کد خبر 1114321
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
استقلال باخت تا برخی رسوا شوند/ این حکایت زمستان و سیاهی زغال است

حال که نتیجه فینال جام حذفی در زمین مسابقه رقم خورد، انتظار می‌رود اتهام‌زنندگان مبنی بر دست داشتن برخی در نتایج برای موفقیت یک تیم خاص، توضیحات بیشتری درباره اظهارات خود دهند.

به گزارش مشرق، پرونده فینال جام حذفی با برتری ۳ بر ۲ تراکتور مقابل استقلال بسته شد تا فصل جاری فوتبال ایران بسته شود اما همچنان پرونده برخی از صحبت‌ها و اتهامات از سوی چهره‌های فوتبالی باز است؛ کسانی که با رفتن زمستان، روسیاهی زغال برایشان باقی مانده است!

اگر به اتفاقات قبل از این دیدار بازگردیم، شاهد این خواهیم بود که هر کسی در هر جایگاهی سعی دارد شکست و ناکامی خود را با دلایل واهی توجیه کند. به اظهارات یحیی‌ گل‌محمدی که معتقد بود برای قهرمانی یک تیم خاص، تیم او را زمین زده‌اند توجه کنید. او اعتقاد داشت که شکست تیمش برابر استقلال در خارج از زمین رقم خورده که البته با انتقاد هواداران پرسپولیس هم همراه بود.

حتی او بعد از چندین روز از این اظهارات و مواجه شدن با انتقادات هواداران خودی، از موضع خود عقب نرفت و همچنان اعتقاد داشت که عده‌ای دست به دست هم داده‌اند تا تیم او به خاطر یک تیم دیگر موفق نشود اما الان که تراکتور با توجه به استفاده از موقعیت‌هایش در طول بازی قهرمان شده، گل‌محمدی چطور می‌تواند مواضع خود را تکرار کند؟ آیا او باز هم اعتقاد دارد که برای موفقیت یک تیم خاص، تیم او را زمین زده‌اند؟

حتی قبل از دیدار فینال هم چنین مباحثی مطرح شد. بعد از انتخاب داور مسابقه، باشگاه تراکتور در اطلاعیه‌ای از اتفاقات احتمالی در این دیدار ابراز نگرانی کرد! آن هم در شرایطی که مسابقه برگزار نشده است.

بیشتر بخوانید:

ترفند مدیرعامل استقلال برای فرار از فشارها؛ بازی با اسم استراماچونی و پنهان شدن پشت نام مربی ایتالیایی

همچنین برخی داوران ادعا کردند که موعود بنیادی‌فر به عنوان داور فینال انتخاب شده تا استقلال پیروز شود؛ ادعایی که در شب فینال و با عملکرد داور بازی، به شدت مردود شد.

حال این سوال مطرح می‌شود اگر تراکتور قهرمان نشده بود، آن‌ها باز هم به اقدامات قبل از مسابقه خود ادامه می‌دادند؟ آن‌ها از چه چیزی نگران بودند که در روز فینال رقم نخورد؟

فقط پرسپولیسی‌ها و تراکتوری‌ها نیستند که چنین قضاوتی دارند. تا قبل از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هم در اردوگاه آبی چنین باوری وجود داشت که مسئولان می‌خواهند سرخپوشان پایتخت قهرمان شوند اما بازیکنی مانند دیاباته به عنوان مهاجم استقلال تاکید دارد که پرسپولیس شایسته این قهرمانی بود. به جز او کدام تیم مدعی بالای جدولی یا بازیکن شناخته شده شهامت بیان چنین نظری را داشت؟

* به جای سناریو نوشتن، بزرگ شوید

به طور کلی در فوتبال ایران قبول شکست سخت است و کمتر پیش می‌آید که بازیکن یا مربی پیش قدم شود و شکست را قبول کند. در نتیجه همواره از این دست مطالب در چنته دارند که به خورد مخاطبان دهند و به جای قبول اشتباه و ضعف خود، به فوتبال ایران ضربه بزنند و شائبه دخالت در مسابقه را مطرح کنند.

اگر چه اشتباهات داوری همانند اشتباهات مربی و بازیکنان در ایران زیاد است و حکایت از ضعف فوتبال ایران دارد - اما تاکنون سند و مدرکی دال بر اشتباهات سازمان یافته وجود داشته است؟

صحبت درباره این موضوع و اتهام‌زنی‌های بی سند و مدرک زیاد است اما حالا که هیچ یک از گمانه‌زنی‌ها و اتهامات درست نبوده و نتایج در زمین مسابقه رقم خورد، آیا کسانی که فوتبال ایران را با اظهارات نسنجیده خود قربانی کردند، پاسخگو خواهند بود؟

در مهمل بودن این مطالب در سطح اول فوتبال ایران شکی نیست و مشخص است که چرا افراد مختلف و حتی چهره‌های شناخته شده به این مباحث دامن می‌زنند اما تا زمانی که هواداران به درک واقعی از فوتبال ایران نرسند و همینطور کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال جلوی طرح چنین مباحثی را نگیرند، همین آش است و همین کاسه.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 3
    تیم های استقلال تراکتور و سپاهان و حتی پیشکسوتان استقلال شروع کننده این وضعیت بودند هرچند به یحی گل محمدی حقی بابت این اعتراض رو نمیدم و فقط کافی بود ۱۰ دقیقه درست دفاع می‌کرد
  • ماریه IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    8 6
    تا آخرین لحظه سعی کردن استقلال قهرمان شود مربی بیچاره تراکتور هم همین رو می گفت که اخراجش کردن - هر چقدر هم وقت اضافه گرفت داور که استقلال گل بزند نشد که نشد
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 3
      شرف نداری که به راحتی قلب واقعیت میکنی، درست مثل اونایی که توی لنز دوربین زل می زنند و به راحتی آب خوردن دروغ می گویند. مخاطب این پیام ماریه 1۳:۵۹ می باشد.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    5 2
    اتفاقات باشگاه استقلال نشون میده که اتفاقا دستهای پشت پرده همیشه نقش مهمی در تعیین قهرمان ها دارند.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    11 2
    این آقا گزارش نویس چرا از وسط کتاب شروع به خواندن کرده است؟!! یکی باید همین آقا را استنساخ کند که چرا با اطلاعات ناقص و دید محدود خود قلم بدست میگیرد تا یخ روی دل خود بگذارد.
  • GB ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    4 1
    خواهش میکنم نتیجه گیری نکن. تا اینجاش خیلی از عوامل عمدا وسهوا به نفع استقلال عمل کردن. حالا که تو فینال حرفی نداشتید میخوای یه چیزی بگید. هر بازی رو تک به تک بررسی کن. مردونه چه قدر سود بردید؟ بازی جم قانونا 3 0 باخته بودید مثل سپاهان. یحیی بیخود گفت اون به سیستم خودش و مربیگریش باخت. ببخشید از این بیشتر نشد بتون کمک کنن 1 بار 2بار 3 بار 4
  • سید IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 0
    دوباشگاه پایتخت را قرمزها میچرخونن وهرطوری دلشون خواست رقم میزنن البته به به جز خالق ۶و۴و بازیکنان......
  • سوسان IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 5
    اگر تیراختور دیر میجنبید استقلال رو دستی دستی قهرمان میکردند سه گل در یک نیمه بزنی و یک نیمه بازی رو بدند به حریف که هر کاری میخواد تو میدان بکنه ما که نفهمیدیم چی شد خودتی
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 2
    تو چقدر سینه چاک استقلالی. واضحه طرفدار ابی هستی
  • رضا IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 1
    خبرگزاری مشرق هم روی موج گل محمدی، تراکتور و برخی داوران واهی سوار شد و به این مسائل دامن زد. مشرق چرا گزارشی از تحریک رشید مظاهری توسط تیم پیروزی تهیه نمی کنی.
  • رضا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 2
    شرف نداری که به راحتی قلب واقعیت میکنی، درست مثل اونایی که توی لنز دوربین زل می زنند و به راحتی آب خوردن دروغ می گویند.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 2
    شما دوست عزیز پس نشون می ده که از سیاست چیزی نمی دانی صد در صد پشت پرده خبری است مگر می شود آقای وزیر را در قهرمانی های پرسپولیس نادیده گرفت یا اگر تراکتور قهرمان نمی شد مگر میشد جلوی مردم آذربایجان را گرفت. اتفاقا از این اوضاع و احوال استفاده کردند تا تراکتور را راحتتر قهرمان کنند .تراکتور یا نباید فینال می آمد حالا که آمده باید قهرمانش کنند.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 1
    میبینم بعضیا با باخت سرورشون از غار اومدن بیرون، یعنی برای چهار تا جامی که بهتون دادن اینقدر خوشحالی نکردین که از باخت دیشب سرورتون، اینه واقعیت ...
  • سیامک گشتاسبی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    5 2
    ببینین فرق تماشاگر و فرهنگ پرسپولیس و پرسپولیسی جماعت در همین ؛ مربی ما گفت ما عمدا میخواستن بازنده کنن ولی ما طرفدارا ریختیم سرش و گفتیم اشتباهات تاکتیکی و چینش غلط بازیکنان باعث باخت شد ، نه چیز دیگه . کاش طرفدارا بقیه تیما مثل پرسپولیسیا منطقی بودن .
  • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 2
    یه گل تراکتور خطای هند بود. یه پنالتی برای استقلال نگرفتن . 24 دقیقه بازی در نیمه دوم متوقف شد که اگه نصف این زمان رو هم میگرفتن باز 12 دقیقه وقت اضافه باید میگرفتن . 9 دقیقه وقت اضافه داور گرفت که در همون دقایق باز دو دقیقه بازیکن تراکتور خودشو انداخت زمین.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 1
      جمعا ۸ دقیقه وقت تلف شده بود که داور با بی عدالتی ۹ دقیقه گرفت مگه فوتساله که هر لحڟه فوتبال از جریان افتاد وقت بگیرند
  • 57 IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 1
    آقای خبرنگار معلومه استقلالی هستی
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    یعنی همه روبایه آب شستی درست وغلطو قاطی کردی دادی خوردملت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس