربی چند میلیارد به راحتی میدن و زندگی مردم به سختی به انتهای ماه میرسه
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    11 0
    جالبه تا قوه قضاییه میخواد دخالت کنه همین مدیران فاسد سریع نامه میزنن فیفا که دولت در کار فوتبال دخالت کرده و فوتبال تعلیق میشه. خوب تعلیق بشه به جهنم که تعلیق میشه ببندید در این دزدخونه رو
  • سوسان IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 0
    با پول بیت المال بازیکن میخرند جواب گوی هیچ کس هم نیستند تازه در کارهای تیمهای خصوصی مثل پدیده و تیراختور اخلال میکنند و با پشتوانه رانت و بیت المال دروازه بان و مربی تیم رو قاپ میزنند بازیکنهای بدرد نخور و درجه سه رو با رانت میارند تو تیمهای بیت المال خور و فوتبال رو نابود میکنند و برخی داورها رو میخرند. این اسمش ورزش نیست اسمش کلاهبرداری علنی و دزدی و رانته
  • داداش IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 8
    سلام تبریک به تراکتور که متاسفانه شایسته گی هاش دیده نمیشه چون طرف مقابلش تمام رسانه ها دست اونه
  • رضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 3
    باید حسینی را از استقلال اخراج کنند
  • یه قلب به شکل آبی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    11 0
    درود منصور خان، واقعا نزدیک به یه دهه است که مدیران، مربیان و بازیکن های استقلال تمام ضعف و اشتباهاتشون رو پشت اسم وزیر پرسپولیسی قایم کردن. آقای چشمی که لیدر دفاع تیم هست یه کلمه از گندزدن دفاع و خوردن سه تا گل تو یک نیمه نمی گه و می فرمایند 15 ماهه سیرک دیدیم. این چه توجیه مزخرفی برای عملکردتون هست. آقای حسینی چند تا گل ضایع تو فصل خوردی این چه ربطی به وزیر داره دیگه؟ جز اینکه اول فصل تمام رقیب ها رو بیرون می کنی و خودت با خیال راحت دروازه می ایستی؟ وریا جان شما چرا؟ 8 میلیارد کمت هست که تو تست کرونای آسیا نمی آی؟ شما تو این مقطع می خوای تنها بزاری؟ تو این سال ها کم از استقلال گرفتی ؟ یه ذره خجالت بکشید از اون طرفدارای مظلوم که به خاطر شما همه چی کشیدن و دم نزدن. سرشون رو با وزیر پرسپولیسی شیره مالیدید. آقای طباطبایی که هنر جمع زدن پنالتی و داری شد یه دفعه یه انتقاد سازنده از عملکرد دروازه بان ها داشته باشید. تیشه رو خودمون به ریشه زدیم. به وزیر و وکیل گیر ندید!
  • حمید IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 6
    انسان برای یک ورزش ناقابل جانش را فدا نمیکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس