کد خبر 1114160
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
قرآن نمایه

جامعه المصطفی العالمیه در بیانیه ای ضمن محکومیت اهانت به قرآن گفت: لازم است علمای اسلام، نهادها و مراکز اسلامی اعتراض خود را از چنین اقداماتی به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش مشرق، جامعةالمصطفی‌العالمیه در پی قرآن‌سوزی گروه افراطی در سوئد، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

اهانت به قرآن شهر مالمو در سوئد را ناآرام کرد

متن بیانیه جامعةالمصطفی العالمیة بدین شرح است:

در روزهای اخیر، توهین به قرآن کریم و سوزاندن نسخه‌ای از این کتاب مقدس الهی در منطقه «روزنگارد» مالمو در سوئد در جریان تظاهرات نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان، دل هر آزاداندیشی را به درد آورده است.

این بار نیز گروهی افراطی در اقدامی گستاخانه، کوشیدند قرآن را با آتش جهل، تعصب و حقیقت‌ستیزی خویش به آتش بکشند تا شاید به خیال واهی، برکات انسان‌ساز کلام مقدس پروردگار را در اعتلای جامعه بشری از میان بردارند.

در ادامه این  بیانیه با تاکید بر اینکه توهین به مقدسات هر دین و آیینی، مورد نکوهش جدی همه ادیان و نیز انسان‌های خردمند است تصریح شده است: تعصب و گستاخی به اعتقادات بیش از ۱/۵ میلیارد مسلمان، برگرفته از تروریسم کور گناهی نابخشودنی و تحریک‌آمیز است و به هیچ روی نمی‌توان آن را نادیده انگاشت. این اقدام، که از نظر هر منشور بین‌المللی، اهانت به اعتقادات و مقدسات دیگران تلقی می‌گردد، احساسات جامعه بزرگ اسلامی شدیداً جریحه دار کرده و با هیچ تفسیری از آزادی بیان و احترام به حقوق دیگران و اعتقاداتشان سازگاری ندارد و مغایر با تلاش‌های بین‌المللی به منظور مبارزه با افراط‌گرایی است.

بیشتر بخوانید:

واکنش شیخ الأزهر به اهانت به قرآن کریم در سوئد

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به اهانت علیه قرآن در سوئد

در این بیانیه آمده است: در صورتی که چنین اقداماتی، واکنش بازدارنده و مؤثر مجامع بین‌المللی را در پی نداشته باشد، نهادینه‌ شدن خشونت، ایجاد شکاف میان جوامع و پیروان ادیان و تزلزل مبانی همزیستی مسالمت‌آمیز را به دنبال خواهد داشت.

در این بیانیه جامعةالمصطفی بار دیگر به صراحت اعلام داشته که اسلام، دین صلح، دوستی و احترام به حقوق دیگران است و تک‌تک مسلمانان حفظ حرمت مقدسات دینی و همه کتب آسمانی را ضروری می‌دانند. از این رو همگان را به حفظ صلح و دوستی در جهان فرا می‌خواند و از مجامع بین‌المللی می‌خواهد هر چه سریع‌تر با اتخاذ راهکارهایی، از تکرار چنین اعمال شرم آوری، جلوگیری نمایند. همچنین لازم است علمای اسلام، نهادها و مراکز اسلامی نیز در این عرصه حضوری جدی داشته باشند و اعتراض خود را از چنین اقداماتی به گوش جهانیان برسانند.

جامعةالمصطفی، در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت برخورد قانونی با عاملان این اقدام شنیع، رهایی بشریت از تحجر، ظلم و ستم و گسترش حق و حقیقت و صلح و دوستی میان ملتها را از درگاه ایزدمنان مسئلت می‌نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس