کد خبر 1113836
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
امیر قطر کوشنر

امیر قطر در دیدار با مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا خواستار اجرای راهکار دودولتی در فلسطین شد.

به گزارش مشرق، امیر قطر روز چهارشنبه در دیدار با فرستاده و داماد رئیس جمهور آمریکا گفت که مواضع این کشور در قبال فلسطین ثابت است.

بیشتر بخوانید:

پامپئو در سفر به سودان و منطقه به دنبال چه بود؟

«دیوان امیری قطر» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی امروز از «جارد کوشنر» در دوحه  استقبال کرده و در این دیدار «فرآیند صلح در منطقه خاورمیانه» بررسی شده است.

بر اساس این بیانیه‌، امیر قطر گفته است که موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین ثابت بوده و دوحه خواهان ایجاد راه حل عادلانه برای این مسئله آن هم بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی و ابتکار عمل «صلح عربی» (به‌رسمیت شناختن اسرائیل توسط کشورهای عربی در قبال تشکیل کشور فلسطین) و «راهکار دو دولتی» (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) است به گونه‌ای که امنیت و ثبات منطقه را تأمین و محقق کند.

اظهارات امیر قطر در دیدار با داماد و مشاور ارشد ترامپ در حالی است که اخیراً امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیده‌اند و کوشنر به همراه مشاور نخست‌وزیر این رژیم و «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا از دوشنبه سفر منطقه‌ای با هدف ترغیب کشورهای عربی به خلیج فارس داشته‌ است.

طی این سفر برای اولین بار عربستان سعودی رسماً اجازه داد که یک هواپیمای اسرائیلی از آسمان خود عبور کرده و در ابوظبی به زمین بنشیند. کوشنر در  این سفر با مقامات بحرین و سعودی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    کوشنر با دیدن امیر قطر تعجب کرده چون قد خودش حدود 2 متره و میبینه امیر قطر ازون هم بلندتره عادت کرده بود همه رو از خودش کوچکتر ببینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس